تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
گزارش رویداد۲۴ به بهانه افزایش حملات گسترده رسانه ملی! به دولت منتخب مردم

هشت راهبرد صداوسیما در جهت تخریب دولت روحانی

با نزدیک شدن به ایام انتخابات، آتش اندازی توپخانه صداوسیما علیه دولت، گسترده تر شد و در طی روزهای اخیر، مشاهده می کنیم که بخش عمده ای از ساعات صداوسیما در شبانه روز، به همین امر اختصاص یافته است، از شبکه یک گرفته تا شبکه نسیم.
رویداد۲۴- شاید بتوان معدود کشورهایی را نام برد که در قانون مصوب آن‌ها، اجازه فعالیت رادیویی و تلویزیونی، منحصر به یک ارگان بوده و آن ارگان هم در دست جناحی خاص باشد و دیگر جناح‌ها و گروه‎‌ها از آن ارگان، سهمی نداشته باشند. 

از این بد‌تر آن است که همین ارگان را با عنوان «رسانه ملی» خطاب کنند و در بوق و کرنا کنند که فقط ما «راست» می‌‎گوییم و بس؛ در صورتی‎که در اکثر اوقات، خلاف آن ثابت شده است. چراکه مدیران رسانه ملی! -که شاید بهتر است گفته شود رسانه جناح اصولگرا- منافع شخصی و جناحی خود را «سبک و سنگین» می‌کنند و آنچه به مصلحت! است را می‌گویند و همین مصلحت سنجی‌ها و تفاوت آن با حقایق، موجب می‌شود که از صداوسیما، تخریب و تهمت به گیرنده‌های مردم ارسال شود. 

با شروع به کار دولت یازدهم، برنامه کاری صداوسیما تغییر کرد چراکه دولت اصولگرایان، پاستور را تحویل داد و دولت تدبیر و امید بر سر کار آمد. دولتی بر سر کار آمد که صداوسیما، هرچه در انتخابات تلاش کرده بود که مانع از رای آوری آن شود نتوانسته بود و لذا باید دستور کار را تغییر می‌داد.

هدف صداوسیما بر آن شد که مانع از رای آوری مجدد روحانی شود و مسیر رسیدن به این هدف هم از تخریب همه جانبه عملکرد و دستاوردهای دولت یازدهم می‌گذشت. 

تخریب‌ها شروع شد، تهمت‌ها گسترش یافت، نقاط ضعف بزرگنمایی شد، دستاورد‌ها بیان نشد و در مسیر حرکت دولت، سنگ اندازی شد تا برای دولت، «مشغولیت سازی» شود. هرگاه دستاوردی بزرگ‌تر بود حجم تخریب دولت هم گسترده‌تر شد و هرجا اقدامات دولت، اثر گذار شد عملیات خنثی سازی صداوسیما وسیع‌تر شد به نحوی که حتی صداوسیما در مواقعی، پخش زنده سخنان رئیس جمهور را قطع کرد و یا قبل از صحبت او با مردم، مستند و کلیپ تخریبی پخش کرد. 

با نزدیک شدن به ایام انتخابات، آتش اندازی توپخانه صداوسیما علیه دولت، گسترده‌تر شد و در طی روزهای اخیر، مشاهده می‌کنیم که بخش عمده‌ای از ساعات صداوسیما در شبانه روز، به همین امر اختصاص یافته است، از شبکه یک گرفته تا شبکه نسیم. 

به نظر می‌رسد صداوسیما برای تخریب دولت، هشت راهبرد را برای ماه‎های باقی مانده تا انتخابات، در پیش گرفته است که امید دارد بدین وسیله، زمینه‎ساز اولین دولت یک دوره‌ای در تاریخ جمهوری اسلامی ایران باشد. 

۱- تخریب برجام به عنوان اصلی‎ترین دستاورد دولت یازدهم
اگر به آرشیو صداوسیما مراجعه شود این نتیجه مشاهده خواهد شد که در طی سه سالی که مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی در جریان بود، هیچ تلاش و تقلایی نبود که صداوسیما نکند برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات، برای عدم اجرای برجام، برای تخریب برجام و تیم مذاکره کننده، و برای لغو برجام و بی‌فایده جلوه دادن آن. 

در ماه‌های پایانی دولت یازدهم، اصلی‎ترین استراتژی صداوسیما، تخریب برجام است و تشریح بی‌فایده بودن توافق هسته‌ای. برنامه‌ها و مستند‌ها خواهد ساخت از خسارات برجام و داده‌های فراوان و ستانده‌های اندک و حتی «هیچ». برجام را در ردیف ترکمنچای خواهد نشاند و دولت را واداده در مقابل غرب. 

در این فضا و در غیاب تیم اطلاع رسانی ناقص الخلقه و فشل دولت، صداوسیما مد نظر دارد که فضاسازی تخریبی عمیقی را در قالب ساخت مستند، تشکیل برنامه‌های طراحی شده کار‌شناس محور و جناحی، و خبرسازی‌های دروغین صورت دهد که آقای روحانی باید فکری اساسی برای مقابله با این جوسازی‌ها کند. 

۲- تخریب وزرای کارآمد
هدف دیگر صداوسیما، تخریب وزرای کارآمد دولت یازدهم است. با توجه به اینکه برخی از وزرا به واسطه عملکرد خود، در میان مردم از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند صداوسیما می‌خواهد مانع از افزایش محبوبیت آنان شود و با تخریب عملکرد وزرای محبوب، اجازه ندهد که این محبوبیت به سود حسن روحانی در انتخابات مورد استفاده قرار گیرد. 

تخریب سه وزیر بهداشت، راه و شهر سازی و امور خارجه در کمتر از ۲۴ ساعت در صداوسیما و در برنامه‌های گوناگون، نشانه‌ای از تلاش این رسانه جناحی برای تخریب دولت و وزرای محبوب و کارآمد آن است. 

۳- تخریب دستاوردهای دولت در حوزه‌های گوناگون
زمانی صداوسیما موفق خواهد بود که دست حسن روحانی را در انتخابات، خالی کند لذا هر دستاوردی که دولت داشته باشد را یا بیان نمی‌کند، یا وارونه جلوه می‌دهد و یا تخریب می‌کند. 

تمام تحریم‌ها لغو شده است اما هنوز ارتباط با برخی بانک‌های بزرگ به دلایلی غیر از تحریم، برقرار نشده است، جهان به حق غنی‎سازی ایران اعتراف کرده است، ایران به واسطه خروج از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، از یک خطر بین المللی به مبدع «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» تبدیل شده است، تمام مردمی که تحت پوشش بیمه نبوده‌اند بیمه شده‌اند، هزینه‌های بستری در بیمارستان به شش درصد کاهش یافته است، تولید نفت به قبل از تحریم‌ها بازگشته است، کشور با نفت بیست دلاری اداره شده است، تراز تجاری کشور برای اولین بار در طول تاریخ جمهوری اسلامی، مثبت شده است و دستاوردهای بسیار زیاد دیگری که توسط دولت یازدهم حاصل شده است.
 
اما صداوسیمای ایران، تمام این دستاورد‌ها و دیگر اقدامات دولت را یا وارونه جلوه می‌دهد و یا تخریب می‌کند، درحالی‎که در تمام دوران دولت محمود احمدی‌نژاد، افتضاحات به بار آمده را در قالب «خدمت به مردم» تبلیغ می‌کرد و از تخلفات فراوان و خرابکاری‎هایی که سال‌ها زمان می‌برد تا ترمیم شود چیزی نمی‌گفت. 

صداوسیما می‌خواهد با اقدامات تخریبی خود در ماه‌های آینده، دست حسن روحانی را برای مانور دادن بر دستاورد‌ها، خالی نماید. 

۴- وادار نمودن دولت برای ورود به کشمکش‌های سیاسی
صداوسیما می‌خواهد دولت و دولتمردان را وارد کشمکش‌های بی‌حاصل سیاسی کند تا دو هدف را حاصل کند. اولین هدف مدنظر صداوسیما، ایجاد غفلت برای اعضای کابینه در حوزه مسوولیتی آنان است. بدین نحو که دولتمردان با ورود به منازعات سیاسی، از برنامه‎ریزی و پیگیری برنامه‌ها و امور جاری حوزه خود غافل می‌شوند و بدین وسیله از اجرای اقدامات مثمر ثمری که نیازمند دقت و جدیت است غفلت می‌کنند. به طور مثال در روزهای اخیر، فضاسازی صداوسیما بر علیه وزیر راه و شهرسازی و مجادله با وزیر بهداشت، در راستای همین هدف است.
 
هدف دوم صداوسیما از این اقدام، خالی کردن چنته دولت از ارائه استدلال است. بدین نحو که دولت مردان را وارد نزاع‎های سیاسی می‌کنند تا آنان را مجبور به ارائه استدلال نمایند و بدین‎گونه، در زمان انتخابات برای هر کدام از این استدلال‌ها، پاسخ درخوری را آماده نمایند تا بلایی که بر سر محمد باقر قالیباف با واژه «گاز انبر» آمد بر سرشان نیاید. 

۵- زمینه سازی برای ایجاد جرات در میان اصولگرایان
صداوسیما در تلاش است که نقش مربی کشتی را باز کند. مربی کشتی در زمانی که کشتی‎گیر خود را شش بر صفر عقب می‌بیند و روحیه او را از بین رفته می‌بیند در وقت استراحت و در حین خنک کردن او با حوله، به او دلداری می‌دهد و به او امید می‌دهد که اگر نقاط ضعف طرف مقابل را به خوبی شناسایی کنی می‌توانی او را ضربه فنی کنی. 

کمتر از پنج ماه به انتخابات باقی مانده است و اصولگرایان، خود را از «پیش باخته» انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند و هنوز جرات اعلام کاندیداتوری برای رقابت با حسن روحانی را ندارند.

صداوسیما می‌خواهد با پر رنگ جلوه دادن نقاط ضعف دولت روحانی، در میان اصولگرایان، ایجاد جرات کند و به آن‌ها بگوید در صورت حضور در انتخابات، دستانی خالی نخواهید داشت و نقاط ضعف دولت روحانی، فراوان است. 

۶- ارسال پیام به مخالفان دولت برای همکاری دوجانبه با صداوسیما
صداوسیما در حال ارسال پیام به مخالفان دولت و کاندیداهای احتمالی انتخابات است تا به آنان بگوید روی همکاری صداوسیما هم می‌توانید حساب کنید همانگونه که احمدی‌نژاد در سال۸۸ حساب کرد و همانگونه که صداوسیما برای سعید جلیلی در سال ۹۲ سنگ تمام گذاشت. 

صداوسیما اعلام آمادگی کرده است که در زمینه معرفی مخالفین دولت که قصد هیاهو دارند و یا قصد کاندیداتوری دارند اقدامات لازم را مبذول دارد و پشتوانه آنان در انتخابات باشد. پشتوانه‌ای که از بودجه بیت المال، ارتزاق می‌کند و منافع جناحی و میلی را دنبال می‌کند!!! 

۷- تخریب پایگاه رای حسن روحانی در مناطق محروم با شعارهای عوام فریبانه
صداوسیما با همکاری مخالفین دولت می‌خواهد مانع از رای آوری حسن روحانی در مناطق محروم و شهرهای کوچک شود و مسیر انتخاب شده برای این هدف هم استفاده از شعارهای عوام فریبانه است. شعارهایی از قبیل اشرافی‌گری مسوولان، سازشکاری سیاستمداران، و ناتوانی دولتمردان. 

با توجه به ضعف دولت در اطلاع‎رسانی و همچنین با توجه به اینکه در مناطق روستایی و محروم، بینندگان صداوسیما زیاد هستند راهبرد صداوسیما، تخریب دولت حسن روحانی با این شعار‌ها و ارتباط دادن آن با حقوق‌های نجومی و فساد‌های هزاران میلیاردی است. 

۸-تخریب نمایندگان فراکسیون امید
با توجه به اینکه بر خلاف برنامه‎ریزی‌ها و اقدامات، تعداد ببسیاری از اصلاح‎طلبان وارد مجلس شورای اسلامی شدند راهبرد صداوسیما، بر مبنای تخریب نمایندگانی استوار شده است که در فراکسیون امید، عضویت دارند تا بدین وسیله، هواداران و حامیان آنان را دلسرد کنند و این دلسردی را به انتخابات ریاست‎جمهوری تسری دهند چراکه فراکسیون امید را حامیان دولت و اصلاح‎طلبان تشکیل می‌دهند. 

صداوسیما در کشور ما، جزیره‌ای جداگانه است که در اختیار جناحی خاص است و به دلیل آنکه خود را پاسخگوی هیچ ارگانی نمی‎داند تبدیل به رسانه‌ای میلی شده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان