تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲

آیا آبرسان باید قبل از استفاده لوازم آرایشی استفاده شود؟

کرم آبرسان با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. پوستی که رطوبت کافی داشته باشد، نرم و لطیف است و آرایش روی آن بهتر می‌نشیند.  

آیا آبرسان باید قبل از استفاده لوازم آرایشی استفاده شود؟

رویداد۲۴ یکی از راه‌های افزایش زیبایی و جذابیت پوست است. اما برای اینکه آرایش ما زیبا و ماندگار باشد، باید پوستی سالم و آماده داشته باشیم. یکی از اقدامات مهم قبل از آرایش، استفاده از کرم آبرسان است. کرم آبرسان با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. پوستی که رطوبت کافی داشته باشد، نرم و لطیف است و آرایش روی آن بهتر می‌نشیند. 

توصیه های متخصصان پوست در مورد استفاده از کرم آبرسان قبل از لوازم آرایشی

استفاده از آبرسان، قبل از استفاده از لوازم آرایش نه تنها خوب است، بلکه یک ضرورت است. مرطوب کننده دو کار بسیار مهم انجام می دهد. ابتدا سطح پوست را برای یکنواختی زیرسازی یا کانسیلر صاف می کند و حتی می تواند به ماندگاری آرایش برای مدت طولانی تری کمک کند. دوم، آبرسانی به پوست زیر آرایش کمک می کند تا پوست کمتر کدر به نظر برسد. استفاده از فونداسیون روی پوست خشک می تواند باعث شود که ظاهری شبیه به پوست داشته باشد.

انتخاب آبرسان مناسب

هزاران مرطوب کننده وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، و حتی برخی از آنها مزایای بیشتری مانند کرم های BB و CC یا محافظت SPF دارند. اما پیشنهاد ما مرطوب‌کننده کلاژن و الاستین بازسازی‌کننده سنت آیوز است زیرا به نرم شدن پوست کمک می‌کند، که می‌تواند به معنای جوان‌تر شدن باشد. هم چنین بهتر است که آبرسان پوست شما حاوی ویتامین E و هیالورونیک اسید باشد. یکی از محصولات محبوبی که اغلب افراد از آن قبل از آرایش استفاده می‌کنند سرم آبرسان نوتروژینا است. سرم آبرسان هیدرو بوست نوتروژینا برای افرادی با پوست های خشک، مختلط و نرمال توصیه می شود.

استفاده از آبرسان در مقدار کافی

اگر از آبرسان‌های ژل‌مانند استفاده می‌کنید، می‌توانید به اندازه یک نخود از کرم را روی پوست خود بمالید. اگر از آبرسان‌های کرم‌مانند استفاده می‌کنید، می‌توانید کمی بیشتر از یک نخد  کرم را روی پوست خود بمالید. برای اینکه بدانید مقدار کرم آبرسانی که استفاده می‌کنید مناسب است یا خیر، می‌توانید چند دقیقه پس از استفاده از کرم، پوست خود را لمس کنید. اگر پوست شما احساس چربی یا سنگینی می‌کند، مقدار کرم آبرسانی که استفاده می‌کنید زیاد است. در این صورت، مقدار کرم آبرسان را کاهش دهید.

نحوه استفاده از آبرسان قبل و بعد از لوازم آرایشی

برای شستن صورت از یک پاک کننده ملایم و مغذی استفاده کنید که به اندازه کافی عرق، کثیفی، چربی، آرایش و هر گونه محصولات مراقبت از پوست را از بین می برد. در شستشوی صورت برای پوست های چرب، به دنبال مواد فعالی باشید که منافذ را شفاف کرده و به آرامی پوست را لایه برداری می کند. سپس پوست صورت را به آرامی خشک کنید، اما توجه کنید که تمام رطوبت را از بین نبرید و کمی روطبت روی پوست باقی بگذارید.

زمان استفاده

اگر روتین مراقبت از پوست کاملی دارید که شامل تونرها، سرم‌ها، اسانس‌ها و یا محصولات درمانی می‌شود، در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، محصولات خود را به ترتیب از سبک‌ترین تا سنگین‌ترین استفاده کنید. توجه داشته باشید که این شامل کرم ضد آفتاب یا آرایش نمی شود. همچنین، اگر از یک روش شستشوی مراقبت از پوست استفاده می‌کنید مانند استفاده از ماسک صورت یا لایه‌برداری. آن را بعد از پاک‌سازی روی صورت بمالید.

آیا آبرسان باید قبل از استفاده لوازم آرایشی استفاده شود؟

مقدار استفاده

پس از استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست خود، می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید. و مطمئن شوید که به هر ناحیه از جمله گوش، خط مو، گردن و دکلته خود دسترسی دارید. بهتر است مرطوب کننده را روی پوست مرطوب بمالید، زیرا این کار به حفظ رطوبت کمک می کند. توصیه می‌کنیم که حتی قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، به پوست خود کمی آب بپاشید.

نحوه ماساژ

کرم های آبرسان باید به آرامی و با حرکات دایره‌ای روی پوست صورت مالیده شوند. توجه کنید که از مرکز صورت به سمت بیرون بمالید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های صورت و گردن خود را پوشش داده‌اید. 

شستن آرایش صورت

شوینده معمولی شما احتمالا آنقدر قوی نیست که تمام آرایش صورتتان را از بین ببرد، و تمام فواید آبرسانی و مفید برای پوست شما را انجام دهد. در نتیجه در دراز مدت پوست صورت شما به دلیل آرایش زیاد آسیب دیده و رو به چروک شدن می‌رود. پیشنهاد ما استفاده از میسلار واتر گارنیر است. میسلار واتر گارنیر یک پاک کننده آرایش چند منظوره است که برای تمیز کردن آرایش صورت، چشم ها و لب ها قابل استفاده است. این محصول حاوی میسل ها است که ذرات آب باردار شده، ریز کراتی (micro-spheres) هستند که ناپاکی‌ها و آرایش را جذب کرده و بدون نیاز به شست و شو پوست را تمیز و شفاف می‌کنند.

فواید استفاده از آبرسان قبل از لوازم آرایشی

  • نرم و لطیف کردن پوست

  • ایجاد پایه‌ای مناسب برای آرایش

  • ماندگاری بیشتر آرایش

  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک

معایب استفاده از آبرسان قبل از لوازم آرایشی

  • احتمال ماسیدگی لوازم آرایشی: اگر آبرسان را به درستی روی پوست خود پخش نکنید، ممکن است باعث شود که لوازم آرایشی روی پوست شما ماسیده شود. 

  • احتمال سنگین شدن آرایش: اگر از آبرسان‌های ضخیم یا سنگین استفاده کنید، ممکن است باعث شود که آرایش شما سنگین شود. 

محصولات مراقبتی پوست اصل را از کجا تهیه کنیم

اگر قصد خرید محصولات مراقبت از پوست اصل را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت araskharid.com

مراجعه کنید. محصولات آنها شامل پاک کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، ضد آفتاب‌ها، سرم‌ها، کرم‌های ضد چروک و سایر محصولات مراقبتی پوست هستند.

برچسب ها: لوازم آرایشی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان