تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

استاد حوزه: رعایت حجاب، شرط دریافت تسهیلات بانکی شود!

سخنران حرم حضرت معصومه گفت: کاش مسئولین ما حجاب را به‌عنوان قانون کشوری بهتر دنبال می‌کردند؛ همان‌طور که الزام به رعایت ماسک را قانونی برای ارائه تسهیلات بانکی واداری قرار می‌دانند؛ رعایت حجاب را نیز یکی از شروط دریافت تسهیلات قرار دهند.

استاد حوزه: رعایت حجاب، یکی از شروط دریافت تسهیلات بانکی شود!

رویداد۲۴ حجت الاسلام ماندگاری در این سخنرانی ضمن اشاره به روایاتی از امام رضا علیه‌السلام، «کَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی» و «وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ» با تأکید بر این‌که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند؛ «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، اظهار داشت: در صلوات شعبانیه می‌خوانیم، هرکس زیر چتر پیامبر خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار گیرد، در امنیت خواهد بود.

حجت‌الاسلام ماندگاری متمدن دانستن بی‌حجابی را انحراف و خارج شدن از بیمه هدایت و ولایت الهی توصیف نمود و اظهار داشت: سقوط از وادی خلافت اللهی انسان از دیگر عذاب‌هایی است که در سایه‌سار قرار گرفتن زیر چتر ولایت الله برطرف می‌گردد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به این‌که برای بیمه شدن باید حق آن پرداخت گردد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه شریفه «وَالَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه»؛ برای بیمه شدن در مسیر معرفت الله تاکید دارند که باید خداوند متعال، پیامبر و امامان را از تمام مخلوقات هستی بیشتر دوست داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری نخستین حق بیمه ولایت اللهی را محبت به ذات اقدس الهی توصیف نمود و ابراز داشت: هرکسی می‌خواهد بیمه ولایت الهیه داشته از اضطراب، انحراف و سقوط در امنیت باشد، باید محبتش به خداوند متعال، پیغمبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام از همه بیشتر باشد.


بیشتر بخوانید: نهایی شدن لایحه حجاب و عفاف برای چندمین بار/ از مجازات نقدی تا حبس و ممنوع‌الخروجی


وی ضمن اشاره به آیه شریفه «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ …» اطاعت را دومین حق بیمه ولایت الهی دانست و با تأکید بر این‌که امکان ندارد کسی خدا را دوست داشته باشد، ولی اطاعت خدا نکند، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای نادان بافهم ناقضی که از دین دارند، آیه شریفه «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» را به‌اشتباه معنی می‌کنند؛ این جمله برای قبل از پذیرش دین است، زمانی که فرد اسلام را انتخاب می‌کند، باید واجبات و محرمات را رعایت کند؛ همچون کسی که ادعا می‌کند من می‌خواهم تابعیت کشوری شوم، ولی قوانین آن را نپذیرم!

سخنران حرم حضرت معصومه افزود: کاش مسئولین ما حجاب را به‌عنوان قانون کشوری بهتر دنبال می‌کردند؛ همان‌طور که الزام به رعایت ماسک را قانونی برای ارائه تسهیلات بانکی واداری قرار می‌دانند؛ رعایت حجاب را نیز یکی از شروط دریافت تسهیلات قرار دهند.

وی به فراز‌هایی از آیه شریفه ۶۹ سوره نساء اشاره نمود و بابیان این‌که پیامبران، امامان، شهدا، علمای صالح و اطاعت‌کنندگان از ذات اقدس الهی بیمه‌شدگان ولایت الهی هستند، اظهار داشت: نصرت دین الهی سومین حق بیمه قرار گرفتن بیمه ولایت الهیه است؛ مردم ایران ۴۵ سال است، با حمایت از نظام مقدس اسلامی حق بیمه ولایت الهیه را با جان‌ودل و شور و شوق وصف‌ناپذیر پرداخت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در بخش پایانی سخنان خود، نصرت ولیّ الهی که در عصر غیبت در ولایت‌فقیه تجلی یافته را نصرت دین الهی توصیف نمود و اظهار داشت: خداوند متعال جامعه‌ای که یاری‌رسان، ولی فقیه باشد را بیمه می‌کند.

منبع: دیده‌بان ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
8
بکشید بیرون از موی خانمها به فکر معیشت باشید بی خاصیتها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
9
..... نخور قر......!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
8
وام های حرام چسبیده بهتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
10
در کشورهای اسلامی 100درصد فقط ایران بوده است به کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و مظلومان خیانت کرده است.
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۶:۱۸
اگر عملکرد قانون و عدالت در کشور اسلامی این گونه و طور باشد و ظلم، ستم، بی توجهی به مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و هم پایمال و ضایع کردن حق و حقوق آنها بوده است.
ما دیگر کشور اسلامی را قبول نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
7
شرایط دریافت وام در بانک ها وابسته به جمهوری اسلامی 100 درصد فقط پرداخت و دریافت رشوه انجام می شود
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
9
نظام بانکی جمهوری اسلامی مادر تمام مفاسد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
9
شنیع ترین کار این است که برای زور گویی و توجیه تئوریهای من درآوردی به آیات خدا متوسل و آنان را قلب و مصادره به مطلوب کنیم. عجیب نیست که ریشه های دینداری درحال نحیف شدن هستند. وقتی علما هر خودخواسته ای را بیربط به قرآن منتسب میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
5
2
احسنت . عجب سخن نغزی
پاسخ ها
کمپین خارج کردن پول از بانک های ربا خوار (همه بانک های ایران)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
نظام بانکی ایران ، ریشه اصلی فساد و تورم است . چه خوب است ما مردم بانک ها را تحریم کنیم و پول هایمان را از آنجا خارج کنیم . من خودم بشخصه تمام پول هام رو برای اینکه هم ارزشش پایین نیاد ، هم به شعورم توهین نشه و هم اینکه سیستم بانکداری پر از رباست و هم اینکه مالیات هم روش می بندند باید و تنها باید از بانک پول ها و دارایی هایمان را خارج کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
1
1
ایوالله. این راه حل تا بحال به ذهن کسی خطور نکرده بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
1
کشورهای اسلامی نه تنها تاکنون هیچ گونه زنان بی حجاب و دختران بی حجاب مشکل ندارند و همه جانبه هم دفاع، حمایت و استقبال هم کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
2
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سوال بنده این است که چرا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از دی ماه سال 1400 تاکنون در مورد مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران هیچ کاری و اقدامی و اعتراضی نکرده است و سکوت کرده است چرا؟ و این در حالی است که در این مدت 18 ماه بیش از999 هزار بار در مخابرات ما و سایر رسانه های مختلف در این مورد شکایت و اعتراض کرده ایم.

۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سوال بنده این است که چرا دولت رئیسی از دی ماه سال 1400 تاکنون در مورد مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران هیچ کاری و اقدامی و اعتراضی نکرده است و سکوت کرده است چرا؟ و این در حالی است که در این مدت 18 ماه بیش از999 هزار بار در مخابرات ما و سایر رسانه های مختلف در این مورد شکایت و اعتراض کرده ایم.
نظرات شما
پیشخوان