تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

طرز تهیه کوکی شکلاتی

انواع کوکی وجود دارد که تمامی آن‌ها بسیار خوشمزه و پرطرفدار است به‌ویژه در میان بچه‌ها. در این مطلب می‌خواهیم شما را با روش تهیه کوکی شکلاتی یکی از خوش‌مزه‌ترین کوکی‌ها آشنا کنیم.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: اصل کوکی مربوط به کشور امریکاست که امروز در تمام دنیا درست می‌شود و طرفداران فراوانی دارد. این کوکی بومی ایالت ماساچوست امریکاست و خانمی به نام روث آن را درست کرد و تاثیر زیادی روی دنیای شیرینی گذاشت.

به گزارش رویداد۲۴ کوکی در ایران هم طرفداران فراوانی دارد و به‌ویژه بچه‌ها آن را خیلی دوست دارند. اگر در منزل فرزند دارید پیشنهاد می‌کنیم در این روزهای گرم تابستان این شیرینی خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید. با این کار بچه‌ها هم کمی سرگرم می‌شوند و از دست‌رنج خود یک خوراکی خوشمزه در یک روز گرم تابستانی خواهند داشت خاطره‌ای که هرگز از ذهنشان پاک نمی‌شود.

در این مطلب شما را با طرز تهیه این شیرینی بسیار خوشمزه و ترد آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی

آرد: ۱۵۰ گرم + ۲ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: ۱ عدد

شکر سفید: ۱۰۰ گرم یا نصف پیمانه

شکر قهوه‌ای ۵۰ گرم

کره: ۱۲۰ گرم

پودر کاکائو: ۳۰ گرم

بکینگ‌پودر: ۲/۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ۴/۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۴/۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کوکی شکلاتی

روش تهیه کوکی شکلاتی

برای درست کردن کوکی شکلاتی ابتدا آرد، پودر کاکائو، نمک و بیکینگ پودر را الک کنید و کنار بگذارید.

سپس درون ظرفی دیگر کره نرم شده در دمای محیط و شکر‌ها را با همزن برقی حدود دو الی سه دقیقه خوب بزنید تا کاملا کرم رنگ شود سپس وانیل و تخم مرغ را نیز اضافه کنید و دو الی سه دقیقه دیگر خوب هم بزنید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه فلافل خوشمزه


به مخلوط تخم مرغ مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید. اگر دیدید خمیر خیلی شل است دو قاشق دیگر آرد اضافه کنید تا کاملا نرم و لطیف باشد و خیلی کم چسبنده باشد سپس کمی در یخچال استراحت بدید تا مقدار چسبندگیش کم‌تر شود.

سپس از مواد کوکی برداشته و با دست گوله کنید و با فاصله درون قالب کاغذ روغنی انداخته بچینید. روی کوکی‌ها شکلات چیپسی یا اسمارتیز بچینید و در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌دهیم تا وقتی روی کوکی گرفته شود بستگی به فر و سایز کوکی‌ها که گوله کردید دارد.

هنگامی که کوکی‌ها را از فر خارج کردید به آن‌ها دست نزنید تا کامل سرد شوند و به اصطلاح خودشان را بگیرند و منسجم شوند.

پس از پختن و سرد شدن با شکلات سفید یا تلخ بنماری شده تزیین کنید. نوش جان.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

نکته

به هنگام خارج کردن کوکی از فر، روی کوکی کاملا شل و نرم است. فکر نکنید که نپخته است؛ اجازه دهید توی سینی کاملا خنک شود و خودش را بگیرد و به بافت نرم و ترد برسد. (ممکن است با دیدن نرم بودنشان بخواهید کوکی‌ها را مدت بیشتری توی فر بگذارید. این کار باعث خشک شدنشان می‌شود.)

نکات مهم در پخت کوکی شکلاتی

همان‌گونه‌که می‌دانید هر فر، سینی مخصوص خود را دارد، اما باید بدانید این سینی مناسب پخت کوکی نیست و جنس و رنگ تیره آن باعث می‌شود کف کوکی‌ها بسوزند. بهتر است از سینی رنگ روشن مثل گالوانیزه به جای سینی اصلی فر استفاده کنید.

این کوکی را تا یک هفته می‌توانید در ظرف دربسته و در یخچال نگه‌داری کنید. از آن‌جایی‌که در این شیرینی از کره استفاده می‌شود پس از بیرون آوردن از یخچال کمی سفت است پس باید اجازه دهید با محیط هم‌دما شود سپس مصرف کنید.

دلیل گلوله و گرد کردن خمیر قبل از گذاشتن داخل فر، این است که معمولا شیرینی‌هایی که در آن‌ها کره به مقدار قابل توجهی استفاده می‌شود موقع پخت توی فر خودشان را پهن میکنند. باید دقت داشته باشید گلوله‌های خمیری را که درست کردید پهن نکنید و به همان شکل توپی توی فر بگذارید تا حین پخت که پهن می‌شود خیلی نازک و خشک نشود.

استفاده از کاکائو و شکلات مرغوب باعث خوش‌طعم شدن کوکی‌های شما می‌شود؛ بهتر است از کاکائوی هلندی یا ترک استفاده کنید.

اگر طرفدار طعم تلخ شکلات هستید و شیرینی‌های با طعم تلخ را می‌پسندید، کوکی شکلاتی تلخ می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. برای تهیه کوکی شکلات تلخ می‌توانید به جای شکلات شیرینی از تلخ استفاد کنید و از مزه بی‌مانند آن لذت ببرید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان