تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲

ساندویچ اسفناج و پنیر

کیست که این روزها وقت و انرژی لازم و البته حوصله آشپزی داشته باشد اما ازسویی هم بخواهد یک غذای مقوی و خانگی داشته باشد؟ در این مطلب می‌خواهیم چنین غذایی به شما معرفی کنیم.

ساندویچ اسفناج و پنیر

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: زندگی امروز زندگی سرعت و نداشتن وقت است همه شتاب‌زده‌اند و به همین دلیل خوردن غذا‌های فست و آماده جای زیادی در میان مردم باز کرده است.

افراد چه زن و مرد معمولا هر دو کار می‌کنند و در پایان روز به اندازه‌ای خسته‌اند که وقت و انرژی کافی برای درست‌کردن یک غذای سالم خانگی را ندارند و تنها به‌دنبال اینند که چیزی بخورند تا سیر شوند و خود را برای روز بعد آماده کنند.

به گزارش رویداد۲۴ این موضوع بسیار آسیب‌زاست، چون مردم نمی‌توانند بدنشان را با غذا‌های سالم تن‌درست نگه دارند بنابراین انرژی کافی و خوبی برای ادامه‌دادن روز ندارند بنابراین به خوراکی‌های ناسالم‌تری برای سیرماندن روی می‌آورند چیزی که جز بیماری و اضافه‌وزن چیزی برایشان به همراه ندارد.

این موضوع هنگامی بدتر می‌شود که شما به‌عنوان خانواده فرزندی هم داشته باشید که در دوران رشد است و نداشتن غذای سالم و مقوی می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری روی تن‌درستی او بگذارد.

در این مطلب می‌خواهیم یک غذای سالم و مقوی و البته سریع را به شما آموزش دهیم که می‌توانید آن را درست کنید و از خوردنش کنار دیگر اعضای خانواده لذت ببرید. شما هم‌چنین می‌توانید آن را به سرکار به‌عنوان ناهار ببرید یا برای فرزندتان یک تغذیه مناسب بگذارید.

‌می‌دانیم که اسفناج یکی از مفیدترین سبزی‌های پاییزی و سرشار از آهن است.

در این غذا تا می‌توانید از این سبزی مقوی استفاده کنید.

ساندویچ اسفناج و پنیر

ساندویچ اسفناج و پنیر

مواد لازم برای تهیه ساندویچ اسفناج و پنیر

اسفناج: نیم کیلو

پنیر صبحانه: ۱۰۰ گرم

نان تست: به مقدار لازم

پیاز سرخ شده: دو قاشق غذاخوری

نمک و ادویه و زردچوبه: به مقدار لازم


بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ تن ماهی


طرز تهیه ساندویچ اسفناج و پنیر

پیاز‌های نگینی خرد شده را با نمک و ادویه و زردچوبه تفت دهید.

اسفناج‌های پخته شده را درون پیاز تفت دهید.

ساندویچ میکر را گرم کنید. اگر ساندویچ‌ساز ندارید این ساندویچ را در ماهی‌تابه هم می‌توانید درست کنید فقط هنگامی‌که آن را درون ماهی‌تابه قرار می‌دهید چند دقیقه با کف‌گیر روی آن را فشار دهید سپس رهایش کنید و پس از چند دقیقه ساندویچ را برگردانید تا سمت دیگرش هم سرخ و طلایی شود.

ساندویچ اسفناج و پنیر

نان تست را درون ساندویچ میکر قرار دهید.

پنیر صبحانه را رنده کنید. در این ساندویچ از هر نوع پنیر دیگری که می‌خواهید می‌توانید استفاده کنید این کاملا به سلیقه و ذائقه‌ شما مربوط است.

مقداری اسفناج را روی نان تست قرار داده و پخش کنید.

پنیر صبحانه را روی اسفناج‌ها ریخته و نان تست را روی آن قرار دهید.

درب ساندویچ میکر را بسته و برای ۵ دقیقه بگذارید بماند.

این ساندویچ یک شام سبک، عالی و مقوی مخصوصا برای بچه‌ها است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان