تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

آذر منصوری: خیابان هیچ‌وقت گزینه اول مردم نیست/ در کوتاه مدت امیدی به گرفتن نتیجه نداریم

رییس جبهه اصلاحات می‌گوید: در کوتاه مدت امید نداریم که بتوانیم جواب بگیریم، اما این تداوم یکدستی که با ناکارآمدی و نارضایتی توام شده است، امیدواریم این واقع بینی در حاکمیت ایجاد شود که این مسیر نه به نفع خودش است و نه به نفع نظام.

آذر منصوری: خیابان هیچ‌وقت گزینه اول مردم نیست/ در کوتاه مدت امیدی به گرفتن نتیجه نداریم

رویداد۲۴ آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات با تحلیل موضع این جبهه برای انتخابات پیش رو می‌گوید: دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه، قانونی و اثربخش و عدم شرکت در انتخاباتی که از معنا و مفهوم تهی شده باشد، این گام اول است برای اینکه ما مهمترین مولفه جمهوری اسلامی که رای مردم است را اعتبار مجدد ببخشیم. 

در شرایط موجود سیاست ورزی اصلاح طلبانه یکی از سخت‌ترین شرایطی است که اصلاح طلبان در حال سپری کردن آن هستند، به همین دلیل است. ما کارمان بسیار دشوار و سخت است و فشارهای پیدا و پنهان زیادی را تحمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: اصلی ترین لازمه مشروعیت سیاسی حاکمیت، تمکین به لوازم مردم سالاری است که ارتباط مستقیم با امنیت ملی دارد. امنیت ملی که فقط از دشمنان و مخالفان بیرونی ما آسیب نمی‌بیند.اتفاقا آن بخشی که تهدید کننده است، همین فاصله میان حاکمیت و جامعه است که یکی از مسیرهای اصلی که باعث می‌شود این فاصله پر شود، معنا بخشی به انتخابات است. معنابخشی به انتخابات یعنی هم دایره انتخاب کنندگان و هم دایره انتخاب شوندگان به حدی باز باشد، که همه جریان های سیاسی و گرایش‌های فکری امکان این را داشته باشند که نمایندگان خود را در نهادهای قدرت و انتخابی داشته باشند. 

این فعال سیاسی با بیان این موضوع که این پیام و مطالبه باید تبدیل به مطالبه جامعه شود، گفت: یکی از لوازم قدرتمند شدن جامعه این است که احساس و باور کند که از مسیرهای داخلی، مدنی و دموکراتیک و خشونت پرهیز، می‌تواند مطالبات خود را پیگیری کند، چه صندوق رای باشد و چه سیاست‌گذاری هایی که تاثیر مستقیم خود را بر لایه لایه زندگی شهروندان می‌گذارد. 

وی افزود: اینکه جریان اصلاحات در نقطه ای بایستد که بتواند مطالبه حق شهروندی جامعه را پیگیری کند و این مرجعیت را در بین آحاد جامعه داشته باشد، به نظرم مهمترین اقدامی است که اصلاح طلبان می‌توانند در این شرایط داشته باشند. چرا که اساسا پایه و شاه‌بیت اصلی شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم و خواست مردم بود.

منصوری می‌گوید: البته در کوتاه مدت امید نداریم که بتوانیم جواب بگیریم، اما این تداوم یکدستی که با ناکارآمدی و نارضایتی توام شده است، امیدواریم این واقع بینی در حاکمیت ایجاد شود که این مسیر نه به نفع خودش است و نه به نفع نظام، مردم و کشور لذا ما باید تلاشمان در این راستا باشد، حتی اگر در کوتاه مدت به نتیجه نرسیم.

منصوری در ادامه می‌گوید: این که من می‌گویم در شرایط موجود سیاست ورزی اصلاح طلبانه یکی از سخت‌ترین شرایطی است که اصلاح طلبان در حال سپری کردن آن هستند، به همین دلیل است. ما کارمان بسیار دشوار و سخت است و فشارهای پیدا و پنهان زیادی را تحمل می‌کنیم. اما معتقدیم به عنوان کسانی که در قبال کشور و شهروندان و منافع ملی کشور مسئولیت داریم، باید با ایستادگی بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. 

این کارشناس و فعال سیاسی با تاکید بر اینکه مردم ما هیچ گاه گزینه اولشان خیابان نبوده است، گفت: مردم همواره به دنبال مسیرهایی بودند که بتوانند با کم هزینه ترین اقدام و رفتارهای مطالبه گرایانه، بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند. وقتی خیابان گزینه ناگزیر برای طرح مطالبات می‎شود، این یعنی گروه های واسط و مرجع کارکرد خودشان را از دست داده اند، جریان اصلاحات باید بتواند کارکرد خود را اصلاح و احیا کند، این هم به نفع مردم و هم به نفع حاکمیت است. 

منبع: اصلاحات نیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آذر منصوری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
0
6
٩ ماه ديگه جوابش رو مي گيري
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
دمش گرم خوب گفته....تغییرات آینده ایران از زنان شروع میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
1
مردم هم عمر نوح ندارن که شما بعد از 45 سال هنوز می گید که مشکلات در کوتاه مدت حل شدنی نیستند!!!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان