تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

هادی چوپان قهرمان بدنسازی و یکی از چهره‌های مشهور ورزشی کشور است که موفق به قهرمانی مستر المپیا شده است.

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

رویداد۲۴ شیوا سپهری: هادی چوپان جوان متولد استان فارس شهرستان سپیدان است که دو بار قهرمانی مستر المپیا را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ در کارنامه خود دارد و آخرین بار جایزه‌اش را به همه مردم ایران به ویژه زنان ایرانی تقدیم کرده است. او گفت امیدوار است که این مدال از غم‌های مردم ایران بکاهد. او تا کنتون چندین افتخار مختلف کسب کرده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

هادی چوپان کیست؟

هادی چوپان بدنساز حرفه‌ای متولد مهر ماه سال ۱۳۶۶ است که در استان فارس در روستای ابنو در شهرستان سپیدان زاده شده است و اصالت بختیاری هم دارد. در واقع بدنسازی را به تشویق برادرش آغاز کرد و تا قهرمانی جهان پیش رفت. او دارای ۱٫۶۹ متر (۵ فوت ۶، ۱⁄۲ اینچ) قد و ۱۰۰ کیلوگرم (۲۲۰ پوند) وزن است. چوپان بدنسازی را نخستین بار در ۱۳ سالگی آغاز کرده است. او اکنون یک باشگاه بدنسازی معروف در شیراز را مدیریت می‌کند. هادی در سال‌های نوجوانی گچکار بوده هست و کنار دست برادر بزرگترش حسن کار می‌کرد.


بیشتر بخوانید: یحیی گل محمدی کیست؟


ازدواج هادی چوپان

او چند سال پیش ازدواج کرده و دارای دو فرزند به نام‌های محمد حافظ و نادیا است.

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

مربی هادی چوپان

مربی هادی چوپان در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ جمشید اوجی بود. پس از آن، چند سال مربی نداشت و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ علی نعمتی مربی‌گری او را بر عهده داشت. از اواخر ۱۳۹۶ به این سو هنی رامبد عهده‌دار مربی‌گری او است. چوپان ساکن شیراز است و مدیریت یک باشگاه بدن‌سازی را بر عهده دارد. هادی چوپان در محافل جهانی ملقب به «گرگ پارسی» (The Persian Wolf) است.

حضور هادی چوپان در مستر المپیا

هادی چوپان دو بار در مسابقات مستر المپیا حضور یافته است. نختسین بار در سال ۲۰۱۹ است که او موفق می‌شود عنوان سومی را کسب کندو برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری آن شود. او همچنین توانست جایزه قهرمان مردم را هم کسب کند. البته حضور در این رقابت‌ها به دلیل مشکلات ایرانیان برای گرفتن ویزای آمریکا برای او بسیار سخت بود و او متحمل هزینه‌های زیادی برای حضور در این رقابت‌ها شد. او بار دوم در سال ۲۰۲۲ توانست در رقابت‌های مستر المپیان عنوان نخست را کسب کند. او برنده جایزه ۴۰۰ هزار دلاری شد. او جایزه خود را به همه مردم ایران به ویژه زنان ایرانی تقدیم کرد و گفت امیدوار است این مدال از غم‌های مردم ایران بکاهد. مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ (مسابقات حرفه‌ای و بین‌المللی پرورش اندام مردان) که هر سال توسط فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب‌اندام (IFBB) برگزار می‌شود، امسال به میزبانی شهر اورلاندو واقع در ایالت فلوریدای آمریکا به انجام رسید.

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا۲۰۲۳شد 

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

هادی چوپان در فینال مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ در شهر ارولاندو واقع در ایالت فلوریدای آمریکا، در رقابت با درک لانسفورد و سامسون دائودا موفق به تکرار عنوان قهرمانی سال گذشته خود نشد و به مقام دوم رسید. درک لنسفورد امریکایی، موفق شد عنوان  قهرمانی را از آن خود کند.

هادی چوپان، قهرمان سال گذشته رقابت‌های مسترالمپیا، عنوان نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را در سال ۲۰۲۳ در کالیفرنیای آمریکا از آن خود کرد، اما هادی چوپان پس از آن که مدال نقره گرفت و از رسیدن به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بازماند و لانسفورد آمریکایی به عنوان قهرمان این مسابقات و برنده ۴۰۰ هزار دلار جایزه مسترالمپیا اعلام شد در اعتراض به رای داوران، صحنه مسابقات را ترک کرد و از گرفتن عکس دسته جمعی نیز امتناع کرد. این کار چوپان در حالی صورت گرفت که رقیبان، سال گذشته پس از اعلام نام او به عنوان قهرمان مسترالمپیا به چوپان تبریک گفته بودند.

چوپان همچنین یک پست اعتراضی نیز در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. 

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

کری هادی چوپان در نشست خبری قبل از مسابقه

یک نشست خبری پیش از مسابقه مستر المپیا 2023 برگزار شد. کری خوانی هادی چوچان را در این ویدئو ببینید:

حق هادی چوپان خورده شد؟

بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی مستر المپیا از سوی هادی چوپان گمانه‌های مختلفی درباره شکست او در مقابل رقیبش مطرح شد و علت آن مورد بررسی قرار گرفت. در این خصوص جبلی، نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی گفت: «هادی نسبت به سال قبل ۲۰ - ۲۵ درصد بدنش را رشد داده بود. ضعف هادی نسبتا به حریفش، فقط فیگور ساید یا همان قفسه از کنار بود. هادی سال‌های آینده باید ساق پای خود را هم به سایر عضلات بدنش برساند. شخصا به عنوان یک داور حرفه‌ای می‌گویم که هادی اول بود. هادی اختلاف ۲۰ - ۳۰ درصدی با حریفان داشت.»

صف هواداران هادی چوپان در آمریکا

هواداران هادی چوپان در آمریکا برای گرفتن امضا و عکس یادگاری صف کشیدند. در این فیلم ببینید.

سخنرانی هادی چوپان در میان هوادارانش در آمریکا

افتخارات هادی چوپان

هادی چوپان تا کنون چندین مورد افتخارات مختلف را کسب کرده است که از آن جمله می‌توان به ۱۵ طلای استانی شامل فارس و تهران و ۶ مدال کشوری شامل ۳ طلا، ۲ نقره، ۱ برنز اشاره کرد. دیگر جوایز او به شرح زیر است:

نقره جهان، ۲۰۱۲

طلای آسیا، ۲۰۱۳

اوورال آسیا، ۲۰۱۳

طلای جهان، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵

طلای اورال مِستر المپیا، ۲۰۱۷

نقره مسابقات شروکلاسیک، ۲۰۱۷

نقره مسابقات گرَند پری، ۲۰۱۷

نقره مسابقات سان مارینو، ۲۰۱۷

نقره دبی اکسپو، ۲۰۱۸

طلای مسابقات مستر المپیا، پرتغال، ۲۰۱۸

طلای مسابقات گرَند پری کرهٔ جنوبی، ۲۰۱۸

طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، ۲۰۱۹

مقام سوم و کسب مدال برنز مسترالمپیا ۲۰۱۹

مقام چهارم مسترالمپیای ۲۰۲۰

مقام سوم و کسب مدال برنز مستر المپیا ۲۰۲۱

قهرمانی و کسب مدال طلا مستر المپیا ۲۰۲۲

مرد سال ورزش ایران، ۱۴۰۱

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاهیر ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
یک بختیاری
|
Sweden
|
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
1
شیر پیا بختیاری از سیاست فاصله بگیر. بهتر است بجای وارد شدن به معرکه های با مضمون اجتماعی سیاسی و جذب حمایت از طرف دولتی ها به فکر جذب حامی مالی باشید. تا از پس هزینه تهیه مکملها و هزینه هایت بر ای.
اگر میخواهی همچنان مردم را پشت سرت داشته باشی!از سیاست فاصله بگیر!
نظرات شما
پیشخوان