تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو شورای شهر مشهد: اوضاع آبی مشهد بسیار بد است؛ یکی از سد‌ها کاملا خشک شده

خشک شدن پی در پی سد‌های مشهد، نگرانی‌های فراوانی درباره آینده این کلانشهر پرجمعیت به وجود آورده است، اما بحران‌های مشهد صرفا به آب خلاصه نمی‌شود و هوای این شهر نیز درگیر بحران است، بحرانی که حالا منجر به تعطیلی شهر شده و گرد وغبار بسیار خطرناکی در سطح شهر جریان دارد.

عضو شورای شهر مشهد: اوضاع آبی مشهد بسیار بد است؛ یکی از سد‌ها کاملا خشک شده

رویداد۲۴ مجید دبیریان، عضو شورای شهر مشهد، درباره افزایش میزان آلودگی مشهد گفت: متاسفانه وضعیت آلودگی هوا در مشهد اصلا خوب نبود. شاخص ۲۴ ساعت اخیر ۱۶۱ و لحظه‌ای ۴۲۱ در شرایط خطرناک قرار داشت. این آلودگی ناشی از گرد و غبار است و در حوزه شهر مشهد هم قرار ندارد. این گرد و غبار در زمان‌های طوفان از خارج از شهر می‌آید. ما در حال مذاکراتی برای خریداری اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرو برقی هستیم تا انشالله با نوسازی ناوگان، آلودگی هوا کنترل شود.

وی در ادامه درباره خشک شدن سد چهچهه و بحران آبی مشهد اظهار داشت: متاسفانه وضعیت آب مشهد بسیار بسیار نامناسب است. هوا یک روز خوب و یک روز بد است، اما وضعیت آب خیلی بد است. میانگین بارش امسال از ده سال گذشته پایین‌تر بوده است. یکی از سد‌ها کاملا خشک شده است و شرایط آبی مشهد بسیار سخت است. 

دبیریان ادامه داد: ما با تلاشی که کردیم قرارداد‌هایی را با دوستان آب و فاضلاب شهری و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تامین پسآب داشته ایم. با هماهنگی‌هایی که شورای تامین با آب و فاضلاب داشته است، از آب شرب مشهد برای آبیاری فضای سبز استفاده نشود.

عضو شورای شهر مشهد درباره چالش‌های محیط زیستی شهر گفت: یکی از اساسی‌ترین چالش‌های محیط زیستی مشهد آب و هواست. نیروگاه طوس که در غرب مشهد قرار دارد، طبق آمار کارشناسان حدود ۲۰ درصد از ایجاد آلودگی را به خود اختصاص می‌دهد. در زمستان به خاطر افت فشار گاز این نیروگاه ظاهرا مازوت می‌سوزاند و این موضوع محل اعتراض شورای شهر نیز بوده است، اما برای تامین برق ظاهرا چاره‌ای ندارند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خشکسالی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
0
نگران نباشید . به علم الهدی بگید یه ورد بخونه فی الفور بارون میاد و سد پر میشه .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان