تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

ترامپ: قطعنامه ممنوعیت شهرک‌سازی دستیابی به صلح را دشوارتر می‌کند

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در واکننش به تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: این قطعنامه دستیابی به صلح را دشوار تر خواهد کرد.
رویداد۲۴-رئیس جمهوری منتخب آمریکا در واکننش به تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: این قطعنامه دستیابی به صلح را دشوار تر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز «دونالد ترامپ» روز شنبه درحساب تویتری خود درعین حال احتمال داد که این موضوع در آینده اتفاق بیفتد.
وی قبلا از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا خواسته بود قطعنامه شواری امنیت در مورد شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را وتو کند.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه (3 دی) قطعنامۀ توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد.

این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم اسرائیل و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.
تصویب این قطعنامه، خشم رژیم صهیونیستی و طرفداران آن را برانگیخت.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های اسرائیل در کرانۀ باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال کرد. بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سکنی گزیده اند.
فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانۀ باختری و نوار غزه به پایتختی بیت المقدس هستند. آن ها همچنین خواستار خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغال شده اند اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می کند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان