تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۳ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

آموزش پخت مرغ روسی

مرغ جزو مواد غذاییست که در تمام دنیا بسیار کاربرد دارد و آن را با روش‌های گوناگون درست می‌کنند. امروز با دستور یکی از خوشمزه‌ترین آموزش‌ها با مرغ همراهتان هستیم.

آموزش پخت مرغ روسی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از مواد غذایی مهم و پرکاربرد در تمام دنیا مرغ است که هر کشور برای خود روش‌ها و سبک‌های گوناگون برای درست‌کردن آن دارد.

در روسیه با مرغ، خوراکی با نام مرغ روسی می‌پزند که با شیر و خامه است بنابراین بافت حاصل از آن بسیار لطیف و دل‌چسب است. اگر شما هم از غذا‌های تکراری خسته شده‌اید و به دنبال پخت غذا‌های جدید و متفاوت برای اعضای خانواده هستید، خوراک مرغ روسی پیشنهاد متفاوت ما به شماست.

در ادامه با آموزش این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

آموزش پخت مرغ روسی

مواد لازم برای تهیه مرغ روسی

ران مرغ: ۵ عدد
شیر: ۱ لیوان
کره: ۵۰ گرم
روغن: ۵۰ گرم
خامه: ۲۰۰ گرم
سیر: ۲ حبه
پنیر پارمزان: ۵۰ گرم
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
پودر پیاز: ۱ قاشق چای خوری
آویشن: ۱ قاشق چای خوری
پاپریکا: ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

آموزش پخت مرغ روسی

طرز تهیه مرغ روسی

در ابتدا و برای درست‌کردن خوراک مرغ روسی، مرغ‌ها را خوب بشویید؛ سپس کره و روغن را داخل یک ماهی‌تابه گود بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. تکه‌های مرغ را داخل روغن داغ بگذارید و به اندازه‌ای سرخ کنید تا دو طرف آن طلایی شود.


بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ماهیچه زعفرانی


در این مرحله مرغ‌ها را از تابه خارج کنید و در همان روغن سیر‌ها را بریزید و سرخ کنید. هنگامی‌که بوی سیر بلند شد و به اصطلاح بوی آن آزاد شد پودر پیاز، پودر آویشن، پاپریکا، نمک و فلفل را به سیر بیفزایید و در روغن تفت دهید تا بوی همگی خارج شود

به گزارش رویداد۲۴ در این مرحله آب را به خامه بیفزایید تا کاملا رقیق شود؛ سپس آن را همراه با شیر به ماهی تابه اضافه کنید و هم بزنید تا جوش بیاید بیفزایید. برای این‌که غذایتان خوشمزه‌تر شود و قوام بهتری داشته باشد می‌توانید از یک عصاره مرغ هم در آن استفاده کنید.

پس از این‌که محتویات داخل ماهی تابه جوش آمد، مرغ‌های سرخ شده را همراه با آبلیمو به ماهی تابه اضافه کنید. درب ماهی تابه را بگذارید و حرارت اجاق گاز را کم کنید و حدود ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا مرغ با حرارت کم بپزد و سس مرغ غلیظ شود.

در مرحله پایانی در ماهی‌تابه را بردارید و پنیر پارمزان را روی مرغ‌ها بپاشید؛ سپس در ماهی تابه را ببندید و پنج دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. در این مرحله مرغ روسی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علیپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
3
0
ای استاد مزخرف
اغلب مردم پیدا نمیکنن مرغ ابپز ساده بخورن اونوقت شما این همه ادویه دستور میدی خجالت نمیکشی!!!@@
نظرات شما
پیشخوان