تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

بهترین بازی‌های دنیا

تجربه‌ی بازی آن هم بهترین بازی‌های دنیا چنان شگفت‌انگیز است که نیازی نیست حتما یک گیمر حرفه‌ای باشد بازی خود راه را به شما نشان می‌دهد.

بهترین بازی‌های دنیا

رویداد۲۴ صدیقه فتاحی: ممکن است گیمر حرفه‌ای نباشید و یا حتا آن‌چنان هم به بازی علاقه‌ای نداشته باشید، اما به‌هرروی گاه به گاه به سراغ بازی بروید و شاید بخواهید اندکی از وقت خود را صرف آن کنید.

به گزارش رویداد۲۴ می‌دانید که هر بازی ویژگی‌ها و البته کیفیت خاص خود را دارد و این‌گونه نیست که بتوانید هر بازی‌یی را انجام دهید و از آن لذت ببرید چراکه این خود به پارامتر‌های زیادی نیاز دارد مانند این‌که اصولا چه تیپ شخصیتی‌ای دارید چند ساله و دارای چه جنسیتی هستید و از چگونه بازی‌هایی خوشتان می‌آید.

در این نوشته می‌خواهیم شما را بهترین بازی‌های دنیا آشنا کنیم تا بتوانید از بازی‌کردن نهایت لذت را ببرید.

حتما می‌دانید امروز هزاران بازی ویدیویی جذاب در پلتفرم‌های گوناگون وجود دارند و هر ساله بازی‌های تازه‌ای هم وارد بازار می‌شوند؛ به همین دلیل بحث درباره بهترین بازی‌های دنیا هرگز پایانی ندارد چراکه این فهرست مدام تغییر می‌کند.

اگر می‌خواهید گاه به گاه سرتان را با یک بازی خوب گرم کنید و وارد دنیای آن شوید پیشنهاد می‌کنم این فهرست را از دست ندهید.

در ادامه و در این فهرست بازی‌هایی با سبک‌ها و ژانر‌های متفاوتی را گزینش کرده‌ایم که سلیقه‌های گوناگون را پوشش می‌دهند. برخی از این بازی‌ها به دلیل داشتن ریشه‌های نوستالژیک محبوبیت زیادی دارند؛ برخی دیگر به دلیل گرافیک سطح بالا یا داستان‌های بسیار جذاب محبوب هستند و بازیکنان را ساعت‌ها غرق در دنیای مجازی می‌کنند.

معرفی بهترین بازی‌های دنیا

King’s Quest III: To Heir Is Human

بهترین بازی‌های دنیا

نسخه سوم King’s Quest که در سال ۱۹۸۶ معرفی شد، نسبت به دو سری قبل به موفقیت زیادی رسید. با وجود گرافیک‌های قدیمی و منسوخ شده، این بازی که با کیبورد کنترل می‌شود، همچنان ارزش انجام دادن را دارد. King’s Quest پر از داستان و مأموریت‌های جذاب است؛ از جمع آوری مواد ساخت معجون گرفته تا فرار از گربه سیاه شیطانی جادوگر، سرقت گنج دزدان دریایی و غیره.

Dota

بهترین بازی‌های دنیا

در سال ۲۰۱۳ دوتا ۲ روانه بازار شد، با سیستم پیچیده مدیریت لحظه‌ای منابع و کنترل زمین خودش، هیاهوی زیادی در صحنه e-sports به‌وجود آورد و به یکی از بهترین بازی‌های دنیا تبدیل شد. این بازی که می‌توان آن را در لیست بهترین بازی آنلاین چند نفره قرار داد، دو تیم پنج نفره را مقابل هم قرار می‌دهد. کسب مهارت در اجرای بازی سخت است، اما تماشای این بازی و نبرد‌های هیجان‌انگیز آن جذابیت زیادی دارد.

Angry Birds
بهترین بازی‌های دنیا

به احتمال زیاد با این بازی آشنایی دارید و یا دیده‌اید دیگران و به‌ویژه بچه‌ها با آن بازی می‌کنند.

انگری بردز اولین بازی موبایلی شرکت Rovio است که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد؛ و حالا یکی از بهترین بازی‌های جهان برای اندروید و آیفون محسوب می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت Angry Birds این بود که جزء اولین بازی‌های آیفون محسوب می‌شد، اما قطعاً سیستم و فیزیک خاص بازی انگری بردز که در آن به خوبی از عناصر کلیدی گیم‌پلی موبایل استفاده شده بود هم نقش زیادی در این موفقیت داشت. این بازی به‌دلیل گیم‌پلی روان و قابل درکش، در فهرست بهترین بازی‌های دنیا قرار گرفت.

Resident Evil ۴
بهترین بازی‌های دنیا

رزیدنت اویل ۴ یکی از بازی‌های فراموش نشدنی سبک ترسناک است. در این نسخه که تولد دوباره رزیدنت اویل محسوب می‌شود، پرسپکتیو سوم شخص جای پرسپکتیو اول شخص را گرفته است و بازیکنان غرق در فضا‌های ترسناکی می‌شوند که در آن باید با دشمنانی خطرناک مقابله کنند.

Gran Turismo ۳
بهترین بازی‌های دنیا

اگر به مسابقات اتومبیل‌رانی علاقه داشته باشید این بازی برای شماست. این بازی هم مانند شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت، یک بازی شبیه‌ساز مسابقات ماشین سواری پرسرعت است. بین همه نسخه‌های این بازی، نسخه سوم که برای پلی استیشن ۲ منتشر شد، بهترین نسخه به حساب می‌آید. این بازی شامل مجموعه‌ای قوی از خودرو‌ها و مناظر جذابی است که با سرعت دیوانه‌وار از آن‌ها گذر کرده و اوج هیجان را تجربه می‌کنید.

Super Smash Bros
بهترین بازی‌های دنیا

به گزارش رویداد۲۴ کیست که قارچ‌خور و این بازی جذاب خاطره نداشته باشد؟ همه ماریو را می‌شناسیم اما این بازی کمی متفاوت است. از زمان رونمایی نینتندو ۶۴ در سال ۱۹۹۹ تاکنون، بازی‌های سوپر ماریو جزء بازی‌های پرطرفدار کاربران نینتندو و بهترین بازی آفلاین بوده‌اند. در این بازی هم یکسری از کاراکتر‌های نمادین نینتندو به چشم می‌خورند، اما ویژگی متفاوت این بازی نسبت به بازی‌های سبک مبارزه‌ای این است که به جای تلاش برای از بین بردن دشمنان با ضربات پی‌درپی، در اصل یک نسخه استادانه از King of the Hill را اجرا کرده و در هر مرحله سعی می‌کنید دشمنان را با وارد آوردن خسارت به آن‌ها از صحنه خارج کنید.


Call of Duty ۲
بهترین بازی‌های دنیا

بازی‌های کال آف دیوتی هر آنچه از یک شوتر اول شخص امروزی انتظار می‌رود را دارند؛ یعنی مأموریت‌های تک نفره جذاب و یک حالت چند نفره که ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم می‌کنند. قطعاً نسخه‌های جدیدتر این بازی از جمله کال آف دیوتی موبایل که بهترین بازی جهان برای اندروید است، پیچیده‌تر و زیباتر هستند؛ اما همه آن‌ها وام‌دار کال آف دیوتی ۲ هستند که در سال ۲۰۰۵ با صحنه‌های بسیار واقع گرایانه و سینمایی خودش، موفقیت چشمگیری کسب کرد و نام این عنوان را برای همیشه در فهرست بهترین بازی‌های دنیا قرار داد.

ESPN NFL ۲K۵
بهترین بازی‌های دنیا

ESPN NFL ۲K۵ بهترین بازی فوتبال آمریکایی است که تا به امروز هم در لیست بازی‌های برتر جهان قرار دارد. این بازی که در سال ۲۰۰۴ برای پلی استیشن ۲ و ایکس باکس معرفی شد، تنها با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در اختیار بازیکنان قرار می‌گرفت و تجربه بی‌نظیری برای طرفداران فوتبال آمریکایی رقم می‌زد.

Pong
بهترین بازی‌های دنیا

پونگ که گرافیک بسیار ساده‌ای دارد، اولین بازی بسیار موفق آرکید بود و به همین دلیل هم در لیست بهترین بازی‌های جهان قرار گرفت. این بازی چند نفره، یک شبیه‌سازی از میز تنیس است که در سال ۱۹۷۲ توسط آتاری طراحی و منتشر شد. این بازی از دو پدال کنترل و یک توپ جهنده تشکیل شده و محبوبیت آن باعث شد که نسخه‌های مختلفی با الهام از این بازی طراحی شوند.

Portal ۲

بهترین بازی‌های دنیا

یکی دیگر از بهترین بازی‌های جهان که رتبه ۳۸ را به‌خود اختصاص داده، پورتال است که با ترکیبی بی‌نظیر از فضای دارک و معما‌های جذاب و پیچیده، موفقیتی چشمگیر را در سال ۲۰۰۷ کسب کرد. نسخه جدید این بازی یعنی پورتال ۲ که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، با اضافه کردن معما‌هایی پیچیده‌تر و گرافیک‌های باکیفیت‌تر، حتی از نسخه اول هم موفق‌تر شد. در سه ماه اول رونمایی از بازی پورتال ۲ حدود ۳ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفت و این موفقیت نشان می‌دهد که پورتال فراتر از یک بازی معمایی معمولی است.

Red Dead Redemption
بهترین بازی‌های دنیا

دشت‌های مرتفع و زیبا، مناظر مملو از درخت، مأموریت‌های چند سطحی و داستانی جذاب تنها چند مورد از دلایل موفقیت Red Dead Redemption هستند. در این بازی اکشن ماجراجویی شما نقش یک یاغی به نام John Marston را دارید که در یک نسخه خیالی و وهم‌آمیز از دنیای غرب به ماجراجویی می‌پردازید و در آن با دوئل‌های ناگهانی، تعقیب و گریز‌های هیجان‌انگیز و ماجرا‌های جالب وسترن روبه‌رو می‌شوید.

The Sims
بهترین بازی‌های دنیا

بازی سیمز که اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و جزء بازی‌های شبیه‌ساز سبک زندگی محسوب می‌شود، توانست میلیون‌ها کاربر را سرگرم کند. در این بازی هم مثل بازی‌های مشابه، شما یک هدف نهایی مشخص ندارید و فقط باید کار‌های روزمره مدیریت زندگی را انجام دهید و در کنار آن، یک‌سری وظایف کوچک‌تر هم بر عهده دارید.

Myst
بهترین بازی‌های دنیا

در بازی ماجراجویی مشهور Myst که سال ۱۹۹۳ منتشر شد، بازیکنان در یک جزیره اسرار آمیز گم می‌شوند و باید معما‌های مختلفی را حل کرده و اسرار جزیره را کشف کنند. این بازی توانست آغازگر سبک جدیدی از بازی‌های علمی تخیلی باشد که تأثیر آن در آثار مختلف مشاهده می‌شود؛ از رمان‌های علمی تخیلی گرفته تا سریال مشهور لاست.

Mortal Kombat
بهترین بازی‌های دنیا

مورتال کامبت که شاید از نظر خیلی از کاربران بهترین بازی آفلاین باشد، با سبک بسیار خشونت‌آمیز خودش توانست بین بازی‌های مبارزه‌ای محبوبیت زیادی کسب کند. سبک خاص مورتال کامبت بازار بازی‌های ویدیویی را از بازاری متمرکز بر کودکان به بازاری که برای جوانان و نوجوانان هم جذاب باشد تغییر داد. البته کنترل‌های روان، رقابت‌های هیجان انگیز و مجموعه شخصیت‌های خیالی جذاب هم در موفقیت این بازی تأثیر داشتند.

Final Fantasy VII
بهترین بازی‌های دنیا

 

Final Fantasy VII که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، یکی از بهترین نسخه‌های این بازی نقش‌آفرینی است. توسعه‌دهنده ژاپنی این بازی توانسته با قرار دادن گرافیک‌های چند ضلعی پیچیده روی پس زمینه‌های زیبای از پیش رندر شده، اثری را خلق کند که نینتندو توانایی تولید آن را نداشت. این بازی به‌سرعت محبوب شد و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. قهرمانان Final Fantasy VII باید زمین را از دست شرکت‌هایی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند نجات دهند.

Microsoft Flight Simulator X
بهترین بازی‌های دنیا

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت یک شبیه‌ساز بسیار واقع گرایانه است که بازیکنان را در کابین خلبان هواپیما‌های مختلف قرار می‌دهد؛ از هواپیما‌های کوچک گرفته تا جت‌های جنگی بزرگ. محبوبیت این بازی باعث تشکیل جامعه‌ای از طرفداران سرسخت برای آن شده که ساعت‌ها وقت را صرف اجرای این بازی و به پرواز درآوردن هواپیما‌های مجازی در محیط‌های مختلف می‌کنند.


Zork


بهترین بازی‌های دنیا

Zork یکی از اولین بازی‌های ماجراجوییِ متنی بود که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد و با وجود نداشتن تصاویر گرافیکی، بازیکنان را وارد دنیایی جذاب و پرشور می‌کرد. هنوز هم خطوط ابتدایی این بازی برای بازیکنان زیادی خاطره‌انگیز هستند. به غیر از سبک مینیمالیستی و شوخ طبعی خاص این بازی، آنچه باعث موفقیت چشمگیر Zork شد، تحلیلگر پیشرفته متون این بازی بود که فرمان‌ها را به زبان انگلیسی دریافت و به اقداماتی درون بازی تبدیل می‌کرد.

Half-Life ۲
بهترین بازی‌های دنیا

نیمه عمر ۲ که از نظر برخی کاربران بهترین بازی جهان برای اندروید است، در سال ۲۰۰۴ نشان داد که چطور یک توسعه‌دهنده می‌تواند روایتی برای یک ویران‌شهر طراحی کند که حتی با متون ادبی هم رقابت می‌کند. در این بازی شوتر اول شخص هم مثل سری قبل، بازیکنان نقش دکتر گوردون را دارند که باید دنیا را از موجودات بیگانه نجات دهد.

SimCity ۲۰۰۰
بهترین بازی‌های دنیا

SimCity ۲۰۰۰ اولین بازی شهرسازی نبود، اما توانست بر همه بازی‌های بعد از خودش تأثیرگذار شود. در این بازی شاهد گرافیک‌هایی واقع گرایانه از ساختمان‌ها، خانه‌ها، پل‌ها، تپه‌ها و دره‌ها هستیم که دنیای بازی را به واقعیت بسیار نزدیک کرده‌اند و در آن می‌توانید شهر خودتان را به هر سبکی که می‌خواهید گسترش دهید.

Sid Meier’s Civilization IV
بهترین بازی‌های دنیا

بازی تمدن در سال ۱۹۹۱ آغازگر یک سری بازی استراتژیک پرطرفدار شد که در آن، بازیکنان باید یک جامعه را از عصر حجر تا دنیای آینده هدایت کنند. تمدن ۴ که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، نقطه عطف این سری بود که به دلایل مختلف، از گرافیک‌های سه‌بعدی گرفته تا هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، در سطح جهان مورد ستایش قرار گرفت. این بازی، بهترین بازی جهان در سبک استراتژیک محسوب می‌شود.

World of Warcraft
بهترین بازی‌های دنیا

بازی شبیه‌سازی فانتزی دنیای وارکرافت که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، میلیون‌ها کاربر را با بازی‌های چند نفره آنلاین آشنا کرد و برای بسیاری از آن‌ها هنوز هم بهترین بازی آنلاین محسوب می‌شود. این بازی از جهات مختلف، از جمله نحوه ملاقات و معاشرت آنلاین گیمر‌ها تا شیوه مدیریت جهان دیجیتال تحول‌آفرین شد و به بازیکنان امکان می‌داد که بدون دیدن صفحه بارگذاری، به سرعت در این جهان مجازی جابه‌جا شوند. این بازی در نقطه اوج خودش در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۲ میلیون کاربر داشت!

Minecraft
بهترین بازی‌های دنیا

ماینکرفت در اصل تمرینی از سازماندهی قطعات اطلاعاتی (همان سنگ‌ها و صخره‌ها) برای تبدیل آن‌ها به اشیاء، ساختار‌ها و مکانیزم‌هایی آشنا است. از زمان رونمایی از این بازی در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده و حتی یک نسخه از آن هم برای آموزش در کلاس‌های درسی طراحی شده است!

Tetris

بهترین بازی‌های دنیا

بازی معمایی تتریس در رتبه اول قرار دارد و به عنوان بهترین بازی جهان شناخته می‌شود. کمتر کسی را می‌شناسیم که این بازی را تجربه نکرده باشد. تتریس که توسط یک توسعه‌دهنده روس ساخته شده، از زمان رونمایی در سال ۱۹۸۴ تبدیل به یک پدیده جهانی شد. ظاهراً این بازی با معما‌های بی‌پایان خودش بر سلامت روان هم تأثیرات خوبی دارد؛ از جمله کنترل خواسته‌ها و پیشگیری از اختلال اضطراب پس از سانحه.

سخن پایانی

تلاش کردیم در این فهرست تمامی سلایق را درنظر بگیریم و شما را با بهترین بازی‌های دنیا آشنا کنیم. بازی برای مواقعی که فکرتان درگیر و مشغول است گزینه‌ی خوبیست و شما را حتا برای ساعتی از دنیای واقعی دور می‌کند این چیزیست که گاه همه‌ی ما به آن نیاز داریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان