تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵

رضوی: حاشیه‌نشینی معلول سیاست‌های غلط و غیرعلمی است

معاون توسعه‌ روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروزه جنگ اقتصادی در حال شکل‌گیری است، گفت: حاشیه‌نشینی معلول سیاست‌های غلط و غیرعلمی و ناصحیح است و باید برای رفع این مشکل دست از بزرگ‌گرایی و مرکزگرایی برداشت.
رویداد۲۴معاون توسعه‌ روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروزه جنگ اقتصادی در حال شکل‌گیری است، گفت: حاشیه‌نشینی معلول سیاست‌های غلط و غیرعلمی و ناصحیح است و باید برای رفع این مشکل دست از بزرگ‌گرایی و مرکزگرایی برداشت.

ابوالفضل رضوی در نشست مشترک کمیته‌ راهبردی و کارگروه توسعه‌ روستایی و عشایر آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تبریز به عنوان شهر علم و انسان‌های بزرگ همواره ثابت کرده است که می‌توان غیرممکن را به ممکن تبدیل کرد.

وی افزود: بسیاری افراد از این موضوع که شرکت‌های مشارکتی امکال فعال شدن را ندارند، دم می‌زنند و این در حالی است که در شهر تبریز بزرگانی همچون ستارخان و باقرخان ناممکن‌ها را به مرحله‌ تحقق درآوردند و در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز همدلی و اتحاد مردم باعث شد تا صدای پیروزی ملت ما در گوش جهانیان طنین‌انداز شود و امروزه شاهد برکات این پیروزی باشیم.

وی عنوان کرد: اتحاد ملت ما در سال‌های 59 تا 68 زبان زد همه‌ مردم بود و این اتحاد بر اتحاد آمریکا با عاملیت صدام پیروز شد و اتحاد ما با عاملیت امام خمینی (ره) استکبار را از میان برداشت.

رضوی بیان کرد: در جنگ ایران و عراق، کشورهای دارای تکنولوژی صلاح جنگ، کشورهای دارای علم، مدیریت جنگ و کشورهای دارای سرمایه، هزینه‌ آن را تأمین می‌کردند.

وی تاکید کرد: باور به جنگ اقتصادی، مدیریت صحیح و پرهیز از مسندگرایی از جمله راهکارهای حل مشکلات است.

معاون نهاد ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر 228 هزار شرکت تعاونی در کشور در حال فعالیت می‌باشند که 70 درصد آن خانوادگی است و با مدیریت صحیح این منابع می‎توان برای خیل عظیمی از افراد شغل ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: با ارائه‌ تسهیلات بانکی با بازپرداخت کم و در حدود سه یا پنج درصد می‌توان خانوارهای روستایی را در قالب‌های 25 تا 250 نفری جذب طرح‌های مشارکتی کرد و این طرح‌ها در تخصیص تسهیلات در اولویت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف پروژه‌های مناسب و نرخ سود و زیان پروژه و همچنین در نظر گرفتن مدیران باتدبیر در مسند پروژه‌ها نیز از جمله راهکارهایی است که باید در طرح‌های توسعه‌ روستایی مورد توجه قرار گیرد.

رضوی بیان کرد: صندوق توسعه‌ی ملی، 300میلیارد تومان را به پست بانک و 200میلیارد تومان را به بانک کشاورزی برای ارائه به طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی روستاییان در نظر گرفته است که از این میان هفت درصد برای طرح‌های غیرمشارکتی مناطق محروم و شش الی هشت درصد برای مناطق غیرمحروم و همچنین در طرح‌های غیرکشاورزی نیز شش الی هشت درصد برای مناطق محروم و هفت الی 9 درصد برای مناطق غیر محروم تعیین شده است.

وی متذکر شد: پروژه‌ها باید بدهی خود را از محل درآمد تولید کنند و بر میزان بدهکاری آنان اضافه نشود و استفاده از صنایع تبدیلی مانند گیاهان دارویی و ... نیز باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان