تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

کدام منطقه از استانبول هتل رزرو کنیم که نزدیک جا‌های گردشگری باشه؟

شهر استانبول نیز مانند هر مقصد پرطرفدار دیگری جهت میزبانی از حجم بالای گردشگران خارجی، هتل‌های متنوعی دارد. بنابراین پیدا کردن مکانی برای اقامت در طول سفر به این شهر ابدا کار دشواری نیست اما از آنجا که تردد با وسایل نقلیه در استانبول هزینه نسبتا بالایی دارد، موقعیت مکانی خوب اغلب به عنوان یکی از معیارهای اصلی برای رزرو هتل‌ استانبول در نظر گرفته می‌شود.

کدام منطقه از استانبول هتل رزرو کنیم که نزدیک جا‌های گردشگری باشه؟

رویداد۲۴ شهر استانبول نیز مانند هر مقصد پرطرفدار دیگری جهت میزبانی از حجم بالای گردشگران خارجی، هتل‌های متنوعی دارد. بنابراین پیدا کردن مکانی برای اقامت در طول سفر به این شهر ابدا کار دشواری نیست اما از آنجا که تردد با وسایل نقلیه در استانبول هزینه نسبتا بالایی دارد، موقعیت مکانی خوب اغلب به عنوان یکی از معیارهای اصلی برای رزرو هتل‌ استانبول در نظر گرفته می‌شود. بعلاوه گردشگران با انتخاب هتلی در مناطقی که در نزدیکی مکان‌های گردشگری قرار دارد می‌توانند نهایت استفاده را از زمان خود برای استانبول‌گردی در سفر ببرند. از این رو در مطلب حاضر تصمیم داریم بهترین مناطق استانبول که هتل‌های آن به جاهای دیدنی نزدیک‌تر هستند را به شما معرفی کنیم.  

میدان تکسیم و منطقه پیرامون آن: اقامت در مرکزشهر

اگر فقط یک بار با تور استانبول سفر کرده باشید پس حتما نام میدان تکسیم هم به گوشتان خورده است. میدان تکسیم که تقریبا در نقطه مرکزی شهر استانبول قرار گرفته است در بخش اروپایی این شهر قرار دارد و هتل‌های آن اغلب به سبب نزدیکی به جاهای دیدنی و البته دسترسی آسان به وسایل نقلیه و تردد به نقاط دیگر شهر در میان گردشگران طرفداران زیادی دارند. ناگفته نماند که همین موضوع هم باعث شده است تا بیشتر هتل‌های حوالی میدان تکسیم قیمت بالاتری نسبت به هتل‌های مناطق دیگر استانبول داشته باشند. این منطقه از شهر اغلب پر تردد و پر ازدحام است و از این رو زندگی شبانه در آن بسیار رواج دارد و فضای آن بسیار سرزنده و پر شور است به همین دلیل هم بسیار جوان پسند محسوب می‌شود. به ویژه خیابان استقلال که در این منطقه قرار گرفته است و گزینه ایده‌آلی برای گشت و گذار و بازارگردی در مراکز خرید استانبول است. تا جایی که از نظر اغلب کاربران مراکز خرید این منطقه در کنار بازار بزرگ استانبول از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغات هستند.

کدام منطقه از استانبول هتل رزرو کنیم که نزدیک جا‌های گردشگری باشه؟

منطقه سلطان احمد استانبول: اقامت در قلب تاریخی شهر

منطقه سلطان احمد استانبول از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر گردشگری است و به عنوان بافت تاریخی شهر شناخته می‌شود. از این رو اغلب اماکن و بناهای تاریخی که در دوران بیزانس یا عثمانی ساخته شده‌اند در این منطقه از شهر جای گرفته‌اند. مسجد ایا صوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی از معروفترین نمونه‌ها از جاذبه‌های تاریخی استانبول هستند که در این منطقه قرار گرفته‌اند. از طرف دیگر این منطقه کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی دارد که برای شکم‌گردی در کنار بازدید از جاهای گردشگری گزینه مناسبی است. بازار بزرگ استانبول نیز در چند قدیمی این منطقه قرار دارد. از دیگر دلایلی که این منطقه را به مکانی مناسب برای انتخاب و رزرو هتل استانبول می‌کند دسترسی به گزینه‌های مختلف برای تردد به نقاط دیگر شهر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو است که موجب می‌شود تا گردشگران در حین اقامت در هتل‌های این منطقه پس از بازدید از بافت تاریخی شهر به استانبول‌گردی در مناطق دیگر بروند.

منطقه فاتح استانبول: جایی با تنوع بینظیر از هتلها برای اقامت

برای آن دسته از گردشگرانی که سفر کوتاهی به استانبول دارند و پیش از آنکه با بلیط هواپیما استانبول به تهران از سفرشان برگردند منطقه فاتح استانبول گزینه مناسبی برای اقامت است. زیرا به هر گوشه و کناری که از این منطقه نگاه کنید جاذبه‌ای وجود دارد که خودنمایی می‌کند. این جاذبه می‌تواند یک موزه، مسجد تاریخی یا بازار سنتی و قدیمی باشد. علاوه بر آن با اقامت در هتل‌های این منطقه تنها با یک پیاده‌روی بسیار کوتاه می‌توان به منطقه تاریخی سلطان احمد رفت و از جاذهای دیدنی و تاریخی شهر بازدید کرد. از آن گذشته منطقه فاتح که یک ناحیه گسترده را در برمی‌گیرد از هر طرف به نقاط مختلف شهر دسترسی دارد و ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در فاصله‌های نزدیک به هم در آن قرار دارند که دسترسی آسان به مناطق دیگر شهر برای گشت و گذار و بازدید از مکان‌های دیدنی را تسهیل می‌کند. در منطقه فاتح محله‌های مختلفی وجود دارند که از میان آنها محله لاله لی و محله سیرکجی به دلیل وجود هتل‌های مقرون به صرفه بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارند. گذشته از قیمت اقتصادی این هتل‌ها تنوع مراکز اقامتی در این محله‌ها نیز موجب شده است تا گردشگران تور استانبول بتوانند بنا به بودجعه و سلیقه شخصی هتل انواع گزینه‌ها از هتل‌های کوچک تا هتل‌های لوکس پنج ستاره را در اختیار داشته باشند.

کدام منطقه از استانبول هتل رزرو کنیم که نزدیک جا‌های گردشگری باشه؟

منطقه بی اغلو استانبول: اقامت در جوار یکی از نمادهای شهر

منطقه بی اغلو نیز از دیگر مناطقی است که با موقعیت جغرافیایی مناسبش می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای رزرو هتل استانبول در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری باشد. این منطقه که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است یکی از بهترین نقاط شهر برای شب‌گردی در استانبول محسوب می‌شود. امنطقه بی اغلو محله‌های مختلفی دارد که دسترسی بسیار خوبی به میدان تکسیم و محله تاریخی سلطان احمد دارد. یکی از این محله‌ها نیز محله برکتزاده است که یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های استانبول به نام برج گالاتا را در خود جای داده است. برج گالاتا که زمانی بلندترین سازه شهری استانبول بود اکنون به عنوان سازه‌ای تاریخی و ارزشمند به یکی از نمادهای شهری استانبول تبدیل شده است. گفتنی است به سبب شهرت بسیاری که این برج دارد، این محله به عنوان ناحیه گالاتا نیز شناخته می‌شود. از نزدیکی هتل‌های منطقه بی اغلو به جاهای دیدنی به مزیت دیگر این هتل‌ها می‌رسیم که آن هم وجود امکان انتخاب از میان گزینه‌های قیمتی مختلف است. بطوری که تقریبا هر یک از گردشگران تور استانبول با هر میزان بودجه‌ای می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای اقامت پیدا کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان