تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۴

شکست تیم ملی هندبال ایران برابر عربستان

تیم ملی هندبال کشورمان در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا برابر عربستان شکست خورد.
رویداد24- تیم ملی هندبال کشورمان در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی 2016 فرانسه از ساعت 16:30 به وقت تهران برابر عربستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه 26 بر 21 شکست خورد.

آخرین دیدار شاگردان عرفان اسماعیلاجیچ با عربستان به کمتر از 2 ماه پیش و به مسابقات انتخابی المپیک 2016 برمی‌گشت. ملی‌پوشان هندبال ایران در این مسابقه با نتیجه 30 بر 24 برابر عربستان پیروز شدند. پیش از این نیز دو تیم در مرحله دوم بازی‌های آسیایی اینچئون برابر هم به میدان رفته بودند که در آن دیدار که ماچک هدایت تیم ملی را بر عهده داشت ایران 26 بر 21 عربستان را مغلوب و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در تاریخ 16 دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌های ایران و عربستان در مجموع 4 بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 3 پیروزی برای عربستان و یک تساوی برای ایران بوده است.

عرفان اسماعیلاجیچ تیم ایران را با ترکیب اولیه سعید برخورداری (دروازه‌بان)، میلاد مسائلی، شاهو نصرتی، پویا نوروزی‌نژاد، علیرضا موسوی، افشین صادقی و احسان ابویی وارد زمین کرد.

امید سه‌کناری، سلامان بربط، کاظم جمعه‌پور و محسن باباصفری از جمله بازیکنانی بودند که در ادامه این دیدار در ترکیب ایران قرار گرفتند.

در دقایق ابتدایی دو تیم در بازکردن دروازه‌ها ناکام بودند اما بازیکنان عربستان موفق شدند که اختلافی دو امتیازی را با بازیکنان اسماعیلاجیچ ثبت کنند اما در ادامه شاگردان عرفان موفق شدند در امتیاز 7 برای نخستین بار در این دیدار از حریف پیش بیفتد.

در ادامه ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند 10 بر 8 از عربستان پیش بیفتند اما بازیکنان عربستان موفق شدند بار دیگر بازی را به تساوی بکشند که همین امر باعث شد اسماعیلاجیچ درخواست وقت استراحت کند اما در ادامه این عربستانی‌ها بودند که روی اشتباهات فردی بازیکنان موفق شدند بار دیگر از ایران پیش بیفتند و در نهایت نیمه اول 12 بر 10 به سود عربستان به پایان رسید.

در نیمه دوم عربستانی‌ها موفق شدند اختلاف امتیاز خود را به عدد 3 برسانند اما تلاش‌های بازیکنان ایران در کاهش این اختلاف به ثمر ننشست و با وجود دفع چند موقعیت گلزنی توسط سعید برخورداری، بازیکنان ایران در حمله موفق نبودند.

بازیکنان عربستان با شوت از راه دور و  نفوذ در عمق خط دفاع در باز کردن دروازه ایران موفق بودند و مقابل دفاع ناقص بازیکنان و ناکامی در ضد حمله‌ها کار را برای ایران سخت‌تر کرد و عرفان اسماعیلاجیچ را در شرایطی که عربستان 21 بر 17 از ایران پیش بود، وادار به درخواست وقت استراحت کرد اما باز هم عربستانی‌ها میدان را در دست گرفتند و در پایان نیز ایران در این دیدار برابر عربستان شکست خورد.

در دیگر دیدار این گروه نیز چین با نتیجه 21 بر 17 برابر امارات شکست خورد.

تیم ملی هندبال کشورمان در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های عربستان، بحرین، سوریه، امارت متحده عربی و چین همگروه است و در گروه اول نیز قطر،کره جنوبی، عمان، ژاپن، سوریه و ماکائو قرار دارند.

ملی‌پوشان کشورمان در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها روز یکشنبه 27 دی برابر لبنان به میدان خواهد رفت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: هندبال ، ایران ، عربستان
نظرات شما
پیشخوان