تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

شگرد شیر ماده در استفاده از جذابیتش برای فریب و دزدیدن غذای شیر نر+ فیلم

این شیر ماده از تمام جذابیت های خود برای دزدیدن غذای یک شیر نر استفاده می کند و شیر نر نیز عاشق آن می شود!

شگرد شیر ماده در استفاده از جذابیتش برای فریب و دزدیدن غذای شیر نر+ فیلم

رویداد۲۴ حسین فلاحی: همانطور که شکسپیر نوشت: «مسیر عشق واقعی هرگز روان نبود»  و این کلیپ نشان می‌دهد که برای شیرها نیز این مسئله مثل انسان‌ها صادق است. این شیر نر متقاعد شده بود که این شیر ماده عاشقش شده است اما در واقعیت تنها چیزی که شیرماده واقعاً می‌خواست یک وعده غذایی بود. شیر ماده یواشکی با مالیدن سرش به سر شیر نر حواسش را پرت می‌کند و شیر نررا فریب می دهد.

کاری که شیر ماده در واقع انجام می دهد تلاش برای نزدیک کردن دهانش به لاشه است. هنگامی که شیر ماده لاشه را به دست می آورد، آن را می گیرد و می دود! شیر نر آن را تعقیب می کند و ماده تصمیم می گیرد لاشه را رها کند و پشت درختی پنهان شود. از قیافه اش در انتهای کلیپ مشخص است که در حال حاضراین گیج ترین شیر نر در پارک ملی زامبزی  است!

شیرهای نر و ماده به طور معمول چگونه رفتار می کنند؟

شیرهای ماده در گروه هایی به نام پراید (گله) زندگی می کنند. این یک واحد اجتماعی بسیار فشرده است که از ماده های مرتبط ژنتیکی و توله های آنها تشکیل شده است. شیرها اغلب تولدهای خود را هماهنگ می‌کنند و سپس با هم کار می‌کنند تا بچه‌ها را در سیستمی که «سیستم مهدکودک» نامیده می‌شود بزرگ کنند. ماده‌ها اغلب با هم شکار می‌کنند و کار به صورت تیمی به آنها شانس بیشتری برای موفقیت می‌دهد.

عضویت شیرهای نر در پراید کمی پیچیده تر و البته  گذرا است. ممکن است به یک پراید یک یا چند شیر نر متصل باشد و آنها حق جفت گیری را نسبت به همه ماده ها دارند. با این حال فقط دو سه سال با پراید می مانند و بعد جدا می شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان