تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشخصات خودروی زرهی پارس ترکیه

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی زرهی پارس خواهیم پداخت.

خودروی زرهی «پارس» ترکیه

رویداد۲۴ حسین فلاحی: خودروهای رزمی زرهی پارسIII 8x8 توسط شرکت اف ان اس اس ساوونما سیستملری ترکیه برای برآورده کردن نیازهای عملیاتی نظامی مدرن این کشور تولید می شود. این خودروهای زرهی در پیکربندی های 4×4، 6×6 و 8×8 ارائه می شوند.

خودروهای زرهی پارس III 6×6 و 8×8 برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی صنعت دفاعی 2017  که در ماه می برگزار شد، به بازار عرضه شدند.

اف ان اس اس در ماه جولای از اولین نوع جنگی زرهی 8×8 پارس III که برای نیروهای مسلح عمان ساخته شده بود، رسماً رونمایی کرد. اف ان اس اس در مجموع 172 خودروی زرهی پارس III 6×6 و 8×8 را به ارتش سلطنتی عمان تحویل داد.

طراحی و ویژگی های پارس III

طرح منحصربفرد این وسیله نقلیه دارای یک کابین خدمه بسیار بزرگ در بدنه جلو، موتور در مرکز و محفظه سربازان در عقب است. کابین راننده دو نفره در جلوی خودرو میدان دید افقی 180 درجه و سطح بالایی از ایمنی و راحتی رانندگی را ارائه می دهد.

طراحی مدولار به سکوی پایه اجازه می دهد تا به صورت یک خودروی جنگی سواره نظام، یک خودروی جنگی پیاده نظام، یک خودروی حامل پیاده نظام، یک پست فرماندهی، یک خمپاره انداز خودکششی، یک خودروی بازیابی و یک خودروی زرهی تخلیه پزشکی پیکربندی شود.

خودروی زرهی «پارس» ترکیه

بدنه جلو دارای پنج پریسکوپ پانوراما بزرگ برای دید 180 درجه به جلو است. قسمت جلو و عقب نیز با دو دوربین حرارتی و سه دوربین دستگاه شارژ تعبیه شده است تا میدان دید وسیعی را در اختیار راننده و فرمانده قرار دهد. سیستم تهویه مطبوع یکپارچه دمای داخلی 25 درجه سانتیگراد را تضمین می کند.

پارس III دارای بیش از 8 متر طول، 3 متر عرض و 2.4 متر ارتفاع است و حداکثر وزن رزمی 30000 کیلوگرم دارد. این می تواند حداکثر 12 پرسنل شامل یک راننده، یک فرمانده، یک توپچی و نه پیاده نظام را در خود جای دهد.

تسلیحات پارس III

خودروی پارس III 8×8 می‌تواند به طیف وسیعی از تسلیحات مانند برجک 25 میلی‌متری سابر یک نفره / برجک دو نفره 30 میلی‌متری، ایستگاه تسلیحاتی 12.7 میلی‌متری کنترل از راه دور (RCWS)، یک دستگاه 7.62 میلی‌متری / 12.7 میلی‌متری، اسلحه و یک سیستم خمپاره 81 میلی متری / 120 میلی متری مسلح شود.

خودروی زرهی «پارس» ترکیه

روی برجک صابر یک توپ خودکار 25 میلی متری M242 و یک مسلسل کواکسیال 7.62 میلی متری M240 در سمت چپ تسلیحات اصلی نصب شده است. یک پک سه تایی نارنجک انداز 76 میلی متری نیز در دو طرف برجک به سمت عقب نصب شده است.

ویژگی های محافظت از خود پارسIII

این وسیله نقلیه دارای ساختار زیر بدنه، صفحات پایه و صندلی های مقاوم در برابر مین است تا از خدمه در برابر تهدیدات سطح بالای مین و وسایل انفجاری دست ساز محافظت کند.

خودروی زرهی «پارس» ترکیه

اف ان اس اس به طور رسمی اولین نوع جنگی زرهی پارس III 8×8 را که برای نیروهای مسلح عمان ساخته شده بود در ماه جولای رونمایی کرد. طراحی مدولار امکان ادغام زره های اضافی را برای افزایش سطح حفاظت برای برآورده کردن نیازهای کاربران فراهم می کند.

موتور و تحرک پارس III

پارس III 8×8 از یک موتور دیزلی آب خنک همراه با یک گیربکس تمام اتوماتیک با هفت دنده جلو و یک دنده عقب استفاده می کند. پک پاور حداکثر سرعت جاده را تا 100 کیلومتر در ساعت فراهم می کند. نیروی زیرسیستم های داخل وسیله نقلیه توسط یک واحد قدرت کمکی یکپارچه تامین می شود.

این خودرو مجهز به سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک کاملا مستقل، سیستم فرمان تمام محور و سیستم ترمز ضد قفل است. کمترین شعاع گردش را در کلاس خود با 8 متر ارائه می دهد. سیستم باد لاستیک مرکزی راننده را قادر می سازد تا فشار تایر را با توجه به نوع زمین تنظیم کند. این خودرو همچنین مجهز به سرویس ترمز هیدرولیک و ترمز دستی است. حداکثر برد این خودرو بیش از 800 کیلومتر است.

خودروی زرهی «پارس» ترکیه

پارس III 8×8 قادر است شیب 60 درصد عمودی و 30 درصد افقی را طی  کند. این خودرو می تواند از موانع عمودی به ارتفاع 70 سانتی مترو از سنگرهایی به عرض 200 سانتی متر عبور کند. این وسیله نقلیه از طریق هوا با هواپیماهای ترابری نظامی A400، C17 و C5 قابل حمل است.

مشخصات کلی خودروی زرهی پارس

نوع خودرو: خودروی زرهی چرخدار

توسعه دهنده: اف ان اس اس ساوونما سیستملری

خدمه: سه

نیرو: 9

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 100 کیلومتر در ساعت

دامنه: 800 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان