تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

پرونده‌سازی به سبک رسانه‌های امنیتی اصولگرا/ چگونه تسنیم، فارس و کیهان خوراک خبری ایران اینترنشنال را تولید می‌کنند ولی انگ همراهی را به رسانه‌های اصلاح‌طلب می‌زنند

رویداد۲۴ جدولی تهیه کرده و نشان داده بیشترین خوراک خبری رسانه‌های خارج از کشور توسط اصولگرایان تهیه می‌شود اما در اقدامی عجیب، خود آنها به رسانه‌های اصلاح‌طلب انگ همراهی با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور می‌زنند.

ایران اینترنشنال

رویداد۲۴ بانک ملت اخیرا به گزارش منتشر شده در سایت خبری رویداد۲۴ با عنوان «حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت!» پاسخ داده است و جوابیه‌ای در این باره منتشر کرده است. البته بر خلاف رسم معمول که این جوابیه باید در اختیار رسانه منتشر کننده گزارش ارائه و در آن منتشر می‌شد، بانک ملت این جوابیه را به شکل رپرتاژ خبری به دیگر رسانه‌ها داده تا آن را منتشر کنند.

رویداد۲۴ مدتی قبل در گزارشی از حقوق نجومی یکی از مدیران زیر مجموعه بانک ملت خبر داد و این بانک به جای پاسخگویی و ارسال جوابیه به این رسانه، یک جوابیه را آماده و برای رسانه‌های مختلف از جمله تسنیم ارسال کرده است. قسمت عجیب ماجرا اتهام‌زنی است که در جریان این جوابیه آورده شده است. در حالی که انتظار می‌رفت بانک ملت با ارائه مستندان به تنویر افکار عمومی بپردازد توپ را در زمین رسانه‌ها انداخته و اقدام به اتهام زنی‌های بی پایه و اساس کرده است. در بخشی از این جوابیه آمده است که: «این گزارش اظهارات خلاف واقع و مغرضانه این رسانه (رویداد۲۴) برای تخریب یک نهاد اقتصادی بزرگ و معتبر (بانک ملت) است و بازنشر بی‌درنگ آن در رسانه‌های معاند مانند ایران اینترنشنال شائبه هماهنگی این اقدامات را تقویت می‌کند.»

در این جوابیه ادعا شده است که چون گزارش رویداد ۲۴ در کانال تلگرامی ایران اینترنشنال بازنشر شده است، پس اقدامی از پیش هماهنگ‌شده است! علاوه بر اتهام‌زنی قابل پیگرد قانونی بانک ملت، بازنشر این جوابیه در رسانه‌هایی که همواره به رسانه‌ها و افراد اتهام‌زنی می‌کنند و با پرونده سازی و خبرسازی سعی در تشویش اذهان عمومی دارند نیز خود جای تعجب دارد.

یکی از خبرگزاری‌هایی که جوابیه بانک ملت را منتشر کرده است، خبرگزاری تسنیم است. بازنشر این جوابیه توسط تسنیم و تاکید بر بازنشر گزارش رویداد۲۴ در ایران اینترنشنال، آنجایی عجیب است که بازنشر عمده خبر‌های این خبرگزاری نظامی و امنیتی و رسانه‌های همسویش از جمله کیهان، ایران، فارس، ایسنا و... پای ثابت گزارش‌های بخش‌های مختلف خبری رسانه ایران‌اینترنشنال است و این رسانه‌ها همواره از جمله مهمترین منابعی هستند که خوراک خبری رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور را تامین می‌کنند. به‌طور مثال تسنیم در یک گزارشی با تیتر «حراج انسانیت اصلاح‌طلبان در بازار برده‌فروشان!» نسبت به گزارش یک رسانه اصلاح طلب از شرایط اسفناک مردم افغان بعد از روی کار آمدن طالبان انتقاد می‌کند و آن را ماموریت سیاه نمایی می‌خواند و دراتهامی عجیب خبرنگار این گزارش را متهم به تهیه عکس و فیلم برای رسانه‌های خارجی کرده است. خبری که به طور گسترده در رسانه‌های فارسی زبان خارجی منعکس شد.

همچنین این خبرگزاری در اسفند ۹۴ در گزارشی با تیتر «رسانه‌های بیگانه؛ یار دوازدهم اصلاح‌طلبان در انتخابات» اتهام بدون سندی را به رسانه‌های غیرهمسو که در کشور فعالیت دارند، وارد کرده است و در گزارش خود نوشته که انگلیس و همه رسانه‌های معاند حمایت همه جانبه از ائتلاف اصلاح طلبان برای انتخابات دارد. تسنیم در این گزارش تصاویری از بازنشر خبر‌های رسانه‌های داخلی در رسانه‌های خارجی را به عنوان سند! این ادعای خود آورده است.

یا همین چندروز قبل بود که روزنامه اصولگرای کیهان، طبق رسم همیشگی اتهام زنی، سرمقاله خود را با «ردپای مواجب بگیران سیا در ایران» روزنامه نگاران اصلاح طلب را مواجب بگیر سیا نامید. کیهان حتی یک سند برای این ادعای سراسر دروغین و ضد امنیتی خود منتشر نکرده است و حتی طبق معمول مورد پیگرد قانونی هم برای نشر اکاذیب و افترا و البته تبلیغ علیه نظام قرار نگرفته است.

روزنامه کیهان حتی اصلاح طلبان را در موضوع مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان دختر دخیل دانست و در گزارشی مفصل، خبر‌های روزنامه‌های اصلاح‌طلب، «شرق»، «اعتماد» و «هم‌میهن» در مورد مسمومیت‌های را جمع آوری کرده و در بخشی از گزارش خود نوشته: «اقدام هماهنگ رسانه‌های زنجیره‌ای غربگرا در متهم‌کردن نظام و نیرو‌های مذهبی و ضمنا تبرئه دشمنان ملت ایران از دخالت در فتنه «مسموم‌سازی»، این گمانه را که سرویس‌های جاسوسی بیگانه پشت‌سر سناریوی اخیر قرار داشته‌اند، را تقویت کرده است.»

روزنامه کیهان همچنین در ادامه روند اتهام زنی‌هایش به اصلاح طلبان در خصوص برجام می‌نویسد: «یادداشت‌نویس ضدایرانی رویترز به نام «جان آیریش» جاسوس موساد بوده و یک افسر موساد در تماس به او گفته است: «باید فضای رسانه‌ها به گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.»

حالا بماند که چرا کیهان و شریعتمداری در کنار اسرائیل و نتانیاهو، از مخالفان جدی و سرسخت احیای برجام است. خبرگزاری فارس دیگر رسانه نظامی و امنیتی نیز در اردیبهشت سال جاری، در گزارشی با عنوان «دلتنگی جریان خاص برای آشوب‌های خیابانی» همچون گذشته بار دیگر برای رسانه‌های داخلی پرونده‌سازی کرد. این خبرگزاری با اشاره به مطالب روزنامه‌های اعتماد، شرق، همیهن و غیره، می‌گوید که «گویا جریان غربگرا برای تکرار آشوب‌های خیابانی حسابی دلتنگ و بی‌قرار شده است. این طیف در سال گذشته از آشوبگران و تروریست‌ها حمایت کرده و بر جنایات آن‌ها سرپوش گذاشت.» فارس در ادامه گزارش خود اعلام می‌کند که شبکه تروریستی اینترنشنال با آب و تاب به بازنشر مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های منتسب به جریان غربگرا پرداخته است.

فارس در بحبوحه اعتراضات سال قبل، از سخنان علی دایی در روزنامه شرق که در یک رسانه اسرائیلی بازنشر شده بود با عنوان سوء استفاده صهیونیست‌ها از اظهارات علی دایی می‌نویسد و آن را استقبال ویژه صهیونیست‌ها از این خبر‌ها عنوان کردند. رسانه‌هایی همچون کیهان، فارس و تسنیم و ایرنا و مهر به نحوی از بازنشر خبر‌های رسانه‌های داخلی که با هزاران سختی و محدودیت و ناعدالتی از طرف نهادهای امنیتی و قضایی در حال فعالیت هستند، در رسانه‌های خارجی ذوق‌زده می‌شوند و پرونده سازی می‌کنند که انگار هیچ یک از خبرهایشان در این رسانه‌ها بازنشر نشده است.

آنچه واضح اینکه رسانه‌ها در قبال بازنشر اخبار خود هیچ مسئولیتی بر عهده ندارند و هر رسانه و فردی می‌تواند خبر‌ها را در رسانه خود بازنشر کند. رویداد۲۴ به بهانه همین موضوع، به سراغ یکی از همین رسانه‌هایی که تسنیم و کیهان و فارس بازنشر اخبار در آن را همکاری و هماهنگی با ضد انقلاب و معاندان می‌داند، رفته تا ببیند فقط در کانال تلگرامی ایران اینترنشال در یک ماه اخیر چند خبر از این رسانه‌ها بازنشر شده است. بی‌بی‌سی و رادیو فردا و سایر رسانه‌های خارج از کشور هنوز پایش نشده‌ است.

جزئیات آمده در این جدول گواهی بر این حقیقت است که پیش از رسانه‌های اصلاح‌طلب، این رسانه های اصولگرای تسنیم و فارس و کیهان هستند که گزارش ها و اخبارشان مورد توجه رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور است. بنابراین نمی توان صرف بازنشر گزارش یک رسانه در رسانه های خارج از کشور آن را دلیلی بر اتهام‌زنی و هماهنگی و همراهی پشت پرده میان آنها دانست که اگر این طور باشد رسانه‌های حاکمیتی، نظامی و امنیتی اصولگراها بیشترین خوراک خبری آنها را تهیه و بیشترین همراهی و هماهنگی را با آنها داشتند. بر همین اساس، اگر بنا بر برخورد و مجازات با رسانه افشاکننده باشد باید سخت‌ترین برخورد با همین رسانه‌های اصولگرا باشد که البته برخورد با رسانه‌های اصولگرا در مقابل رسانه‌های اصلاح‌طلب همیشه در حد یک شوخی خنده‌دار بوده است.

ایران اینترنشنال

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
6
30
مملکت نیست تیمارستان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
همین اخبارتون نشون از سلایقتون میده. نمونه اش خبر همین امروزتون که شورنگیز تر از مراسم کباب پزون سفیر انگلیس در تهران پیدا نکرده اید که به خودتون ببالید.
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
با ا وجود امثال تو ‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
همتون خوبین همتون میوه های درخت انقلابین
رایش سوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بازیگرِ دستِ چندم که به بیماری جنسی مبتلا شده بود برای درمان بازداشت شد

در روزهای گذشته فیلم ها و تصاویری از یک بازیگر دسته چندم به نام محمد صادقی در رسانه ها منتشر شده بود.
وی با هدف دیده شدن در بعضی از این فیلم ها برهنه حاضر شده و پلیس را تهدید و دعوت به آدم کشی کرده بود.
امروز این بیمار جنسی برای انتقال به بیمارستان به جهت درمان، زنده گیری شد.
نام برده که گفته بود نیروهای پلیس را خواهم کشت در لحظه ی بازداشت لب پنجره رفته و گفته بود: اگر نزدیک بیایید جیغ میزنم، خودم را پرت میکنم پایین!
محمد صادقی در نهایت بعد از کمی دلقک بازی بازداشت شد...
رایش سوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
رویداد اخور منافقین و برعندازان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
42
12
چه رویی دارید شما! کارمند دوزاری عقب مانده ذهنی سایت شماست که هی اینور اونور عکس لخت و پتی از خودش منتشر میکنه و چرند میبافه. تیترهاتون رو هم که نگم، یکی از یکی مبتذل تر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
6
39
فارس و کیهان نفرت پراکنی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
رویداد چی؟
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
45
8
رویداد ۲۴اگرشرف ووجدان وناموس داری یه لیستی از کارمندان صدای امریکا،من و تو،اینترنشنال که قبلاً در ایران کارمند رسانه های اصلاح طلب بوده اند رو منتشر کن من فقط مشهورشون که مسیح علینژاده میگم،اگر شرف وناموس دارین پیام منو منتشر کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
الان رویداد پیامتو منتشر کرد شرف داره یا نه؟ تو چی شرف داری که ارزشی بازی در میاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
بدترین ارزشی فرسنگ ها از بهترین برانداز مفنگی همجنسباز عقب مانده بهتره
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
اگر ارزشی بودن به فحاشی کردن و تهمت زدن به دیگران است پس به شما تبریک میگم چون شما جزء ارزشی ترینها هستید!!!
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
ارزشی بودن خیلی از بی ارزش بودن بهتره. اینم که منتشر کرده بار کردنش شده. افساد طلبان با این وضعیبتی که درست کردن اگه پررو نبودن حداقل باید تا یک قرن ساکت میشدن و اموالی که از ملت دزدیدن رو خرج می‌کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
افشینی که ارزش هارو خیلی دوست داره و با ادب شده، ارزشی ترین افشین
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
6
27
اصولگراها،پایداری چی هاعامل بدبختی مردم
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
کدوم مردم؟؟ مردم از نظر شما می هست؟؟ نکنه افساد طلبان قالی دزد مایه خوشبختی هستند؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
افولگرایان تندرو با تندرویهای احمقانه و کارهای نی منطقشان مملکت را به باد فنا خواهند داد مگر اینکه تا دیر نشده جلویشان را بگیریم...
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
12
16
آمار بالای فعالان اصلاح طلب دیروز و کارمندان شبکه های ماهواره ای امروز گویای خیلی واقعیتهاست
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
6
24
چرا با هم بحث و جدل میکنید؟ کشور که مشکلی نداره. مسئولین هم که یکی از یکی پاکتر و پرهیزکارتر. تهش مقصر تمام بدبختیها مردم هستن. لعنت خدا به روسیه و انگلیس و اسراییل و آمریکا و چین. انشالله روزی نابودی اینارو ببینیم
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
در همه کشورها مشکلات هست و مفید هم هست. اما اینکه مفسدان افساد طلب که عامل بدبختی این روزهای کشور هستند ژست آدمهای پاک رو میگیرند خیلی جالبه. از مسیح اسکاج گرفته تا اون خانم نماینده مجلس اصلاح طلب که ازدواج سفید کرده تا از نید دانای نان به نرخ روز خور و عقاب ایپو زیشن و هر خائن وطنفروشی که میبینیم در داخل و خارج و همچنین مفسدان اقتصادی از برادران رییس و معاونش همه از این جناح قالی دزد هستند.
امت رسول الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
4
23
همین چند روز پیش حسین شریعتمداری مدیر کیهان اومده تو برنامه تلویزیون همین حرف های رو می زد که رسانه های اصلاح طلب خوراک خبری ایران اینترنشنال رو تولید می کنن ولی انگار ماجرا برعکس شده خودشون بودن که داشتن گرا به اون وریا می دادن
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
30
6
واقعا اصلاح طلبها وطن فروشن و غربگرا براتون متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
بنده هم واقعا برای شرقگدایان که کشور رو مفت و مجانی به چین و روسیه فروختند متاسفم!! به تازگی هم که به سلامتی چین و روسیه از ادعای امارات برای تصاحب جزایر سه گانه خلیج فارس حمایت کردند خیانتی که حتی کشورهای غربی نکرده بودند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
15
3
اگه اینطور که شما میگید باشه شما هر خبری در مورد هر شخص یا نهاد گزارش میکنید وبا اعصاب و روان این مردم بازی میکنید بعد هم جوابیه رو منتشر وبا یک عذر خواهی ساده سر و ته قضیه را جمع میکنید همین,!!!!!!ولی خیلی پرو هستید با این اخبار و مثلاً اطلاع رسانی تون. خیلی زحمت میکشید.
سید حسن مرعشی
|
Japan
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
2
23
واقعا این کلمه معاند رو از اینها بگیرند چه توجیه ای برای این حجم از فساد که در کشور وجود دارد،دارند؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
18
5
والا هوش بالایی نمی خواد واضح که اصلاح طلب ها چیکارن.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
2
10
درود بر رویداد که جامعه رو از این دزدی آگاه کرده اما قبلاً هم نوشتم اگه رویداد دنبال موجسازی نیست، چون قانوناً حقوق نجومی جرمه، خب مستندات این جرم رو بفرسته دادستانی و خبرشو اعلام کنه تا هم از دزدی بیشتر جلوگیری بشه و هم این جنگ و دعوای بیحاصل جنبی تموم بشه و هم اینکه دزدها سرسوزنی ماستشون رو کیسه کنند.
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
7
7
اینجور جاها خودتون رو نشون میدین که اگر بنا بر پرونده‌سازی و اتهام زنی باشه، دست کمی از کیهان ندارین! شما هم مثل روزنامه کیهان هستین، ولی اون طرفی
کامیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
4
15
همتون با هم برید گم شید. اونایی که اول انقلاب سفارت اشغال میکردن الان شدن نوکر و سگ آمریکا. بقیه هم شدن نوکر شوروی. همتون برید گم شید. همتون با هم.عامل بدبختی ما همه شما هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
3
10
مثل روز واضح و مبرهن است چون اصولگرایان ورسانه های وابسته و جیره خوار آنان پایگاه اجتماعی ندارند دنبال دستاویز می گردند که خودی نشان دهند ازرای ریس دولت سیزدهم همه چیز معلوم است با این همه تبلیغات وحق دیگران کشی
محمودروزنامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
10
2
بنام خدااگر بخواهیم جانب انصافرا رعایت ومقصرین را مشخص کنیم بایستی از خود جریانات سیاسی شروع کنیم اصلاح طلبها ولیبرالها در حاکمیت خاتمی رفسنجانی روحانی ۲۴ سال مملکت را معطل هیچ وپوچ کردندوعاقبت هم با برجام سند ذلتی را برای ایران امضا کردندخدا راشکر که حکومت انها بسر رسیدروزینامه هایی که سالها از این جریان حمایت کرده انددنبال زیر بغل وار هستند تا هداینت مردم یا دفاع از حق وعدالت وبیشتر هوچیگکری میکنندکاری که با ایندگان شروع شد وباروزینامه های زرد دنبال میشودشریعتمداری یا مدیر همشهری فعلی ممکن است بنظر تندرو بیایند اما ادمهای پام وصادق ودلسوزند یکحایی هم تند میروند وگاهی خودشان به اشتباهشان اقرار میکنند شرایط فعلی زمان اتحاد دوستی وتقویت دولت وانتقاد سازنده است جوانها دارند بیدین میشوند بایستی انها را به کشور واسلام امیدوار کرد یاس ونا امیدی وتفرقه کار دشمن است خدا وکیلی دولت رییسی در این دوساله چقدر فعالیت مثبت کرده خوب !ازاو تقدیر کنید وخیانات حسن کلید ساز وظریف را بیان کنید واینقدر عبدی رو که چیزی سرش نمیشه مطرح نکنید
نقی مرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
2
10
همه میدونن کیهان وامثال اون روزنامه دغدغه پول وبودجه ندارن...رساته های حکومتی هستن...حتی زیر۲۰درصدبقیه روزنامه هامطالبش قابل خواندن هستن...زمانی یادم میادبرای زیرفرش واریزکردن شیشه روزنامه کیهان و قدس مفتی می‌گرفتیم....پول بیت المال را حرام میکنن...براشون مهم نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
1
4
این دوران هم‌تمام میشود،،زمان درگذراست،،خداوندناظراست وشیاطین رانابود میکند،،
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
آن شاءالله به امید خدا تندروهای حاکم هر چه زودتر نابود و نسلشان منقرض شود چون اسلام دین رحمانیت است نه افراطی گری و تندروی...
توانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
7
2
ظاهرا شما هنوز متوجه هیچکس مخالف تعامل با غرب نیست آنچه مورد مخالفت بوده و هست بندهایی است که دست ایران را در حنا گذاشت . کدام عقل سلیم میپذیرد بدون ذره ای اقدام طرف مقابل شماها تمام ذخایر اورانیوم غنی شده را به خارج از کشور انتقال دادید و قلب راکتور را بتن ریختید !! هنوز کلام جناب محمد جواد ظریف را به یاد داریم که ادعا داشتند " تعلیق " تحریمها در متن برجام نیست بلکه کلمه " لغو " در متن برجام آورده شده اما دیدیم این واژه تعلیق بوده و جناب ظریف دسته گل به آب دادند ! شما از برجامتان فقط یک مورد بگوئید که در راستای منافع ایران بود سپس داد سخن بدهید . اگر شجاعتشو دارید از سانسور هم پرهیز کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
4
12
حسین شریعتمداری شیطان ام الفسادایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
2
من که زیپ را بکشم همه در گل گیرید
داستان را نمی دانند و همه خمیرید
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
4
اون کسی ۸۴سال
سن داره و داره
به مردم زود میگه
انتظار دای
دارای عقل سالم باشه
ملت ایران به خاک
سیاه نشانده،
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
3
خودتو به موش مردگی نزن کلاش!
هر دوی شما از جنس همید.
نظرات شما
پیشخوان