تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

درباره کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان‌یونس چه می‌دانیم؟

مقامات فلسطینی در حال نبش چندین گور جمعی در محوطه بیمارستان ناصر هستند.

درباره کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر در خان‌یونس چه می‌دانیم؟

رویداد۲۴ سازمان دفاع غیرنظامی فلسطینی در غزه، ارتش اسرائیل را به کشتن نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی در منطقه خان یونس و سپس بردن اجساد آن‌ها به محوطه مجتمع پزشکی ناصر متهم کرده است. البته آن‌ها این را هم گفته‌اند که حدود ۱۰۰ جسدقبل از ورود نیرو‌های اسرائیلی آنجا دفن شده باشد.

به گفته مقامات فلسطینی، ۳۹۲ جسد در ناصر نبش قبر شده که دست تعدادی از آنها بسته بوده است. بخشی از این اجساد، اجساد کسانی است که در محاصره خان‌یونس توسط اسرائیل و بمباران این بیمارستان کشته شده‌اند اما برخی دیگر از اجساد متعلق به زمانی است که اسرائیل این بیمارستان را اشغال کرده است. ارتش اسرائیل پس از ورود به این مجتمع، از ۱۵ تا ۲۲ فوریه و دوباره بین ۲۶ مارس و ۷ آوریل کنترل آن را در دست داشت. از میان این اجساد، هویت ۱۶۵ نفر مشخص شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که از یافتن قبرها و تخریب بیمارستان‌های ناصر و الشفا در غزه تکان خورده است. فولکر تورک خواستار تحقیقات مستقل در مورد نحوه مرگ‌ این افراد شد.

ارتش اسرائیل گفته است که این ادعا که این اجساد را در آنجا دفن کرده «بی اساس» است.

اسمعیل الثوابته، مدیر دفتر رسانه‌های دولت حماس در غزه گفته است که سربازان اسرائیلی ده‌ها تن از بیماران، آوارگان و پرسنل پزشکی را «قبل از اعدام» برهنه کردند.


بیشتر بخوانید:

محکوم کردن انصارالله از ادعای نادرست آمریکا درباره آزادی بیان با سرکوبی معترضان غزه

نتانیاهو قصاب غزه است


او افزوده است: «ما در مجتمع ناصر اجساد بدون سر و بدن‌هایی که پوست آنها را کنده بودند پیدا کردیم و دیدیم که بعضی از اندام‌های این اجساد به سرقت رفته است.» او خواستار تحقیقات بین‌المللی در این مورد شد.

احمد ابومصطفی‌، که پزشک فلسطینی در بیمارستان ناصر است هم به بی‌بی‌سی گفت که آنها اجسادی را پیدا کردند که اعضای آنها مفقود شده بود.

او گفت که یکی از این اجساد متعلق به یکی از اعضای کادر پزشکی بود که سایرین توانستند از روی لباسی که او به تن داشت شناسایی کنند. او گفت که به او دستبند زده شده بود و اجزای صورتش دیده نمی‌شد.

منبع: بی.بی.سی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان