تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

۸ مزیت برتر دوربین مداربسته برای کسب و کار‌ها

قصد داریم در این مطلب ۸ مزیت برتر دوربین مداربسته را که به افزایش ایمنی کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند را به شما معرفی کنیم تا متقاعد شوید چرا به آن نیاز دارید.

۸ مزیت برتر دوربین مداربسته برای کسب و کار‌ها

رویداد۲۴ معمولاً اکثر کسب و کارها از دوربین‌های مدار بسته استفاده می‌کنند ولی لزوماُ از مزایای دوربین مداربسته در تجارت‌شان چندان اطلاعی ندارند و به خصوص در ایران بیشتر برحسب عادت یا اصرار اداره اماکن، سیستم نظارتی را نصب می‌کنند.

حتماً شما هم تجربه داشته‌اید که در محل کسب و کارتان به دنبال اقلام گمشده‌ای بوده‌اید و از این بابت نگران شده‌اید. شاید ابتدا گمان کردید چیزهای موردنظر شما ناپدید شدند و به زودی پیدا خواهند شد ولی مدتی بعد متوجه شده‌اید که آنها به سرقت رفته‌اند. نکته اصلی در اینجا این است که این همه جستجو فقط به خاطر این بود که دوربین مداربسته‌ای برای نظارت وجود نداشت.

در بیشتر موارد شاید اقلام سرقت شده ارزش مالی داشته باشند ولی ممکن است داده‌های حساس و ضروری کسب و کار هم دزدیده شود که خسارتش بیشتر از هزینه‌های مالی خواهد بود.

در تجارت قرن بیست و یک، نمی‌توانید از فناوری و تکنولوژی روز فرار کنید و در عین حال آسوده خاطر باشید که داخل و بیرون کسب و کار شما امن است. برای امنیت بیزینس‌تان، از نرم افزارهای VDR تا دوربین های مداربسته هم استفاده کنید، هنوز نمی‌توانید ایمن بمانید.

دوربین مدار بسته عنصر مهم یک سیستم حفاظتی و نظارت تصویری می‌باشد که این سیستم ها معمولاً شامل دوربین، دستگاه ضبط، هارد دیسک و غیره هستند. وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت تصویر محیط و ارسال آن برای دستگاه ضبط (DVR یا NVR) جهت ضبط و ذخیره‌سازی می‌باشد.

از همین‌رو قصد داریم 8 مزیت برتر دوربین مداربسته را که به افزایش ایمنی کسب‌وکارها کمک می‌کند را به شما معرفی کنیم تا متقاعد شوید چرا به آن نیاز دارید.

۱. نظارت ۲۴ ساعته را فراهم می‌کند

حتی اگر بهترین نیروهای امنیتی را برای محافظت از اموال تجاری‌تان به صورت ۲۴ ساعته استخدام کنید و هزینه‌هایش را متحمل شوید، باز نمی‌توانند بدون ضعف و خستگی نظارت و مدیریت باکیفیتی داشته باشند. بالاخره انسان هستند و اشتباهات پرتکراری دارند. نمی‌توانند همه‌جا همزمان حضور داشته باشند.

اهمیت دوربین مداربسته از جایی شروع می‌شود که محدودیت‌های انسانی برجسته می‌شود. با نصب دوربین های مداربسته می‌توانید به صورت بیست و چهارساعته و هفت روز هفته تجارت خود را زیر نظر بگیرید و سیستم یکپارچه امنیتی داشته باشید. هرچند دوربین امنیتی نیاز شما را به پرسنل حفاظتی از بین نمی‌برد ولی به صورت خودکار و دقیق خیلی از خطرات ناشی از نفوذ سارقان را کاهش می‌دهد.

۸ مزیت برتر دوربین مداربسته برای کسب و کار‌ها

2.  تسریع روند تعقیب مجرمان به کمک فیلم‌های دوربین مداربسته

چنانچه در محل کسب و کار شما سرقتی انجام شود، به راحتی با بازبینی تصاویر دوربین مداربسته محل کارتان می‌توانید مقصران را شناسایی کنید و به کمک پرسنل پلیس آنها را مورد پیگرد قرار دهید.

فقط با دراختیار قرار دادن فیلم‌های ضبط شده به پلیس از خیلی مراحل خسته‌کننده رفت و آمد و شناسایی مضنون و حدس و گمان‌ها آسوده می‌شوید.

۳. بهروه‌وری کارها را بیشتر می‌کند

اگر نگران این هستید که کارمندان شما به درستی کارهای محوله را انجام می‌دهند یا با کارهایی مثل مسخره‌کردن همکاران در حال هدر دادن وقت‌شان هستند، به کمک دوربین های امنیتی می‌توانید آنها را شناسایی کرده و درصورت لزوم با توبیخ یا اخراج بهروه‌وری کار شرکت‌تان را افزایش دهید.

واقعیت این است که اگر نصب دوربین ها در محل کار فقط امری فرمالیته و صوری نباشد، تا حد زیادی کارکنان را مجاب می‌کند که تحت نظر هستند و نباید سستی کنند. نیازی نیست برای تماشای دوربین‌ها افراد زیادی استخدام کنید. یک کارمند برای اینکار کافی است که پشت مانیتور بنشیند و گزارش بدهد.

۴. هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یکی دیگر از فواید استفاده از دوربین های مداربسته برای امنیت کسب و کارها، کاهش دادن هزینه استخدام نگهبانان، بازرسان،‌ گارد امنیتی است. این مورد مخصوصاً برای استارت‌اپ‌هایی که در اول راه هستند و بودجه زیادی برای پوشش امنیت کسب و کارشان ندارند مفید خواهد بود.

سرمایه گذاری کردن برای دوربین مداربسته از برندهای خوب بازار مثل هایک ویژن و داهوا، در هزینه‌های نهایی کسب و کار شما صرفه‌جوبی خواهد کرد. بیشتر نیازهای امنیتی خودتان را می‌توانید به دوربین های مدار بسته محول کنید و حتی در مدل‌های پیشرفته‌تر امکانات هوشمند و اتوماسیون کمک می‌کند بسیاری از کارها خودکار انجام شوند.

اگر محل کسب و کار شما به گونه‌ای است که فکر می‌کنید سارقان به راحتی دوربین ها را کشف می‌کنند و از بین می‌برند، می‌توانید از دوربین های مخفی و جاسوسی استفاده کنید.

۸ مزیت برتر دوربین مداربسته برای کسب و کار‌ها

۵. به حل مؤثر اختلافات کمک می‌کند

اگر ماهیت کاری شما طوری است که معمولاً بین کارکنان و مدیران یا مشتریان اختلاف و نزاع رخ می‌دهد و داور مناسبی برای حل و فصل مشکلات پیدا نمی‌کنید، دوربین های مداربسته در این موضوع هم کمک کار خوبی هستند. شکایت‌های کاری چه آزار جنسی باشد و چه فحش و تهمت، دوربین‌های هوشمند صدا دار تمامی صحنه‌ها را برای شما ضبط می‌کنند تا بازبینی و رفع اختلاف نمایید.

۶. مزیت دوربین مداربسته در تسهیل دریافت خدمات بیمه‌ای

مزیت دوربین مداربسته برای کسب و کار شما فقط در امنیت آن خلاصه نمی‌شود. اگر با شرکت‌های بیمه‌ای طرف قرارداد هستید که کارکنان یا اموال شما را بیمه کرده است، چنانچه حادثه یا ضرر مالی و جانی متوجه شما شود با ارائه تصاویر دوربین های مداربسته شرکت تجاری خود می‌توانید درخواست پوشش بیمه‌ای کنید و ادعای خود را با مدرک مطرح کنید.

7. تجربه مشتری و سرویس‌دهی به آنها را بهبود می‌دهد

اگر کسب و کار شما از جنس مرکز خرید و بازار است، به کمک دوربین های مداربسته می‌توانید تجربه خرید مشتریانتان را ارتقا دهید. منظور ما فقط رصد سارقان اجناس مغازه نیست. بلکه با تحلیل رفتار مشتریان از جمله راه رفتن و پیدا کردن کالاهای موردنظرشان که به راحتی در دسترسشان نیست می‌توانید متوجه نواقص فروشگاه شوید و آنها را بهتر هدایت کنید.

شاید نیاز باشد با برچسب‌های استراتژیک و بدون دخالت کارمندان، مشتریانتان را به بخش‌های دلخواه‌شان هدایت کنید. اینگونه کسب و کار و خدمات شما را دوست خواهند داشت و به بهبود تجربه آنها کمک خواهد کرد.

8. نقش دوربین مدار بسته در جلوگیری از خرابکاری

فایده دوربین مدار بسته در جلوگیری از خرابکاری‌ها و خشونت‌ها نیز قابل توجه است. طبیعی است که هیچ مجرمی نمی‌خواهد دستگیر شود و اگر بدانند در حال ارتکاب جرم توسط دوربین شناسایی می‌شوند احتمالاً به سراغ اهداف آسان دیگری می‌روند.

پس مطمئن شوید که دوربین های مداربسته شما تصاویر و صدا را باکیفیت ضبط می‌کنند و محل ذخیره‌سازی مطمئنی دارند. همچنین باید همه قسمت‌های کلیدی سایت شما را تحت پوشش قرار دهند.

به طور خلاصه مهم‌ترین مزایای دوربین مداربسته برای بیزینس‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • جلوگیری از سرقت
  • جلوگیری از خرابکاری
  • ارائه فیلم برای شواهد
  • نظارت بر عملکرد کارکنان
  • نظارت ۲۴ ساعته و یکپارچه در کل کسب و کار
  • تسهیل مطالبه بیمه یا کاهش حق بیمه
  • تأییدیه اماکن
  • بهبود تجربه کاربری مشتری

همانطورکه مشاهده کردید، نصب سیستم مداربسته امنیتی از اقدامات مؤثر برای افزایش امنیت مکان تجاری و بهبود عملکرد کسب و کار شماست.

اگر فکر می‌کنید که خرید دوربین مداربسته برای شما گران تمام می‌شود و هزینه‌های سنگینی دارند، به این فکر کنید که حل اختلافات، پیدا کردن دزدها و وسایل ربوده شده و ضررهای دیگر چقدر برای شما آب میخورد.

حال که با 8 مزیت برتر دوربین مداربسته برای کسب و کارها آشنا شده‌اید و ضرورت امنیت و نقش دوربین ها را بیشتر درک می‌کنید، بهتر است بیش از پیش به سرمایه‌گذاری در این بخش اهمیت دهید.

نظرات شما
پیشخوان