تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بهزاد خلج کیست؟

بهزاد خلج بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی در تلویزوین و سینما ایران فعالیت می‌کند. او تاکنون در انواع نمایش‌های تئاتری، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی شرکت کرده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی بهزاد خلج بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی بهزاد خلج

رویداد۲۴ بهزاد خلج، بازیگر و برنامه‌ریز، در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد. او دوره‌های بازیگری را گذرانده و از سن ۴۱ سالگی به صورت جدی در عرصه هنر فعالیت کرده است. بهزاد خلج با حضور در سریال‌های معروفی مانند "آقای قاضی" و "پوست شیر" به شهرت دست یافته است.

خانواده بهزاد خلج

بهزاد خلج کیست؟

«من در یک خانواده سینمایی بزرگ شدم، پدرم کارمند سالن سینما بود و آن طور که خودش می‌گوید کمی پس از تولد من تصمیم گرفت کار خود را ارتقا دهد.

بعد از آن مدتی مسئول اصلاح رنگ و نور استودیو فیلمساز شد و سپس به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت».

حضور بهزاد خلج در کلاس بازیگری در ۳۸ سالگی

بهزاد خلج کیست؟

«در ۳۸ سالگی ام، یکی از دوستانم بسیار به من اصرار کرد که یک کلاس بازیگری بروم، خیلی هم ممانعت کردم، اما برای این که روی آن آدم را کم کنم به کلاس بازیگری رفتم و همان سال در یک جشنواره مونولوگ، جایزه بازیگری را دریافت کردم.

آن اتفاق انگار پیامی برای من داشت و به این فکر کردم که شاید برای این کار درست شده باشم».

شروع بازیگری بهزاد خلج

بهزاد خلج کیست؟

بعد از شرکت در کلاس‌های بازیگری، بهزاد خلج با بازی در تئاتر به عنوان شروعی برای حضور در صحنه هنر آغاز کرد. اما در سال ۱۳۹۵، در سن ۴۱ سالگی، با بازی در سریال "مرز خوشبختی" برای اولین بار در تلویزیون ظاهر شد.

در سال ۱۳۹۶، با بازی در سریال "محکومین" در نقش امیرحسین، نام خود را بیشتر شناخته شد. همچنین در همین سال، در سریال "سفر در خانه" نیز نقشی را ایفا کرد.

در سال ۱۳۹۷، با بازی در سریال "مانکن" در نقش وکیل، برای اولین بار در نمایش خانگی حاضر شد. همچنین در سریال‌های دیگری مانند "خط مقدم" و "میدان سرخ" نیز حضور داشت.

تجربه سینمایی بهزاد خلج

در سال ۱۳۹۶، در سن ۴۲ سالگی، بهزاد خلج با بازی در فیلم "به وقت شام" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، در عرصه سینما تجربه خود را آغاز کرد. او در این فیلم به همراه هنرمندانی مانند بابک حمیدیان حضور داشت.

سپس، در فیلم‌های دیگری نظیر "آفتاب نیمه شب" و "گواهی امضا" نقش‌هایی را ایفا کرد. همچنین در سال ۱۴۰۱، در فیلم "کت چرمی" نیز نقشی را بازی کرد.

شهرت بهزاد خلج

در سال ۱۴۰۰، در سن ۴۶ سالگی، با بازی در سریال "آقای قاضی" به کارگردانی سجاد مهرگان، در نقش قاضی، به شهرت و محبوبیت دست یافت.

یک سال بعد، در سریال "پوست شیر" کنار شهاب حسینی نیز نقشی را ایفا کرد. همچنین در سال ۱۴۰۲، در سریال "حیثیت گمشده" در نقش صفدر کوتی نقش آفرینی کرده است.

بهزاد خلج همچنین در فیلم‌های کوتاه پاندای کوچک پاندای بزرگ، مرد جعبه‌ای و گرگ‌ها نقش آفرینی کرده است.

ازدواج بهزاد خلج

بهزاد خلج کیست؟

بهزاد خلج چند سال پیش ازدواج کرده و زندگی متاهل دارد که حاصل این ازدواج دو پسر می‌باشد.

بهزاد خلج برنده سیمرغ جشنواره فجر

بهزاد خلج کیست؟

بهزاد خلج، برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد برای فیلم "مجنون" شد و با بازی در سریال "آقای قاضی" به شهرت رسید. او در نقش یک قاضی توانست نظر مثبت مخاطبان را جلب کند و شهرتی بیش از پیش را به‌دست آورد.

بهزاد خلج ریشه‌های تئاتری دارد و برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ در سریال "مرز خوشبختی" بازی کرد. علاوه بر درخشش در فیلم "مجنون"، عملکرد تحسین‌آمیزی در فیلم "تمساح خونی" نیز داشت. جالب است که این دو کاراکتر درست مقابل یکدیگر قرار دارند. بهزاد خلج همچنین در سریال‌های تلویزیونی "پوست شیر" و "حیثیت گمشده" نیز موفق عمل کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان