تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱

بهترین مقصد سفرهای خارجی در نوروز

سفرهای خارج از کشور در تعطیلات نوروز طرفداران زیادی بین گردشگران ایرانی دارد که در اینجا به چندتا از بهترین مقصدهای سفرهای خارجی می‌پردازیم.

بهترین مقصد سفرهای خارجی در نوروز

رویداد۲۴ نازنین احمدی: یکی از بهترین و جذاب ترین قسمت‌ های تعطیلات نوروز، سفرهای نوروزی هستند. با اینکه سراسر ایران پر از جاذبه های گردشگری است، اما سفر به کشور های خارجی و آشنا شدن با فرهنگ های دیگر خالی از لطف نیست. سفرهای خارج از کشور در تعطیلات نوروز طرفداران زیادی بین گردشگران ایرانی دارد که در اینجا به چندتا از بهترین مقصدهای سفرهای خارجی می‌پردازیم.

دبی:

این شهر با وجود اینکه در منطقه‌ی کویری قرار دارد، اما این مسئله اصلا باعث محدودیت در پیشرفتش نشده است. دبی یکی از پیشرفته ترین و لاکچری ترین شهر های دنیا است در کشور امارات قرار گرفته است. از هتل های لوکس و سواحل رویایی آن گرفته تا مراکز خرید با شکوه، این شهر را به یکی از مشهورترین مقصد ها برای مسافرت در تمام دنیا تبدیل کرده است. در این شهر میتوانید بازارهای به شدت سنتی و مدرن ترین مراکز خرید را در کنار هم مشاهده کنید‌.

از جمله مکان های دیدنی دبی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مدینه جمیرا:

در کنار مدینه جمیرا حدودا ۳ کیلومتر مسیر آبی قرار دارد و در نهایت به رستوران ها و بار ها میرسد. میتوانید با قایق های چوبی سنتی به این مکان بروید. در مدینه جمیرا یک بازار با سبک قدیمی ساخته شده که میتوانید برای عزیزانتان سوغاتی بخرید.

موزه اتحاد:

این موزه بر چگونگی شکل گیری امارات متحده ی عربی تمرکز دارد. این موزه برای علاقه مندان به تاریخ خیلی شگفت انگیز خواهد بود. داخل موزه دارای سالن بزرگ نمایش، مرکز آموزشی و کتابخانه است و علاوه بر اینها، یک رستوران مجلل نیز دارد.

برج العرب:

این برج ۲۸۰ متر ارتفاع دارد و در یک جزیره ی مصنوعی قرار گرفته است‌. به شکل بادبان کشتی است و لوکس ترین هتل جهان محسوب میشود‌ چرا که تنها هتل هفت ستاره ی دنیا است. برای ورود به این هتل یا باید اتاق رزرو کنید یا ورودی آن را پرداخت کنید.

بهترین مقصد سفرهای خارجی در نوروز

دبی مال:

دبی مال بزرگترین مرکز خرید جهان به حساب می آید. این مرکز خرید پیشرفته، دارای پیست اسکیت روی یخ، سینما، آکواریوم، آبشار و هتل است. همچنین یک پارک واقعیت مجازی نیز دارد.

برج خلیفه:

این برج ۸۲۸ متر ارتفاع  و ۱۶۰ طبقه دارد که بلندترین برج دنیا محسوب می شود. رفتن به طبقات بالای این برج بهترین روش برای تماشای شهر دبی است.

اسکی دبی:

در قرن های گذشته، هیچ کس فکر نمیکرد که در قرن ۲۱ بتوان در صحرای عربستان اسکی کرد. در این قسمت علاوه بر اسکی، میتوانید از تماشای پنگوئن ها لذت ببرید. البته نگران لباس های گرم و تجهیزات نباشید، چرا که در اسکی دبی همه ی این امکانات فراهم میشود.

بازار طلا:

این بازار پر از مغازه هایی است که طلا و جواهرات ارزنده می‌فروشند‌. در این بازار سنتی معاملات کلانی انجام میشود و اگر قصد خرید دارید، باید مثل مردم محلی چانه زنی کنید و تخفیف بگیرید.

ترکیه:

یکی از کشورهایی که مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی در ایام نوروز قرار میگیرند، ترکیه است. از جمله شهرهایی که برای مسافرت در این کشور بارز هستند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

بهترین مقصد سفرهای خارجی در نوروز

استانبول:

این شهر یکی از ارزان ترین مقصد های سفر خارجی محسوب میشود. آب و هوای استانبول در ایام نوروز معتدل و خوب است‌. فاصله‌ی کم استانبول تا تهران باعث میشود که قیمت بلیط هواپیمای  آن بسیار مقرون به صرفه باشد. همچنین می توانید برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها از تورهای زمینی استفاده کنید. از مکان های دیدنی استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مساجد تاریخی:

مسجدهای مجلل و رنگارنگ استانبول انقدر خیره کننده است که هر گردشگری را با هر دین و مذهبی، به سمت خود میکشد. از جمله این مساجد میتوان به مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا و... اشاره کرد.

بازارهای سنتی:

مراکز خرید و مال های استانبول شهرت زیادی دارند اما گشتن در بازارهای محلی و سنتی میتواند شما را با فرهنگ مردم ترکیه آشنا کند. از جمله بازارهای سنتی این شهر می توان به بازار ادویه، پاساژ چیچک و Grand Bazaar اشاره کرد.

حمام خرم سلطان:

ترکیه به مسجدهای زیبا و مراکز خرید بزرگش معروف است. اما یک تجربه حمام ترکی از همه‌ی اینها میتواند جالب تر باشد. قدمت این حمام به قرن ۱۶ و دوران سلطان سلیمان عثمانی باز میگردد.

آنتالیا:

در مقایسه با استانبول شهر کوچکتری است. در کنار دریا قرار گرفته و یک شهر ساحلی به شمار می آید. و بخاطر ساحلی بودنش در تابستان گرم و شرجی و در زمستان سرد است و نمی توان به خوبی تفریح کرد. بنابراین بهترین زمان سفر به آنتالیا در ایام نوروز و بهار است‌‌. این شهر مراکز خریدی زیادی نداشته و بیشتر جنبه‌ی تفریحی دارد.

وان:

این شهر یکی از نزدیک ترین شهر ها به ایران است و از مرز تبریز حدودا ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد. مزیت اصلی این شهر این است که میتوانید با خودرو شخصی خودتان سفر کنید. وان شهر بسیار کوچکی است اما جاذبه های تاریخی و تفریحی زیادی دارد. که می توان به دژ وان، قلعه هوساپ و جزیره ی آختامار اشاره کرد. در این مراکز خریدی وجود دارد که اجناس ترکی و اروپایی عرضه میکنند. این شهر برای یک خرید عالی، بسیار مقرون به صرفه است. همچنین تعداد زیادی از کنسرت ها در این شهر برگزار میشود و اگر قصد شرکت در آنها را دارید، باید از قبل تحقیق کرده و بلیط آن را تهیه کنید.

کوشی اداسی:

به گزارش رویداد24 این شهر که یک شبه جزیره محسوب میشود، یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه است که در نزدیکی شهر ازمیر قرار دارد. در ایام نوروز اب و هوای بسیار مطلوبی دارد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی است که میتوان به پرینه، جزیره کبوتر و دیدایما اشاره کرد. هتل های بسیار مجللی دارد و اکثر تفریحات در این مکان به هتل ها محدود میشود‌‌.

ایروان:

این شهر پایتخت کشور ارمنستان است و یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا محسوب میشود‌. بازهم بخاطر نزدیک بودن به ایران و کاهش هزینه های رفت و آمد، مقرون به صرفه خواهد بود. در ایام نوروز در این شهر فستیوال موسیقی برگزار میشود که برای علاقه مندان در این زمینه جالب خواهد بود. این شهر نیز جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی دارد که از جمله‌ی آن میتوان به ورنیساژ، آبشار ایروان، کلیساهای زیبا و میدان جمهوری اشاره کرد.

تفلیس:

این شهر پایتخت و بزرگترین شهر در کشور گرجستان است. تفلیس شهر کوچکی است که آب و هوای کوهستانی دارد. جمعیت کمی داشته و دارای آثار تاریخی زیادی است. در ایام نوروز در این شهر کنسرت های زیادی برگزار میشود که برای شرکت در آنها باید از قبل بلیط رزرو کرده باشید. در سفر به این شهر زیبا باید به مکان هایی از جمله باغ بوتانیکال، کلیسای اسمیندا سامبا قلعه ناریکالا، برج ساعت تفلیس، پارک آبی تفلیس، آتشگاه تفلیس و دریاچه‌ی لاکپشت سر بزنید. وجه رایج در این کشور لاری است و ارزشش تقریبا با ریال برابر است‌‌ پس ازین رو، نگران هزینه هایتان در این کشور نباشید.

تایلند:

تایلتد یکی از کشور های آسیایی است و سفر به آن می تواند یکی از لذت بخش ترین و جذاب ترین تجربه های هر انسانی باشد. از جمله جزایری که میتوان در کشور تایلند به آن سفر کرد، جزیره پوکت و سامویی است.

بهترین مقصد سفرهای خارجی در نوروز

جزیره پوکت:

یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهر های تایلند است که در منطقه‌ای استوایی قرار گرفته است. این شهر دارای مناظری خیره کننده همچون بهشت است. مناسب ترین زمان سفر به این مکان در ایام نوروز است چرا که آب و هوا در بهترین حالت خودش قرار دارد. دز این جزیره تفریحات زیادی را مثل غواصی، موج سواری و قایقرانی میتوانید انجام دهید.

در این سفر میتوانید از مجسمه بودا که بالای تپه ناکرا است و ۴۵ متر طول دارد، نیز دیدن کنید.

از دیگر جاذبه های پوکت میتوان به معبد وات چالونگ، موزه تریکی و بازار شبانه آخر هفته اشاره کرد.

جزیره سامویی:

این جزیره در قسمت سواحل شرقی تایلند قرار گرفته و معنی فارسی نام جزیره بهشت امن است‌. وسعت این جزیره ۲۲۸ کیلومتر است و همانند جزیره ی پوکت آب و هوای استوایی دارد‌. پارک ملی دریایی انگ تونگاین از جاذبه های گردشگری این جزیره به حساب می آید که گونه هایی خاص از حیوانات و طبیعتی بکر و دست نخورده دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سفر نوروزی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان