تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

چاووش‌اوغلو: اروپایی‌ها حامی پ.ک.ک هستند

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از مواضع اتحادیه اروپا درباره مبارزات کشورش علیه پ.ک.ک اعلام کرد بیشتر کشورهای اروپا حامی پ.ک.ک هستند.
رویداد۲۴-وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از مواضع اتحادیه اروپا درباره مبارزات کشورش علیه پ.ک.ک اعلام کرد بیشتر کشورهای اروپا حامی پ.ک.ک هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران در شهر "ازمیر" گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی متاسفانه حمایت بسیاری از حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) می‌کنند. ما نمی‌پذیریم که اروپایی‌ها به ما درس دموکراسی و قانونمداری بدهند.

چاووش اوغلو اضافه کرد: اروپا تنها از ترکیه انتقاد می‌کند و هرگز پ.ک.ک را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام نمی‌کند و یا از این گروه نمی‌خواهد که سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.

به گفته او همچنین تاکنون مشاهده نشده است که یک کشور اروپایی یا یک مقام خارجی به حزب دموکراتیک خلق توصیه کند که میان حزبش و گروه تروریستی پ.ک.ک فاصله ایجاد کند.

چاووش اوغلو گفت: من امیدوارم که اروپا از حوادث رخ داده درس عبرت بگیرد و در کنار دولت، قانون، دادگاه‌ها و موسسات ترکیه باشد.

بازداشت اعضای حزب دموکراتیک خلق به خصوص صلاح الدین دمیرتاش و فیگن بوکسداغ، رهبران این حزب بازتاب گسترده‌ای داشته است.

این بازداشت‌ها هم در داخل ترکیه و هم در خارج این کشور مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است.

همچنین چاووش‌اوغلو درباره احضار سفرای ترکیه در کشورهای اروپایی درباره بازداشت‌های اخیر علیه حزب دموکراتیک خلق گفت: تمام گام‌های برداشته شده در ترکیه براساس قانون این کشور انجام شده است.

وی با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا و دبیرکل شورای اروپا نیز درباره این مساله گفت‌وگوی تلفنی کرد.

عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه در گفت‌وگو با موگرینی اعلام کرد: ترکیه انتظار دارد که این اتحادیه به یک ابزار سیاسی برای حزب پ.ک.ک تبدیل نشود.

به نوشته این بیانیه ترکیه درباره موضوعات مختلف با اتحادیه اروپا در تماس خواهد بود. اروپا به جای اتخاذ مواضع یک طرفه باید متوازن رفتار کند.

نظرات شما
پیشخوان