تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

تجهیزات آشپزخانه هتل شامل چیست؟

 با حجم بالای مسافران و مهمانانی که در طول شبانه‌روز در هتل حضور دارند، آشپزخانه یکی از پویاترین و پرفعالیت‌ترین بخش‌های هتل محسوب می‌شود. وظایف گوناگونی در این محیط در حال انجام است که برای اجرای آن‌ها به بهترین نحو، تجهیزات آشپزخانه باید کامل و از بهترین برندها باشند. تهیه این تجهیزات نقش مهمی بر آماده‌سازی غذا برای مهمانان هتل، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب برای انجام کارها، کنترل کیفیت غذاها و سرعت بخشیدن به فرآیند آماده‌سازی خواهد داشت.

تجهیزات آشپزخانه هتل شامل چیست؟

رویداد۲۴ با حجم بالای مسافران و مهمانانی که در طول شبانه‌روز در هتل حضور دارند، آشپزخانه یکی از پویاترین و پرفعالیت‌ترین بخش‌های هتل محسوب می‌شود. وظایف گوناگونی در این محیط در حال انجام است که برای اجرای آن‌ها به بهترین نحو، تجهیزات آشپزخانه باید کامل و از بهترین برندها باشند. تهیه این تجهیزات نقش مهمی بر آماده‌سازی غذا برای مهمانان هتل، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب برای انجام کارها، کنترل کیفیت غذاها و سرعت بخشیدن به فرآیند آماده‌سازی خواهد داشت. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا لیست تجهیزات آشپزخانه هتل آشنا شویم. همراه ما باشید تا بهترین نحوه آشپزخانه هتلتان را با وسایل مورد‌نیازتان تجهیز کنید. 

تجهیزات پخت‌و‌پز؛ مهم‌ترین ابزار برای سرویس‌دهی به مهمانان هتل 

انتخاب تجهیزات پخت‌و‌پز برای آشپزخانه به عواملی متعددی مانند ابعاد هتل، میانگین تعداد مسافرانی که در طول روز به هتل مراجعه می‌کنند و نوع غذاهایی که در رستوران هتل سرو می‌شود بستگی دارد. در‌صورت برخوردار بودن از یک آشپزخانه بزرگ که انواع غذاهای ایرانی و بین‌الملل در آن طبخ می‌شود، باید به فکر تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی باشید. مهم‌ترین تجهیزات پخت‌و‌پز که در آشپزخانه‌های هتل مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

  • اجاق گاز
  • فر صنعتی
  • سرخ کن صنعتی
  • دستگاه گریل

در‌صورتی‌که آشپزخانه هتل شما در زمینه پخت غذای بین‌الملل نیز فعال است به برخی تجهیزات اضافی مانند فرهای پیتزا، دستگاه مرغ سوخاری، ساندویچ ساز و پاستا‌پز صنعتی نیاز خواهید داشت.

تجهیزات آشپزخانه هتل شامل چیست؟

ارتقای خدمات به مهمانان با تهیه تجهیزات آماده‌سازی برای آشپزخانه هتل

برای سرعت بخشیدن به فرآیند پخت‌و‌پز و پاسخگویی مناسب به مشتریان باید لیست کاملی از تجهیزات آماده‌سازی برای آشپزخانه هتل تهیه کنید. با تهیه این تجهیزات عملکرد افراد در آشپزخانه بهبود می‌یابد و کیفیت خدمات غذایی به بالاترین سطح خود می‌رسد.

در‌واقع تهیه این تجهیزات به آشپز‌ها این امکان را می‌دهد که مواد غذایی را به سرعت و با دقت بالاتری آماده کنند. همچنین به کمک تجهیزات آماده‌سازی می‌توان به بهترین نحو ممکن از مواد اولیه برای پخت غذا استفاده کرد. مهم‌ترین تجهیزات آماده‌سازی برای آشپزخانه هتل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خردکن
  • آسیاب‌
  • مخلوط‌کن‌
  • دستگاه غذاساز
  • پوست‌گیر
  • خمیرگیر
  • چرخ گوشت
  • آبمیوه‌گیری
  • میز کار

در‌صورت تهیه ماشین ظرفشویی صنعتی برای هتل، هر زمان که هرکدام از این وسایل به شست‌و‌شو نیاز داشته باشند در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید ظرف‌ها و تجهیزات مورد‌نیازتان را پاکیزه کنید. 

اهمیت تهیه تجهیزات نگهداری و نظافتی برای آشپزخانه هتل 

تقسیم‌بندی بعدی تجهیزات آشپزخانه هتل مربوط به تجهیزات نگهداری و نظافتی مانند یخچال‌ها و ماشین لباسشویی صنعتی می‌شود. تهیه این تجهیزات ارتباط مستقیمی با بحث بهداشت و سلامت دارد. تجهیزات نگهداری، مانند یخچال‌ها و فریزرها و کانتینرهای ذخیره‌سازی یا محفظه‌های نگهدارنده مواد اولیه نقش اساسی در حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی دارند. آشپزها به کمک این وسایل این امکان را دارند که مواد غذایی را به‌صورت منظم و سازمان‌یافته نگهداری کنند. این موضوع بر کاهش  میزان ضایعات تولید شده در آشپزخانه هتل‌ها نیز تاثیر بسزایی می‌گذارد.

همچنین تهیه تجهیزات نظافتی از جمله ماشین‌های ظرفشویی، ماشین لباس‌شویی و سینک صنعتی نقش مهمی در حفظ بهداشت و سلامت محیط آشپزخانه دارد. هنگام انتخاب سینک صنعتی برای آشپزخانه هتل به تنوع این سینک‌ها و تهیه انواع آن‌ها توجه داشته باشید. شما برای آشپزخانه هتل به 4 مدل سینک برای شست‌و‌شوی دست‌ها، شست‌و‌شوی مواد اولیه، دیفراست کردن مواد اولیه و سینک‌های کم عمق برای شست‌و‌شوی سریع ابزار‌های کوچک و تخلیه سرریزهای مایع نیاز دارید.

استفاده از تجهیزات نظافتی مناسب به‌طور مستقیم به پیشگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا و حفظ استانداردهای بهداشتی کمک می‌کند. در کل تهیه تجهیزات نگهداری و نظافتی در آشپزخانه هتل نقش بسیار مهمی در ارتقا کیفیت خدمات غذایی، بهداشت محیط کار و افزایش سطح رضایت مهمانان دارد.

تجهیزات آشپزخانه هتل شامل چیست؟

تکمیل تجهیزات آشپزخانه هتل؛ تضمینی برای ارتقای کیفیت و خدمت‌رسانی به مهمانان

در این مقاله با لیست کاملی از تجهیزات آشپزخانه های هتل آشنا شدیم. تجهیزات صنعتی به‌عنوان ابزارهای قدرتمند و کارآمد، نقش مهمی در افزایش بهره‌وری آشپزخانه هتل و کاهش زمان و هزینه‌های تولید دارند. همچنین برای رعایت استانداردهای پخت و حفظ بهداشت و ایمنی باید در انتخاب تجهیزات آشپزخانه هتل دقت و حساسیت بالایی داشته باشید و لیست کاملی از وسایل مورد‌نیازتان تهیه کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید بهترین سرویس و خدمات را به مهمانانتان عرضه کنید.

بزرگ بودن رستوران و تنوع لاین غذایی مهم‌ترین عواملی هستند که روی عناوین لیست تجهیزات مورد‌نیاز در آشپزخانه هتل تاثیر می‌گذارند. در‌صورتی‌که در زمینه پخت غذاهای بین‌الملل، انواع نوشیدنی، دسر و نان فعالیت دارید علاوه‌بر وسایل پخت‌وپز و نگهداری، به تجهیزات تخصصی‌تری مانند دستگاه میکسر خمیر، دستگاه‌های قهوه‌ساز و آبمیوه‌گیری نیاز خواهید داشت. برای تهیه کلیه این وسایل از برندهای معتبر و برخورداری از امتیازاتی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش به فروشگاه‌های تخصصی تجهیزات آشپزخانه صنعتی مراجعه کنید. فروشگاه‌ البرز تجهیز یکی از این مراکز تخصصی و معتبر است که سایت فروشگاهی آن می‌توانید مشخصات محصول مورد‌نظرتان را مشاهده کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت دستگاه‌ها می‌توانید از طریق شماره‌‌های درج شده در سایت با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

برچسب ها: تبلیغات
نظرات شما
پیشخوان