تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

نوشیدنی‌هایی که با ماهی سرو میشود

ماهی یکی از غذاهای چرب و خوشمزه است که به دلیل طبع سردی که دارد، نباید آن را با نوشیدنی‌های سرد مصرف کنید. از زمان‌های قدیم بیشتر خانواده‌ها از مصرف ماهی با ماست و دوغ امتناع می‌کردند و دلیل آن غلبه سردی در بدن و ایجاد عوارضی مانند سردی معده، بروز ناراحتی‌های عصبی و لک و پیس است.

رویداد۲۴ نوشیدنی‌هایی که با ماهی سرو میشود معمولا طعمی ترش‌مزه و طبعی متعادل و گرم دارند. مصرف یک نوشیدنی مناسب با ماهی می‌تواند به کاهش تولید بلغم در بدن کمک کنند و بدن را در حالت متعادلی حفظ کنند. از طرف دیگر ماهی بوی خاصی دارد و مصرف برخی نوشیدنی‌ها می‌تواند به بهبود بوی ماهی در دهان نیز کمک کند. در این مقاله می‌توانید با لیستی از بهترین نوشیدنی‌هایی که همراه با ماهی سرو می‌شوند، آشنا شوید.

بهترین نوشیدنی‌ها همراه با ماهی

ماهی یکی از غذاهای چرب و خوشمزه است که به دلیل طبع سردی که دارد، نباید آن را با نوشیدنی‌های سرد مصرف کنید. از زمان‌های قدیم بیشتر خانواده‌ها از مصرف ماهی با ماست و دوغ امتناع می‌کردند و دلیل آن غلبه سردی در بدن و ایجاد عوارضی مانند سردی معده، بروز ناراحتی‌های عصبی و لک و پیس است. به‌طورکلی ماهی و بیشتر غذاهای دریایی با نوشیدنی‌های ترش‌مزه و اسیدی سرو می‌شوند. حالت اسیدی نوشیدنی موجب می‌شود تا چربی این غذا کمتر احساس شود و دهان ما بعد از خوردن ماهی مزه بهتری بگیرد. اما کدام نوشیدنی‌ها برای سرو کردن در کنار ماهی گزینه‌های بهتری هستند؟ در ادامه می‌توانید با 6 نوشیدنی جذاب که می‌توانید با ماهی میل کنید، آشنا شوید.

موهیتو

نوشیدنی‌هایی که با ماهی سرو میشود

موهیتو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا است که از ترکیب نعناع و آب لیمو ترش و مقداری شکر و آب تهیه می‌شود. این نوشیدنی سرشار از ویتامین C است و به دلیل وجود نعنا طبع گرمی دارد. مصرف موهیتو همراه با ماهی به جذب آهن ماهی کمک می‌کند. آبلیمو با طعم ترش و ملایم خود می‌تواند طبع سرد ماهی را متعادل کند و عطر و طعم آن را بهبود ببخشد. از طرف دیگر نعنا و لیمویی که در این نوشیدنی استفاده می‌شود، هضم ماهی را در سیستم گوارش ساده‌تر می‌کند.

انواع نوشابه‌های گازدار

نوشابه‌های گازدار با طعم شیرین و خوشمزه‌ای که دارند، می‌توانند طعم ماهی را تا حدودی پوشش دهند و احساس خنکی بی نظیری را در دهان شما ایجاد کنند. طبع نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا گرم است و از همین رو گزینه مناسبی برای سرو کردن همراه ماهی هستند. برای افرادی که در رژیم هستند و یا دوست ندارند در رژیم غذایی خود از قند زیادی استفاده کنند، مصرف نوشابه انرژی زا، بدون قند یا زیرو و رژیمی می‌توانند انتخاب‌های بهتری باشند.

لیموناد

در لیست نوشیدنی‌هایی که با ماهی سرو میشود، لیموناد همیشه جایگاه ویژه‌ای دارد. برای تهیه لیموناد می‌توانید از ترکیب آب لیمو ترش تازه، مقداری شکر و آب استفاده کنید. اگر مزاج سردی دارید، پیشنهاد می‌شود به جای شکر از مقداری عسل استفاده کنید. اضافه کردن مقدار کمی پودر زنجبیل به این نوشیدنی گرمای بی‌نظیری می‌بخشد و به متعادل شدن طبع بدن شما کمک می‌کند. این نوشیدنی با طعم ترش و ملایم خود می‌تواند طعم ماهی را متعادل کند و احساس خنکی و تازگی در دهان ایجاد کند.

شربت نسترن و چای ترش

شاید مثل خیلی از افراد دیگر تابه‌حال طعم شربت نسترن و چای ترش را نچشیده باشید، اما باید بگوییم که این شربت هم طعم و مزه جذابی دارد و هم سرشار از خاصیت است. ترکیب چند عرق گیاهی در این نوشیدنی موجب شده تا مزه شگفت‌انگیزی پیدا کند. این شربت به خاطر طبع گرم و طعم لذیذی که دارد، یک گزینه فوق‌العاده برای سرو کردن در کنار ماهی است. برای تهیه شربت نسترن و چای ترش باید مقداری عرق نسترن، مقداری عرق بیدمشک، شکر، چای ترش و آب یخ را با هم ترکیب کنید. اضافه کردن چای ترش به این شربت هم طعم ترش و خوشمزه‌ای می‌دهد و هم رنگ شربت را قرمز می‌کند.

شربت نارنج

خوردن تن ماهی در روغن زیتون و فلفلی برخلاف مزه لذیذی که دارد، موجب می‌شود تا بعد از چند دقیقه در دهان بو و مزه بدی ایجاد شود که برای خیلی از افراد ناخوشایند است. در لیست نوشیدنی‌هایی که با ماهی سرو می شود، شربت نارنج یکی دیگر از پرطرفدارترین گزینه‌ها است. این شربت سرشار از کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم است و ویتامین‌های زیادی دارد. مصرف شربت نارنج با ماهی لذت خوردن یک وعده ماهی سرخ شده را چند برابر می‌کند و طعم بهتری در دهان ایجاد می‌کند. برای تهیه این شربت می‌توانید از ترکیب شکر، آب نارنج تازه و مقداری آب خنک استفاده کنید.

شربت پرتقال با عسل

نوشیدنی‌هایی که با ماهی سرو میشود

ترکیب طعم مرکبات با ماهی واقعا دلپذیر است و شربت پرتقال یکی دیگر از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید همراه با ماهی میل کنید. استفاده از عسل در این نوشیدنی موجب می‌شود تا طبع شربت شما گرم‌تر شود. برای تهیه شربت پرتقالی می‌توانید از مقداری آب پرتقال طبیعی، 1 قاشق عسل، چند برش پرتقال و کمی آب استفاده کنید. این نوشیدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مزه فوق‌العاده‌ای دارد. اگر طبع شما بلغمی است، می‌توانید مقداری پودر زنجبیل نیز به این نوشیدنی اضافه کنید.

سخن نهایی

مصرف نوشیدنی‌های گرم همراه با غذاهای دریایی به خصوص برای افرادی که سرد مزاج هستند، اهمیت زیادی دارد. به‌طور معمول نوشیدنی‌ که با ماهی سرو میشود، نباید طبع خیلی سردی داشته باشند. برای مثلا انواع دوغ به‌هیچ‌عنوان برای مصرف با ماهی مناسب نیستند. مصرف غذاهای سرد با نوشیدن‌های سرد موجب افزایش تولید بلغم در بدن و عوارضی مثل درد مفاصل، احساس سستی، رخوت و بی‌حالی می‌شود. نوشیدنی‌های زیادی هستند که طبع متعادل و گرمی دارند و نوشیدن آن‌ها همراه با ماهی بسیار لذت‌بخش است. بهتر است خودتان با بررسی نوشیدنی هایی که در این مقاله ارائه شد، نوشیدنی را که بیشتر با سلیقه و طبع شما سازگاری دارد، ‌انتخاب کنید.

برچسب ها: نوشیدنی
نظرات شما
پیشخوان