تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

تصاویری از تلاش بانوی لر برای کسب قهرمانی

نخستین مدال وزنه برداری زن ایران در مسابقات بین المللی را بانویی کوشا و با درایت کسب کرد که توانست بدون امکانات کافی قدرت پرچم ایران را به نمایش بگذارد.

وزنه برداری زن

رویداد۲۴ مهر نوشت: از روز اول وزنه‌برداری را با عشق و علاقه شروع کرد. هدفش این بود خود را روز به روز به سکو‌ها نزدیک‌تر کند. مسیر سخت و دشواری را پشت سر گذاشته است و پیش رو دارد. در این مسیر درد‌ها و آسیب دیدگی‌ها هستند که ممکن است، ورزشکار را متوقف کنند یا سرعتش را کم کنند. گاهی اوقات با وجود علاقه‌ای که دارند مجبور هستند متوقف شوند، اما باید روحیه بالایی داشته باشند و همیشه انگیزه داشته باشند و ناامید نشوند.

سیده الهام حسینی زاده ۲۵ شهریور ۱۳۶۷ در دورود لرستان وزنه‌بردار زن تیم ملی ایران است. دانش آموخته مقطع دکتری در گرایش فیزیولوژی ورزشی قلب و عروق در سال ۱۴۰۲ است. با وجود نبود امکانات کافی و نداشتن باشگاه در شهر درود موفق به تاریخ سازی‌های مختلف شد.

وی نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات جام نعیم سلیمان‌اوغلو در سال ۱۳۹۸ مدال برنز دسته ۷۶ کیلوگرم را به‌دست‌آورد.

با وجود تمرینات سخت و انگیزه زیاد او برای کسب مدال، درد کمر و آسیب دیدگی در مسابقات آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ جلوی قهرمانی او را گرفت و باعث انصراف او از مسابقات شد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان