تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مارال بنی آدم کیست؟

مارال بنی آدم یکی از بازیگران برجسته در حوزه سینما و تئاتر است. وی برای اولین بار در فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی دیده شد. مارال بنی آدم در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن برنده سیمرغ شد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی مارال بنی آدم بیشتر آشنا شوید.
مارال بنی آدم
 
رویداد۲۴ مارال بنی آدم در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد. وی یک بازیگر سینما و تلویزیون است. تحصیلات آکادمیک خود را در رشته بازیگری اخذ کرده است و ابتدا در حوزه تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد. در سن ۳۴ سالگی، به عنوان یک بازیگر، وارد دنیای سینما شد. همچنین، همسر مارال بنی آدم، آقای علی سرابی نیز یک بازیگر است.

شروع بازیگری مارال بنی آدم

مارال بنی آدم کیست؟

عشق مارال بنی آدم به بازیگری در سال ۱۳۷۲ شکل گرفت، زمانی که او ۱۲ ساله بود و با دیدن سریال "آپارتمان" و بازی امین حیایی، این عشق در وجودش جوان شد. با این حال، پدرش در آن زمان مخالف ورود سخت او به این حرفه بود.

با این حال، مارال بنی آدم تصمیم گرفت تا در تمام کلاس‌های تئاتر مدرسه شرکت کند، به امید اینکه روزی همانند بازیگر مورد علاقه‌اش توانایی هنرپیشگی را داشته باشد.

مهاجرت مارال بنی آدم به کانادا

«در سال ۱۳۹۰ زمانی که در کانادا زندگی می‌کردم به کلاس‌های مهتاب نصیرپور (بازیگر و کارگردان) که آن زمان در این کشور اقامت داشت رفتم.

در کنار آموزش وارد تئاتر شدم و تا سال ۱۳۹۳ تجربه‌های موفقی در ونکوور و تهران به دست آوردم».

کار تصویر در ایران

بعد از بازگشت به ایران در سال ۱۳۹۴، که در آن زمان ۳۴ ساله بود، مارال بنی آدم با بازی در فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی، نقش کتی را دریافت کرد و تجربه اولین بازی خود در جلوی دوربین را به دست آورد.

یک سال بعد، در فیلم "خشکسالی و دروغ"، در کنار چهره‌هایی، چون محمدرضا گلزار و پگاه آهنگرانی، نیز به بازی پرداخت.

شهرت مارال بنی آدم با سریال هم گناه

مارال بنی آدم کیست؟

مارال بنی آدم در سال ۱۳۹۸ در سریال شبکه خانگی "هم گناه" در نقش "سارا"، دختری که پس از ازدواج دوم پدرش با خانواده عموی خود زندگی می‌کند، بازی کرد. حضور او در این سریال و بازی در کنار بازیگرانی، چون هدیه تهرانی، پرویز پرستویی و مهدی پاکدل به شناخت بیشتری از او انجامید.

مارال بنی آدم درخصوص همکاری با برادران کیایی می‌گوید: «بسیار برای من تجربه عالی بود، بنظرم برادران کیایی بسیار کار بلدن، کارشون رو خوب میدونن و میدونن از بازیگری چی می‌خواهند.

هدایت کردم و ارتباط برقرار کردن مصطفی کیایی با بازیگران خیلی عالی است، از این همکاری بسیار خوشحالم».

ازدواج و همسر مارال بنی آدم

مارال بنی آدم کیست؟

مارال بنی آدم در سال ۱۳۷۸، در سن ۱۸ سالگی، با آقای علی سرابی که یک بازیگر است، ازدواج کرد. زندگی مشترک آن‌ها ثمره دو فرزند به نام‌های عسل و ایلیا است.

«یکی از امتیاز‌های خیلی مثبت در زندگی من علی سرابی است که هر روز ازش چیز می‌آموزم و هر روز در کنارش این احساس رو می‌کنم که به من بال و پر می‌دهد.

واقعا علی مرا درک می‌کند، بهم یاد می‌دهد، گوشزد می‌کند و من برای هر کاری ازش مشورت می‌گیرم و از تمام نظراتش استفاده می‌کنم و لذت می‌برم».

مارال بنی آدم برنده سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر 

مارال بنی آدم کیست؟

مارال بنی آدم در سال ۱۴۰۲ در فیلم "پروین" به کارگردانی محمدرضا ورزی، نقش پروین اعتصامی را به همراه بازیگرانی مانند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا بازی کرد. در نهایت، او موفق شد جایزه سیمرغ بلوریت برای بهترین بازیگر نقش اول زن را از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به دست آورد.

«برای من سعادت بزرگی بود بازی در نقش خانم پروین اعتصامی و من بزرگترین شانس هنری ام را داشتم، این کار را با اجازه خودشان انجام دادم و بر سر مزارشان رفتم و اجازه گرفتم.

امیدوارم توانسته باشم خوب از عهده آن برآیم و امیدوارم سینمای ایران از زندگینامه این مشاهیر بیشتر بهره ببرد، چون می‌توانند راه و روش درستی از زندگی را به ما نشان دهند و زنان هم می‌توانند ثابت کنند که برابرند».

مارال بنی آدم در طول فعالیت هنری خود در حوزه سینما و سریال، به طور خلاصه در آثار زیر به ایفای نقش پرداخته است:

مارال بنی آدم کیست؟

فیلم "فروشنده" (۱۳۹۴)
 فیلم "خشکسالی و دروغ" (۱۳۹۵)
 فیلم "گیسوم" (۱۳۹۹)
 فیلم "در آغوش درخت" (۱۴۰۰)
 فیلم "پروین" (۱۴۰۲)

و همچنین در سریال‌های:

 سریال "هم‌گناه" (۱۳۹۸)
 سریال "مترجم" (۱۴۰۱)

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان