تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بررسی امکانات و مشخصات فنی پژو 207 TU3

در این مقاله، به بررسی جامع یکی از جدیدترین نسخه‌های پژو ۲۰۷، به عنوان مدل مجهز به موتور TU۳، می‌پردازیم.

معرفی پژو 207 TU3

رویداد۲۴ محبوبیت بالای پژو ۲۰۷ به همراه توقف تولید اکثر نسخه‌های ۲۰۶، باعث شد که ایران‌خودرو تصمیم بگیرد مدل‌های جدیدی از پژو ۲۰۷ را تولید کند. این تصمیم در نهایت به تولید خودرو‌هایی با نام‌های عجیب مانند پژو ۲۰۷ تیپ ۵ و همینطور ۲۰۷ TU۳ منجر شده است. اما این خودرو‌ها هچچبک قدیمی و از مد افتاده هستند و علاوه بر این، با قیمت‌های بالا، برای اکثر افراد دسترسی سختی دارند. در اینجا می‌توانید برخی از ویژگی‌های این خودرو‌ها را مشاهده کنید و مهم‌ترین سؤال این است که آیا پژو ۲۰۷ TU۳ واقعا ارزش خرید دارد؟

پژو ۲۰۷ تولیدی توسط ایران‌خودرو در واقع نسخه فیس لیفت ۲۰۶ با پسوند پلاس است که با تغییراتی در ظاهر و کابین، به نظر ۲۰۷ اصلی نزدیک شده است. این خودرو در سال ۹۰ وارد بازار شد و با وجود استقبال خوبی که از آن شد، به دلیل تحریم‌ها تولید آن متوقف شد. ایران‌خودرو در سال ۹۶ با برخی تغییرات در بدنه و کابین، تولید مجدد پژو ۲۰۷ را آغاز کرد و در حال حاضر نیز ادامه می‌دهد.

طراحی ظاهری و داخلی پژو TU۳ 

بررسی امکانات و مشخصات فنی پژو 207 TU3

طراحان پژو سعی کرده‌اند تا در خودروی ۲۰۷، به ویژه در بخش جلو، حداکثر شباهت را به ۲۰۷ اصلی برسانند. به همین دلیل، می‌توانیم چراغ‌های بزرگ و پف کرده را در این بخش مشاهده کنیم. همچنین، نشان بزرگ پژو در وسط چراغ‌ها قرار گرفته است. در بخش عقب، طراحان به تغییر گرافیک چراغ‌ها و سپر محدود شده‌اند و زمانی که به پروفایل جانبی ۲۰۷ نگاه می‌کنیم، هیچ تفاوتی با ۲۰۶ وجود نخواهد داشت. طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ TU۳ به طور کامل شبیه نسخه‌های معمولی این خودرو است و تنها نشان ۱.۴ روی گلگیر آن را از مدل‌های مجهز به پیشرانه قوی‌تر TU۵ تمایز می‌دهد.

بررسی امکانات و مشخصات فنی پژو 207 TU3

با ورود به داخل کابین، شاهد طراحی داشبورد مشابه سایر نسخه‌های ۲۰۷، به استثنای مدل تیپ ۵، خواهید بود. ایران‌خودرو تلاش کرده است تا با تولید دو نسخه TU۳ و تیپ ۵ از ۲۰۷، این خودرو را با قیمت‌های کمتر برای مشتریان در دسترس قرار دهد و همچنین خلأ نسخه‌های مختلف ۲۰۶ با قیمت کارخانه‌ای بسیار پایین‌تر را جبران کند. در نیمه بالایی داشبورد ۲۰۷ TU۳، طراحی شبیه به ۲۰۷ اصلی است و در بخش پایینی از طراحی مشابه ۲۰۶ استفاده شده است. تفاوت اصلی بین مدل‌های TU۳ و تیپ ۵ نیز در طراحی داخلی و پیشرانه قرار دارد. از نظر تجهیزات، باید گفت که تفاوت خاصی بین هاچبک مورد بحث و نسخه‌های استاندارد ۲۰۷ ایران‌خودرو وجود ندارد و ویژگی‌هایی مانند نمایشگر لمسی، کنترل کروز، دوربین دنده‌عقب و ... جزو ویژگی‌های برجسته آن محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی پژو TU۳ 

بررسی امکانات و مشخصات فنی پژو 207 TU3

تفاوت اصلی بین ۲۰۷ TU۳ و سایر اعضای خانواده ۲۰۷ با قلب تپنده آن مربوط می‌شود. در این بخش، از پیشرانه مورد استفاده در ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ استفاده شده است و به وضوح مشخص است که با خودرویی تنبل و کم‌توان روبرو خواهیم بود. این پیشرانه یک موتور ۱.۴ لیتری با قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر تولید می‌کند و نیرو را از طریق گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. افرادی که تجربه سواری با ۲۰۶ تیپ ۲ را داشته‌اند، قطعاً از توانایی‌های این خودرو آگاه هستند. با توجه به ضعف این پیشرانه، نباید انتظار سرعت و شتاب زیادی را از پژو ۲۰۷ TU۳ داشته باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
1
کلاه برداری واشغال فروشیهای ایرانخودرو تمومی نداره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
1
1
این فرغون چه امکاناتی میتونه داشته باشه که از فرغونها وگاریهای دیگر ساخت ایران زمین بهتر باشه،،،این فرغونها وگاریها به همت جاده های خراب ،خیلی بیشتر از جنگ هشت ساله به مردم بیچاره کشته تحویل داده است،نمی دانم دولت اسلامی ما چه جوابی برای این موضوع درپیشگاه خداوند دارد.
نظرات شما
پیشخوان