تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
عبدالله ناصری در گفت‎وگو با رویداد۲۴ به سخنان علم‎الهدی واکنش نشان داد

فریاد تندروها در مجلس دیگر خریدار ندارد

عضو بنیاد باران با اشاره به سخنان امام‌جمعه مشهد و طرح این ادعا که امروز فتنه در مجلس است گفت: در رابطه با امام‌جمعه مشهد باید توضیح داد که از ایشان نباید انتظاری جز این داشت؛ اما به نظر من یکی از اتفاقات خوب جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس این بود که مسئله سال 88 در آن منتفی شد.
رویداد۲۴عضو بنیاد باران با اشاره به سخنان امام‌جمعه مشهد و طرح این ادعا که امروز فتنه در مجلس است گفت: در رابطه با امام‌جمعه مشهد باید توضیح داد که از ایشان نباید انتظاری جز این داشت؛ اما به نظر من یکی از اتفاقات خوب جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس این بود که مسئله سال 88 در آن منتفی شد.

برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت همچنان با واکنش‎هایی روبرو است. غلامعلی جعفر زاده‎ایمن آبادی در موافقت با کاندیداتوری دانش آشتیانی برای وزارت آموزش‌وپرورش در صحن علنی گفت که «داستان فتنه تا کی باید زنده نگه‌داشته باشد؟ اگر فردی فتنه‌گر است که باید محاکمه شوند، ساکتین فتنه هم که به دلیل منافعشان، ساکت بودند و کاسب فتنه هم که برای این پست نامزد نمی‌شود.»

این گفته او سبب شد تا روز جمعه، علم‎الهدی خطیب جمعه مشهد در واکنش عنوان کند که «پیامبر (ص) در روایتی می‌فرمایند «من فتنه‌ها را لابلای خانه‌های شما می‌بینم» و کدام خانه از مجلس شورای اسلامی و خانه ملت بالاتر؟ امروز فتنه در مجلس است که عده‌ای مدافع فتنه آمریکایی ۸۸ شده‌اند.»

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‎طلب در خصوص این اظهارنظر امام‌جمعه مشهد در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: حوادث سال 88 یک واقعیت و نقطه عطفی است که هنوز به‌طور کامل و جامع تحلیل نشده و البته هزینه‎های سنگینی هم بابت آن پرداخت‌شده که در کنار آن باید به افزایش رشد و آگاهی جامعه هم اشاره کرد.

وی در این رابطه اضافه کرد: نکته مهم مسئله قابل‌طرح این است که بخش مخالف با اصلاحات از این نمد برای خود کلاه‎های متعددی ساختند و بخش  قابل‌توجهی از نیروهای کارآمد از جمهوری اسلامی ایران یا به خارج از کشور فرستاده‌شده‌اند یا اینکه مردم به‌گونه‌ای از خدمات آنان محروم مانده‎اند.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب به مجلس نهم اشاره کرد و یادآور شد: بر همین اساس در مجلس گذشته با همین برچسب به برخی از وزرا دولت رأی لازم داده نشد اما در مجلس دهم باوجودآنکه اصولگرایان اکثریت نسبی را دارا هستند این برچسب نتوانست به مانند گذشته برای آنها کارآمد شود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد نه‌تنها اصولگرایان مجلس بلکه تمام حاکمیت به یک جمع‌بندی درباره عبور از بحث حوادث سال 88 دست‌یافته‌اند.

عضو بنیاد باران با اشاره به سخنان امام‌جمعه مشهد و طرح این ادعا که امروز فتنه در مجلس است گفت: در رابطه با امام‌جمعه مشهد باید توضیح داد که از ایشان نباید انتظاری جز این داشت؛ اما به نظر من یکی از اتفاقات خوب جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس این بود که مسئله سال 88 در آن منتفی شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد نظام در کل درصدد نیست که دراین‌باره بیشتر از این هزینه‎سازی کند و همان‌طور که نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفته است سرمنشأ فتنه کسی بود که در خیابان راه می‌رود و قصد داشت برای دور بعدی ریاست‎جمهوری مجدد کاندید شود.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به تحول در جریان تندرو، بیان کرد: از جریان تندرو دیگر صدایی شنیده نمی‎شود و اصولگرایان به این جمع‌بندی رسیده‎اند این موارد جز تحمیل هزینه برای کشور حتی در فضای بین‎المللی چیز دیگری در پی ندارد.

ناصری در ادامه با اشاره به حضور تندروها در سیاست، گفت: جریان تندرو از بین نرفته و این‌ها همان افرادی هستند که سفارت عربستان را به آتش کشاندند و کشور را متحمل هزینه‎های گزافی ساختند اما همان‌طور که می‌بینیم فریادشان دیگر حداقل در مجلس خریداری ندارد و در اقلیت قرارگرفته، حاکمیت هم در خصوص آن‌ها به یک جمع‎بندی جدید رسیده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان