تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزیر دفاع آمریکا: ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا  گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل حمله اسرائیل متوقف شد.

وزیر دفاع آمریکا: ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد

رویداد۲۴ ایرنا: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.
 
رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.
 
او گفت: هدف کنونی ما در خاورمیانه محافظت از غیرنظامیان و سربازان ما و آزادی گروگان‌ها است. ما همچنان مخالف یک عملیات نظامی بزرگ در رفح هستیم.
 
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است. تعهد ما به اسرائیل قاطع است و از ۷ اکتبر تاکنون ما ده ها میلیارد دلار کمک به آن ارسال کردیم.


بیشتر بخوانید: اسرائیل کنترل گذرگاه رفح را به دست گرفت؟


لوید آستین اضافه کرد: ما متعهد به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود هستیم. ارتش اسرائیل نباید عملیاتی را آغاز کند که امنیت و ایمنی غیرنظامیان را درنظر نمی گیرد. ما درحال بازبینی تعدادی کمک امنیتی به اسرائیل در زمینه تحولات کنونی در رفح هستیم.
 
او همچنین گفت: ما به چندین کشور آفریقایی کمک می کنیم تا توانایی های خود را برای مقابله با تهدیدات تروریستی افزایش دهند و در تلاش هستیم تا توانایی هایی را برای حضور موثر در بسیاری از کشورهای آفریقایی توسعه دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان