تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

افزایش نگران‌کننده مصرف دارو‌های ضدافسردگی بین زنان و جوانان بعد از اعتراضات

روزنامه هم میهن نوشت: در یک‌سال اخیر، اغلب داروخانه‌داران و داروسازانی که مسئولان فنی‌اند یا خودشان داروخانه دارند، متوجه تفاوت قابل‌توجه در میزان مراجعه برای تهیه دارو‌های اعصاب و روان شده‌اند.

افزایش نگران‌کننده مصرف دارو‌های ضدافسردگی بین زنان و جوانان بعد از اعتراضات
رویداد۲۴ روزنامه هم میهن در گزارشی از افزایش مصرف دارو‌های اعصاب و روان بعد از اعتراضات سال گذشت خبر داده و نوشته بیشتر مصرف‌کنندگان نیز زنان و جوانان هستند.

به گزارش هم میهن، در یک‌سال اخیر، اغلب داروخانه‌داران و داروسازانی که مسئولان فنی‌اند یا خودشان داروخانه دارند، متوجه تفاوت قابل‌توجه در میزان مراجعه برای تهیه دارو‌های اعصاب و روان شده‌اند. آنطور که بررسی‌های‌شان نشان می‌دهد از حدود یک‌سال‌اخیر، میزان مراجعه جوانان برای خرید دارو‌های ضدافسردگی، ضد استرس و خواب‌آور بالا رفته است؛ اتفاقی که شاید تا پیش‌ازآن به‌این‌اندازه شاهدش نبوده‌اند.


بیشتر بخوانید: آماری از خودکشی در ایران؛ بعد از ناآرامی‌ها در کشور سرچ کلمه خودکشی بالا رفته است


هم میهن در ادامه به نقل از مسئول فنی یک داروخانه دولتی نوشت: از هر ۵ نسخه‌ای که به داروخانه می‌آید، یکی مربوط به دارو‌های اعصاب و روان است. اغلب زنان و جوانان، مراجعه‌کننده‌ها برای دارو‌های روانند و دارو‌های ضدافسردگی، ضداسترس و خواب‌آور بیشترین تقاضا را دارد؛ دارو‌هایی در گروه اس‌اس‌آر‌آی‌ها که ضدافسردگی‌اند و دارو‌هایی مثل کلونازپام، لورازپام، کلردیازپوکساید و آلپرازولام. آسنترا هم رکورددار است. با اینکه دارو‌های اعصاب و روان بدون نسخه داده نمی‌شود، اما مراجعه برای تهیه داروی بدون‌نسخه، زیاد شده که یکی از دلایل آن تمایل نداشتن برای مراجعه به پزشک است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
0
0
برکات عدالت و رفاه و آزادی سیستم همینه دیگه!!!!!!!!!
نظرات شما
پیشخوان