تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره اعلام کاندیداتوری وزیر احمدی نژاد؛

نابغه قلابی قرن! در سودای ریاست‎جمهوری

محمد مهدی زاهدی، وزیر آموزش عالی دولت نهم بعد از همه رسوایی‌های علمی و سیاسی خود این بار خویشتن را در قامت ریاست جمهوری تصور کرده است.
رویداد۲۴- محمد مهدی زاهدی، وزیر آموزش عالی دولت نهم بعد از همه رسوایی‌های علمی و سیاسی خود این بار خویشتن را در قامت ریاست جمهوری تصور کرده است. 

دیروز خبرگزاری تسنیم خبر داد که محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز (یکشنبه 12 دی) در جمع تعدادی از خبرنگاران پارلمانی با ارائه سوابق کاری خود، برای ریاست‌جمهوری 96 اعلام کاندیداتوری کرد.

زاهدی که پیش از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد جایگاهی در طبقات سیاسی کشور نداشت، با اعلام نخبه علمی و نابغه ریاضی جهان! اولین قدم‌های ورود به دنیای سیاست با افکار احمدی نژاد‌ی‎ها را برداشت.

اودر ابتدای دولت نهم و در جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات و فن آوری احمدی‎نژاد مدعی شده بود که از طرف موسسه کمبریج به عنوان نابغه ریاضی قرن معرفی شده است. ادعایی که در همان جلسه و از طرف عماد افروغ، نماینده وقت تهران زیر سوال رفت.

نکته جالب اما اینجاست که نه تنها موسسه کمبریج هیچ ارتباطی با دانشگاه کمبریج ندارد، بلکه با دریافت مبلغ ۱۹۵ دلار هر فردی را به عنوان مرد سال علم معرفی می‌کند. این درحالی است که این موسسه ۱۰ سال قبل از ورود زاهدی به وزارت علوم از سوی وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار اعلام شده بود. 

اما مدارج علمی این نابغه دروغین فقط به مرد سال علم بودن ختم نمی‌شود. وی مدعی شده بود یکی از اعضای آکادمی علوم نیویورک هم هست که ادعای وی خیلی زود از سوی این آکادمی هم تکذیب شد. 

زاهدی در شرایطی که بر صندلی وزارت علوم تکیه زده بود، چشم در چشم مردم خیره می‌شد چنین ادعاهای دروغینی درباره مدراک تحصیلی مطرح می‎کرد و شاید این اقدامات از جانب او سرآغاز شکل گیری مدرک گرایی دروغین در دولت احمدی نژاد که اوج آن در ماجرای «کردان» ظهور و بروز پیدا کرد و بعد مشخص شد وزیر پیشنهادی کشور با ادعای اخذ مدرک دکتری حتی دیپلم هم ندارد. 

علاوه بر مدارک تحصیلی تقلبی که دیگر اعتباری برای زاهدی و وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد باقی نگذاشته بود، بورسیه‌های تحصیلی غیرقانونی نیز آخرین روزنه‌های اعتمادی که به این وزارت‎خانه در دولت احمدی‌نژاد وجود داشت را تاریک کرد. 

در جریان افشای بورسیه‌های غیرقانونی نام فرزند زاهدی در فهرست این بورسیه‌ها قرار داشت. همچنین خواهرزاده زاهدی در سال ۱۳۸۴ با ادعای نیمه تمام ماندن دوران ادامه تحصیل‌ خود در دانشگاه بنگلور هندوستان با حمایت ریاست دانشگاه علامه طباطبایی و بدون شرکت در کنکور ورودی برای ادامه تحصیل در دوره کار‌شناسی ارشد رشته حقوق بشر دانشگاه علامه پذیرفته شد. 

پرونده بورسیه‌های تحصیلی به همین جا ختم نشد و نوعی نقشه راه برای عملکرد زاهدی بود. به دلیل مشکلاتی که در وزارت علوم ابتدا توسط او در ادامه کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم ایجاد شده بود تمایلی نداشت فرد دیگری به این وزارت‎خانه ورود کند تا از آشفتگی‌ها و بی‌قانونی‌ها با خبر شود. از همین رو او در خط مقدم مخالفان وزرای پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم در مجلس نهم قرار گرفت و در ادامه اولین فردی بود که طرح استیضاح رضافرجی دانا نخستین وزیر علوم دولت یازدهم را مطرح کرد. 

نکته دیگری که دوران وزارت وی را بیشتر تاریک کرد، انتشار تصاویر همنشینی وی با وزیر آموزش عالی اسرائیل در سایت جهان نیوز، به مدیر مسوولی پرویز سروری، دبیرکل جمعیت اصولگرای رهپویان انقلاب اسلامی منتشر شد. همنشینی و برگزاری جلسه با افرادی نظام جمهوری اسلامی ایران آن را به رسمیت نمی شناسد و حکایت از ناآشنایی او با مبانی اصلی انقلاب اسلامی است.

وزارت علوم در دور اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به طور مطلق جولانگاه زاهدی بود و در ‌‌نهایت عملکردی نداشت مگر ستاره دار کردن دانشجویان و محرومیت آن‌ها از تحصیل. اما سرنوشت زاهدی بعد از پایان دور اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بیان‎گر آن است که حتی احمدی‌نژاد هم از عملکرد او رضایت کافی نداشت. 

سرنوشت محمدمهدی زاهدی او را در دولت دهم روانه سفارتخانه ایران در مالزی کرد. اما او که آموزش عالی در ایران را نتوانست به درستی مدیریت کند با ورود به سفارتخانه ایران در مالزی روابط ایران و مالزی را هم نتوانست گسترش دهد. از همین رو بود که روابط ایران و مالزی در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ کمترین تحرک را داشت.

پرونده سیاسی و علمی محمد مهدی زاهدی از تاریک‌ترین و نامطلوب‌ترین پرونده‌های کاری وزرای کشور است. هر چند این رفتارهای نامناسب تا جایی پیدا کرد که وی خود را برای فحاشی کردن به وزیر علوم هم محق دانست. 

در پی انتصاب دکتر میلی منفرد و دکتر توفیقی در دولت حسن روحانی در وزارت علوم، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به یکی از معاونان این وزارتخانه که برای پاسخگویی به نمایندگان در این کمیسیون حضور یافته بود، به وزیر علوم فحاشی کرد. 

یکی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم 20 آبان سال 1392 اعلام کرد که زاهدی خطاب به این معاون وزیر در جلسه کمیسیون گفته بود «برو به این مرتیکه.... بگیا این چند نفر را عزل می‌کند یا با اردنگی از وزارتخانه بیرونش می‌کنم.» 

به گفته این نماینده مجلس « به کارگیری زشت ترین القاب و واژه ها از سوی چنین شخصی، دليلي جز به خطر افتادن منافع شخصی وی و ناراحتی از عدم معرفی ایشان به عنوان وزیر علوم در دولت یازدهم ندارد.»

فردی با چنین شرایط علمی و سیاسی حالا تصمیم گرفته پله‌های ترقی را سریع‌تر طی کند. زاهدی این بار اعلام کرده که تصمیم به کاندیداتوری ریاست جمهوری دارد. هر چند پرونده کاری وی نشان دهنده آن است که به دلیل نداشتن شاخصه‌های لازم رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
علی
|
United States of America
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
2
5
آنچه از احمدی نژاد و اعوان وانصارش نصیب انقلاب شد همین .. آقا رفته 295 دلار داده به یک موسسه قلابی تا لقب نابغه علمی براش صادر کنند من به نظرم احمدی نژاد و تمام کابینه اش حتی لیاقت این مناصب در وزارتخانه ها را نداشتند چه برسد به ......چه بگویم که آن که بگوش ناید فریاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
3
4
همديگر تخريب نكنيد دروغ گو دشمن خداست
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
5
3
ایشان فعلا نماینده مردم است وبه خاطر نماینده بودن نباید به او توهین کنید! هرچند که اشکالاتی که به اوگرفته اید درست باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
2
6
اصلا کرمان بخاطروجودچنین آدمهای هیچ وقت درست نشده ونمیشه
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
4
2
برو کرمان اگر ابرو داره بخاطر زاهدی است نه رفسنجانی و باهنر سیگاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
1
0
هر چه باشه، از فساد طلب هایی مثل جهانگیری و حسن روحانی بهتره
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
0
0
آقای زاهدی هم حودش جزو نوابیق است هم پسرش ژن خوب است. آقای هادی زاهدی یک شبه ره صد ساله طی کرد! از هند با بخشنامه بابا جون به دانشگاه تهرانی منتقل شد. بعد بابا جون بورس دانشگاه خواجه نصیرش کرد( زمان ریاست همین دکتر خاکی صدیق مهاون آموزشی وزارت علوم که به پاس همین خوش خدمتی به خاندان زاهدی نگه ش داشته ان) حالا هم پست وِزه مدیر کلی یک شبه آقای وزیر زلفی براش ایجاد کرده. اینها اگر نابغه نیستند پس کیست؟؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان