تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

کریستیانو رونالدو در سال 2023 میلادی در تمامی رقابت ها موفق شده 51 گل به ثمر برساند و به این ترتیب یکی از بهترین گلزنان این سال میلادی باشد.

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

رویداد۲۴ مریم آیتی: کیلیان امباپه و هری کین دو بازیکنی هستند که از نظر گلزنی، حتی بالاتر از کریستیانو رونالدو قرار گرفته اند. امباپه و هری کین هر دو 52 گل زده اند.

کریستیانو رونالدو در سال 2023 میلادی در تمامی رقابت ها موفق شده 51 گل به ثمر برساند و به این ترتیب یکی از بهترین گلزنان این سال میلادی باشد.

در حال حاضر، ارلینگ هالند با 50 گل، پشت سر رونالدو است، اما هالند دچار مصدومیت است و فعلاً دیگر نمی‌تواند آمارش را بالا ببرد.

در رده پنجم، کانو آرژانتینی است که ۳۸ گل در فلومیننزه به ثمر رسانده است.

همچنین جالب است بدانید، مهدی طارمی با زدن 13 گل برای پورتو در لیگ این کشور و 7 گل برای تیم ملی ایران با 20 گل رتبه چهاردهم بهترین گلزن فوتبال جهان در سال 2023 را دارد.

کنار او نام افرادی مثل مارکوس رشفورد، انر والنسیا، لائوتارو مارتینز و جانات دیوید دیده می شود و رتبه ستاره ایرانی بالاتر از کریستیانو رونالدو، لوکاکو و لیونل مسی قرار دارد.

هری کین با حضور در بایرن مونیخ میانگین گلزنی باورنکردنی را برای خود رقم زد. او میانگین ۱.۲۹ گل در هر بازی دارد. چرا که در ۱۷ بازی انجام ۲۲ بار گلزنی کرده است. او میانگین گل گرد مولر را شکست که در ۱۲ بازی ۱۷ گل به ثمر رسانده بود.

10 تا از برترین گلزنان فوتبال در سطح باشگاهی در سال 2023

10- مائورو ایکاردی – ۳۱ گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

تولد دوباره ایکاردی در فوتبال ترکیه موجب لذت هواداران بوده است. پس از گذراندن چند سال سخت در پاری سن ژرمن، این مهاجم آرژانتینی از زمان انتقالش به گالاتاسرای، زهردارتر از همیشه به نظر می‌رسد.

برخلاف اکثر مهاجمان دیگر این لیست، تمام ۳۱ گل ایکاردی در سال ۲۰۲۳ در سطح باشگاه‌ای بوده، چون او این روزها نگاه زیادی به تیم ملی آرژانتین ندارد. صرف نظر از آن، به نظر می‌رسد او در حال حاضر عاشق زندگی در ترکیه است.

9-  لائوتارو مارتینز – ۳۱ گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

هم‌وطن آرژانتینی دیگری در رتبه بعدی قرار دارد؛ چون مارتینز هم درست مثل ایکاردی، در تیم اینتر میلان در طول سال تا به حال ۳۱ گل به ثمر رسانده است. این بازیکن ۲۶ ساله امسال فرم خوبی دارد و در حال حاضر تنها با ۱۰ گل در این فصل در رقابت برای آقای گلی سری آ پیشتاز است.

8-  ویکتور اوسیمن – ۳۲ گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

مهاجمان چندانی در فوتبال نیستند که در حال حاضر بیشتر از اوسیمن در اطراف خود سر و صدا به پا کرده باشد. مهاجم ناپولی در فصل گذشته در قهرمانی سری آ نقشی اساسی داشت و در فصل جدید هم به همان اندازه پرکار بوده است.

آینده امیدبخش او مطمئنا جای بحث دارد چون بسیاری از باشگاه‌های مطرح اروپایی در تلاش برای به خدمت گرفتن او در سال ۲۰۲۴ هستند. با توجه به این‌که او در این سال تنها ۳۲ گل به ثمر رسانده، مورد توجه بودنش جای تعجبی ندارد.

7- هوگو کایپرز – ۳۲ گل

مهاجم باشگاه خنت در طول سال ۲۰۲۳ در بهترین فرم طول دوران خود بوده است. کایپرز فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ حرفه‌ای بلژیک را به دست آورد و با توجه به فرم بسیار خوب اخیرش، قطعا یکی از نامزدهای آقای گل بلژیک خواهد بود.

6- کیلیان امباپه – 35 گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

با توجه به این‌که لیونل مسی و نیمار در حال حاضر در پاری سن ژرمن نیستند، امباپه این روزها بازیکن کلیدی پایتخت فرانسه محسوب می‌شود. مسلما بهترین بازیکن حال حاضر جهان، این بازیکن ۲۴ ساله است که در سال ۲۰۲۳، ۳۵ گل به ثمر رسانده و هم‌چنین پاس گل‌های زیادی هم داده است.

امباپه در حال حاضر پنج عنوان آقای گلی پشت سر هم را در لیگ ۱ فرانسه را به دست آورده و در حال حاضر در مسیر کسب ششمین عنوان خود قرار دارد. هر زمان که او در بهترین فرم خود باشد، مدافعان انگشت‌شماری می‌توانند در برابر او ایستادگی کنند.

5- خرمان کانو – ۳۵ گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

در حالی که جدول گل‌زنان برتر سال ۲۰۲۳ تحت سلطه بازیکنانی‌ست که در حال حاضر در اروپا بازی می‌کنند، کانو، مهاجم فلومیننزه موفق به شکست این روند شده است.

این بازیکن باتجربه ۳۵ ساله بیش از ۲۸۰ گل در دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده و حالا حالاها قرار نیست که نشانه‌ای کاهش سرعت در او ببینیم. کانو اخیرا با قهرمانی در کوپا لیبرتادورس با فلومیننزه، به اوج دوران حرفه‌ای خود رسیده است. جای تعجب است که تیم ملی آرژانتین او را به تیم ملی دعوت نمی‌کند.

4-  بارناباس وارگا – ۳۸ گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

تا قبل از فصل گذشته، وارگا در طول یک فصل هرگز بیش از ۱۵ گل به ثمر نرسانده بود. با این حال، این مهاجم مجارستانی در سال ۲۰۲۳ پرکارتر از همیشه بوده است.

وارگا فصل گذشته در تیم پاکشی مجارستان توانست همه را تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد و با جادوی خاصش از قهرمان‌های لیگ مجارستان، یعنی فرنتس‌واروش، پیشی بگیرد. با ۳۸ گل در سال ۲۰۲۳ تا به این‌جای کار، ورگا تنها چند گل با صدر این لیست فاصله دارد.

3-  هری کین – 40 گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

جدایی کین از تاتنهام در این تابستان اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید و این کاپیتان انگلیسی از زمان امضای قرارداد با بایرن مونیخ به گذشته را کاملا کنار گذاشته است. این بازیکن ۳۰ ساله زمان زیادی برای راه افتادن در لیگ نداشته و تا به این‌جای کار ۱۹ گل برای تیم آلمانی به ثمر رسانده است.

هم‌زمان با فرم بسیار خوب خود در سطح باشگاه‌ای، او هم‌چنین در سطح بین‌المللی نیز می‌درخشد. هشت گل از ۴۰ گل او در سال ۲۰۲۳ برای انگلیس به ثمر رسید، در حالی که ۳۲ گل باقی مانده برای ترکیبی از تاتنهام و بایرن مونیخ به ثمر رسید.

2- کریستیانو رونالدو – 44 گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

او ممکن است این روزها در عربستان سعودی بازی کند، اما این واقعیت که رونالدوی ۳۸ ساله هم‌چنان در رتبه دوم بیشترین گل‌های زده در سال ۲۰۲۳ قرار دارد، واقعا عجیب است. عجیب‌تر آن است که او تا همین چند وقت پیش هم در صدر این لیست قرار داشت.

در حالی که بیشتر فوتبالیست‌ها در اواخر سی سالگی خود بازنشسته می‌شوند، کریستیانو رونالدو تشنه‌تر از همیشه برای گل‌زنی به نظر می‌رسد. او بهتر از هر کس دیگری در این ورزش از بدن خود مراقبت می‌کند و جای تعجب نیست که او در آزمون زمان مقاومت کرده است.

1- ارلینگ هالند – ۴۶ گل

بهترین گلزنان ۲۰۲۳

این ربات گل‌زنی نروژی در اولین فصل خود در لیگ برتر، انواع رکوردهای گل‌زنی را شکست و هم‌چنین نقش مهمی در قهرمانی تاریخی سه‌گانه داشت.

از نظر گل‌زنی، هالند عملا هیچ نقطه ضعفی ندارد. مهاجم منچسترسیتی در سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۶ گل به ثمر رسانده و به خاطر عملکردهایش در برابر منچستر یونایتد و یانگ بویز، رتبه اول را به دست آورده است.

گلزنان برتر باشگاهی در این فصل به این صورت است:

هری کین (بوندسلیگای آلمان): 17 گل

ارلینگ هالند (لیگ برتر انگلیس): 13 گل

کیلیان امباپه (لیگ 1 فرانسه): 13 گل

لائوتارو مارتینز (سری آ ایتالیا): 12 گل

جود بلینگهام (لالیگای اسپانیا): 10 گل

گفتنی است روبرت لواندوفسکی مهاجم بارسلونا که مدتی به دلیل مصدومیت از میادین دور بود، آمار هفت گل در لالیگا را به ثبت رسانده است.

لیگ برتر انگلیس

سری آ ایتالیا

لالیگا اسپانیا

بوندسلیگا آلمان

اردیویسه هلند

لیگ 1 فرانسه

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار ورزشی
نظرات شما
پیشخوان