تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشخصات خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K۱۷ روسیه

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷ خواهیم پرداخت.

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

رویداد۲۴  حسین فلاحی: بومرنگ K-17 یک خودروی جنگی جدید پیاده نظام 8×8 است که توسط شرکت صنعتی نظامی، سازنده خودروهای زرهی روسیه ساخته شده است. این وسیله نقلیه آبی خاکی جایگزین خانواده قدیمی خودروهای زرهی BTR در خدمت نیروهای مسلح روسیه شده است.

خودروهای زرهی بومرنگ پس از اتمام آزمایشات دولتی در سال 2021/2022 به ارتش روسیه تحویل داده شد.

توسعه خودروهای زرهی بومرنگ K-17

این خودروی زرهی برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی اسلحه و تجهیزات نظامی RAE 2013 که در نیژنی تاگیل برگزار شد به نمایش درآمد. این وسیله نقلیه برای اولین بار در جریان تمرینات رژه روز پیروزی مسکو در سال 2015 که در ماه می 2015 برگزار شد، به عموم معرفی شد.

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

Rosoboronexport، بخشی از شرکت دولتی Rostec، در آوریل 2020 تبلیغ پلت فرم جنگی جهانی بومرنگ را آغاز کرد. بومرنگ در انجمن آرمی-2020 در آگوست 2020 ارائه شد. شرکت صنعتی نظامی مجوز صادرات خودرو را دریافت کرده است.

طراحی و ویژگی های بومرنگ K-17

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-17 دارای 8.8 متر طول، 3.18 متر عرض و 28.6 تن  وزن رزمی است. ارتفاع بالای دید ماژول رزمی 3.18 متر و ارتفاع تاقچه 0.6 متر است.

این خودروی جنگی پیاده نظام دارای سه خدمه شامل یک فرمانده، یک توپچی و یک راننده سرنشین است. ظرفیت حمل تا هشت پیاده نظام در کوپه نیرو را دارد. دید توپچی و دید فرمانده خودرو با تثبیت مستقل میدان دید در دو هواپیما ترکیب می شود.

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

نیروها می توانند از طریق یک رمپ لولایی در عقب بدنه سوار و پیاده شوند. این خودرو دارای صندلی‌های مقاوم در برابر انفجار با اتصال تحویل و کمربندهای ایمنی پنج نقطه‌ای است.

تسلیحات بومرنگ K-17

نوع بومرنگ K-16 به یک مسلسل 12.7 میلی متری بر روی برجک کنترل از راه دور مجهز شده است. بومرنگ جنگی پیاده نظام K-17 مجهز به یک ایستگاه تسلیحاتی کنترل از راه دور مجهز به یک توپ 30 میلی متری خودکار 2A42، یک مسلسل کواکسیال 7.62 میلی متری و چهار موشک ضد تانک است.

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

مجموعه تسلیحاتی موشک های هدایت شونده K-17 BMP شامل دو پرتابگر دوقلو ATGM موشک ضد تانک کورنت-D است. حداکثر برد شلیک موشک های کورنت-دی تقریباً 10000 متر است.

سیستم های کنترل بومرنگ K-17

سیستم اطلاعات و کنترل روی برد، پلت فرم یکپارچه را به یک وسیله نقلیه پایه جهانی برای اتصال و کنترل سیستم‌های مختلف مانند سیستم‌های سلاح، سیستم‌های کنترل و تجهیزات تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.

سیستم کنترل آتش دیجیتال مدرن ظرفیت کنترل سلاح و هدایت آتش هدف را خواهد داشت. این سیستم دارای یک تثبیت کننده سلاح دو هواپیما و یک سیستم دید الکترواپتیکی چند کاناله با فاصله یاب لیزری داخلی است.

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

سیستم کنترل خودکار تمام روز قادر به جستجوی خودکار اهداف به طور همزمان در محدوده های طیفی مختلف در حالت های غیرفعال و فعال خواهد بود. همچنین می تواند اهداف پوشیده شده را با مکان یاب نوری جستجو و شناسایی کند و همزمان با دو هدف درگیر شود. این خودرو همچنین با سیستم‌های مدرن از جمله سیستم بررسی ویدیویی دایره‌ای و ارتباطات دیجیتال نصب خواهد شد.

موتور و تحرک بومرنگ K-17

این خودروی زرهی از موتور دیزل چهار زمانه توربوشارژ YaMZ-780 با حداکثر توان خروجی 551 اسب بخار نیرو می گیرد. این موتور می تواند حداکثر گشتاور 2550 نیوتن متر در 1600 دور در دقیقه تولید کند.

این میزان نیزو وسیله نقلیه را به حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر برد 800 کیلومتر می رساند. همچنین این خودروی جنگی پیاده نظام می تواند در حالت شناور با سرعت 10 کیلومتر در ساعت حرکت کند در حالی که میانگین سرعت وسیله نقلیه در جاده های ناهموار 60 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

بومرنگ K-17 جنگی پیاده نظام فاصله 450 میلی متری از زمین را ارائه می دهد و می تواند از خندق های عمیق با حداکثر عرض 2.2 متر عبور کند. زاویه نزدیک/خروج وسیله نقلیه 30 درجه است.پ

قابلیت بومرنگ K-17

خودروی زرهی بومرنگ در انواع نفربر زرهی K-16 و خودروی جنگی پیاده نظام K-17 عرضه می شود. این خودروی جنگی پیاده نظام برای درگیری با اهداف زمینی متحرک و ثابت، هواپیماهای کم پرواز، هلیکوپترها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین طراحی شده است.

خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

مشخصات کلی خودروی جنگی پیاده نظام بومرنگ K-۱۷

نوع پروژه: خودروی جنگی پیاده نظام

سازنده: شرکت صنعتی نظامی

اپراتور: روسیه

مسافر: 11

طول: 8.8 متر

عرض: 3.18 متر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان