تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۳۰ دی ۱۴۰۲

فیلم تماشایی انتقام گله بوفالو از شیر

مستند زیبایی از حیات وحش ببینید که شیر در حالی که توسط گله گاومیش تعقیب شده بود به بالای درخت پناه برد.

شکار بوفالو

رویداد۲۴ حسین فلاحی: جایی در آفریقا یک شیر بین یک درخت و گله‌ای از بوفالوهای خشمگین به سختی گرفتار شد. آرام و خونسرد؛  صفات مترادف با گربه‌های بزرگ اما این شیر حق داشت که بترسد. بوفالوها و شیرها سابقه‌ای دارند که به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. گهگاهی، هر کدام ضربات مهلکی به یکدیگر وارد می‌کنند.

هر دو حیوانات مهیب، اولی با پوستی به سختی زره‌پوش در حالی که گربه‌های بزرگ مجهز به پنهانکاری، چابکی و سرعت، همراه با چنگال‌ها و دندان‌های تیغی هستند. از این توضیح کوتاه، احتمالاً فکر می‌کنید که شانس در مورد شیرها بسیار زیاد است، اما اینطور نیست.

بوفالوها به یکدیگر وفادار هستند. اگر عضوی مورد حمله قرار گیرد، کل گله برای دفاع به عقب برمی‌گردد. این حرکت معمولاً برای ترساندن پراید شیرها کافی است. آنها آنچه سرعت کم نامیده می شود، با قدرت اتحاد و هماهنگی خود جبران می کنند. با این حال، آنها سعی می‌کنند به هر قیمتی از شیرها دوری کنند.

در طبیعت، وقتی کسی ضربه مهلکی را متحمل می‌شود، معمولاً به این دلیل است که در مکان و در زمان نامناسب تنها شده است. یک گله گاومیش به این ویژگی شناخته می‌شوند که شیرها را تا حد مرگ زیر پا می‌گذارند، در حالی که پراید شیرها می تواند آنها را از هم جدا کرده و شکار کند.

شیرها که در مناظر وسیع آفریقا پرسه می‌زنند به لطف پنهان‌کاری و قدرت خود پادشاهان بلامنازع ساوانا هستند. این گوشتخواران، که وفاداری را در پراید خود نشان می‌دهند، عمدتاً علفخوارانی مانند گراز وحشی و گورخر را می‌خورند. چنگال ها و دندان‌های تیز تیغ به شکار آنها کمک می‌کند و آنها را به شکارچیانی مهیب تبدیل می‌کند. میانگین طول عمر شیرها بین 10 تا 14 سال است و ماده‌ها اغلب بیشتر از نرها زندگی می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
پیشخوان