تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
کیانوش‎راد در گفت‌وگو با رویداد ۲۴ مطرح کرد:

ضرورت تمرکز بر سیاست داخلی در دوران پسابرجام

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، با بیان اینکه روحانی در عرصه سیاست خارجی حتماً باید نسبت به کشورهای همسایه، برخورد فعالی داشته باشد، گفت: پس از برجام، ایجاد فضای کسب‌وکار و فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی، کاهش تورم و گسترش اشتغال و برگزاری انتخابات آرام و سالم باید از سوی دولت دنبال شود.
رویداد۲۴- یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، با بیان اینکه روحانی در عرصه سیاست خارجی حتماً باید نسبت به کشورهای همسایه، برخورد فعالی داشته باشد، گفت: پس از برجام، ایجاد فضای کسب‌وکار و فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی، کاهش تورم و گسترش اشتغال و برگزاری انتخابات آرام و سالم باید از سوی دولت دنبال شود.

محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴در مورد حوزه‌هایی که بعد از توافق هسته‌ای باید مورد توجه دولت یازدهم قرار بگیرد، گفت: آقای روحانی در عرصه سیاست خارجی حتماً باید نسبت به کشورهای همسایه، برخورد فعالی داشته باشد. چرا که نفس توافق هسته‌ای، از آن‌جایی که با مخالفت‌های جدی اسرائیلی‌ها و برخی کشورهای عربی همراه بود، ضرورت توجه و رفع سوءبرداشت‌های احتمالی را دو چندان می‌کند.

وی افزود: حوادثی که در ارتباط عربستان اتفاق افتاد، گویای آن بود که دولت آقای روحانی می‌تواند با فعالیت بیشتر و ایجاد، روابط مستحکم‌تر، حتی در صورت بروز حادثه‌ای مثل حمله به سفارت، از پیش آمدن برخوردهای نابخردانه عربستان سعودی جلوگیری کند.

کیانوش‌راد با اشاره به مسائل پیش‌آمده در منطقه و دیپلماسی ایران، گفت:‌ به هر حال هنوز دیر نشده و دولت باید در عرصه سیاست خارجی با کار متمرکز، برای رفع سوءتفاهمات و گسترش همکاری‌ها اقدام کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین به دیگر حوزه‌های مورد توجه دولت در روزهای بعد از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: در عرصه داخلی نیز مهم‌ترین کار آقای روحانی که مردم توقع دارند، ایجاد فضای کسب و کار و فعال‌سازی بنگاه‌های اقتصادی، کاهش تورم و گسترش اشتغال است.

وی با اشاره به شرایط رکود تورمی حاکم بر کشور، تأکید کرد: تحقق انتظارات اقتصادی مردم، تلاش‌های سخت دولت را می‌طلبد و همه نهادهای مختلف حاکمیتی و جریان‌های سیاسی باید از برنامه‌های مثبت دولت حمایت کنند.

کیانوش‌راد تأکید کرد: در هر حال توجه به اقشار ضعیف و گسترش فضای کسب و کار از جمله مواردی است که باید در برنامه اقتصادی دولت آقای روحانی دنبال شود.


وی در ادامه بخشی از موفقیت دولت روحانی را وابسته به فضای آرام و همدلانه‌ای عنوان کرد که در فضای سیاسی کشور با برگزاری انتخابات سالم و خوب می‌تواند تحقق پیدا کند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، با اشاره به انتخابات هفتم اسفند، اظهار داشت: متأسفانه اخباری که در رابطه با رد صلاحیت‌های گسترده برخی از حوزه‌های انتخابیه به گوش می‌رسد، می‌تواند زمینه ثبات و آرامش در کشور را خدشه‌دار کند و این مسئله می‌تواند تأثیر مستقیمی در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد.


نظرات شما
پیشخوان