تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

درمان استرس چاقی

در این مقاله به ترجمه راضيه روستا راه‌هایی برای درمان استرس اضافه وزن به شما ارائه خواهیم داد.

درمان استرس چاقی

رویداد۲۴ فائزه مومنی: اگر قصد دارید از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید، لازم است در كنار ورزش كردن، غذاهای زیر را نیز به‌عنوان بهترین دوستان خود انتخاب كنید. اضافه وزن، چربی‌های اضافه، رژیم انگور، رژیم موز، رژیم آب و هزار جور رژیم‌های عجیب غریب دیگر؛ این كلمات ناخواسته بار عظیمی‌ از استرس را بر ما تحمیل می‌كنند.

 ناگهان به یاد اندام متناسب یا نامتناسب خود می‌افتیم؛ نگران از اینكه خوش‌اندام نیستیم یا اگر هستیم چطور برای همیشه خوش‌اندام بمانیم. در این صفحه قصد نداریم مانند مشاوران بی‌اعتبار (كه شامل دوستان و آشنایانمان می‌‌شوند) توصیه كنیم به خودتان گرسنگی بدهید تا لاغر شوید. اول از همه می‌خواهم توجه داشته باشید كه برای خودتان احترام قائل باشید و هر بلایی را كه به شما توصیه می‌شود، سر خودتان نیاورید. راز كاهش وزن بسیار ساده است؛ تنها كافی است غذاهای سالم را انتخاب كنید و كالری مصرفی شما كمتر از آنچه مي‌سوزانيد باشد.


بیشتر بخوانید: راه‌های غلبه بر پرخوری


سبزیجات بریان شده

سبزیجات جانشینی عالی برای انواع چربی‌های شوری است كه شما به مصرف آنها عادت كرده‌اید. یك بشقاب سبزیجات كباب‌شده غذای كاملی است كه البته می‌توان این بشقاب مخلفات را كنار شیشلیك كباب قرار داد؛ یك راه‌حل كم‌هزینه، بی‌دردسر و لذیذ برای تغذیه سالم؛ به‌خصوص اینكه ضد اكسیداسیون و مملو از ویتامین‌هاست كه شامل فلفل دلمه، كدوی سبز، بادنجان، پیاز، گوجه فرنگی، مارچوبه و... می‌شود.

ماهی ساردین

بعد از میل كردن ماهی ساردین می‌توانید شادی را تجربه كنید، زیرا این ماهی‌های كوچك منبع پروتئین و سرچشمه‌ای عالی از امگا3 هستند. امگا3 نه‌تنها به سیستم قلبی و عروقی شما نیرو می‌بخشد بلكه در بالا بردن سطح سروتونین نیز سودمند است (ماده‌ای كه در نیم‌كره‌های مغز ترشح می‌شود و به ما كمك می‌كند تا احساس شادی بكنیم). انواع مختلف ماهی‌ها دارای مقداری جیوه و فلزات سنگین هستند؛ در صورتی كه ماهی‌های ساردین فاقد این آلاینده‌ها هستند. بهتر است بعد از استفاده از این ماهی‌ها از قرص‌های خوشبوكننده دهان استفاده كنید.

چای سبز

بعضی از مردم علاقه چندانی به نوشیدن چای سبز ندارند اما اگر با آن مشكلی ندارید، بدانيد كه شما یك محرك طبیعی كاهش وزن را در اختیار دارید كه یك راه‌حل عالی جهت كم كردن وزن است. این چای كمرنگ دارای قدرت زیادی جهت ارتقاي سلامتی قلب، آسان كردن گوارش، خاصیت ضد اكسیداسیون و تنظیم قند‌خون است.چای سبز را برای بالا بردن سوخت و ساز بدن خودتان روزانه بنوشید، زیرا هر چقدر عمل سوختن چربی‌های بدن بیشتر باشد شما شاد و سرحال‌تر خواهید بود.

نكته خوب سالادها این است كه برای آماده شدن، دردسر پخت و پز را نداریم. به راحتی یك غذای فوری و سالم مهیا می‌شود.

هر آنچه را دوست دارید به سالادتان اضافه كنید؛ مثل سبزیجات، انواع میوه، پنیر كم‌چرب، مرغ بریان. خیلی از سالادهای كم‌چرب هستند كه با سس تزئین شده‌اند اما در نهایت مزه‌ای كه از شكلشان توقع داریم، ندارند. پس بهتر است كه همیشه به جای سس زدن زیاد، از آبلیمو استفاده كنید.

گریپ فوروت

مژده به كسانی كه گریپ فوروت را در فهرست غذایی خود قرار داده‌اند. این میوه یك راه‌حل عالی جهت كاهش وزن است و البته جایگزین یك صبحانه كامل. سال 2004 تحقیقی در كالیفرنیا انجام شد و پژوهشگران دریافتند كه خوردن نصف گریپ فوروت پیش از یك وعده غذا می‌تواند كمك بزرگی به بالا بردن میزان سوخت‌وساز بدن شما بكند. این پرتغال قرمز رنگ یكی از راه‌هایی است كه ما را از شر مرگ زجرآور نجات می‌دهد؛ چرا كه حاوی تركیبات ضدسرطانی است.

درمان استرس چاقی

هندوانه

در نیمه پاییز یادی از نیمه تابستان می‌كنیم. آیا بین شما كسی پیدا می‌شود كه از خوردن هندوانه خنك در گرمای تابستان لذت نبرد؟

همان‌طور كه می‌دانید آب درصد زیادی از این میوه را تشكیل داده است؛ بنابراین می‌تواند به یك نوشیدنی شگفت‌انگیز تبدیل شود. كافی است آب یك لیموترش سبز رنگ را بر روی یك قاچ هندوانه بریزید. سپس از خوردن نوشیدنی پانچ ترش خود لذت ببرید.

سفیده تخم‌مرغ

برخی ورزشكاران برای ساختن عضله‌هايشان ورزش شدید می‌كنند اما می‌توانند به جای آن سفیده تخم‌مرغ را به‌عنوان صبحانه مصرف كنند. البته قصد نداريم كه ورزش را در نظر شما بی‌اهمیت جلوه دهم. تنها مي‌خواستيم مقایسه‌ای انجام دهيم تا از دوز بالای پروتئین موجود در این ماده غذایی غافل نباشید.

سفیده تخم‌مرغ علاوه بر ساختن ماهیچه‌ها، راه‌حلي عالی و كم‌چرب برای جذب پروتئین است.

نوع حبوباتی را كه دوست دارید انتخاب كنید و آن را حتما در سبد سلامتی خود قرار دهید. حبوبات مالامال از پروتئین، فیبر و آهن است، كه در حقیقت اینها سه عنصر اساسی در حفظ سلامتی هستند. فكر نمی‌كنم نیازی به یادآوری فواید حبوبات، برای قلب و مزایای گوارشی آن باشد.

مرغ بریان

صدها نسخه پزشكی وجود دارند كه در آنها توصیه شده است مرغ را وارد رژیم غذاییتان كنید (رژیم غذایی؛ كلمه‌ای كه از آن بیزاریم).

مرغ كباب شده دارای چربی كم و پروتئین فراوان است. پروتئین شما را كم‌اشتها می‌كند، مقدار قند خون را یكنواخت نگه می‌دارد و به ساختمان ماهیچه‌ها كمك می‌كند. مطمئن باشید كه با مرغ بریان مشكلی در رژیم غذایی شما پیش نمی‌آید.

نوشیدنی‌های كم‌كالری

نوشيدن روزانه آبميوه‌هاي پركالري، نوشابه‌هاي گازدار، قهوه شيرين شده و نوشيدني‌هاي پركالري ديگر، اساسا تلاش‌هاي شما را براي كاهش وزن بي‌اثر مي‌كند. بهترين انتخاب اين است كه خود را عادت دهيد با آب و نوشيدني‌هاي كم‌كالري عطشتان را رفع كنيد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان