تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۵
غلامعلی رجایی،در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

تخریب‎کنندگان آیت الله هاشمی، دارای «اتاق فکر» هستند

مشاور هاشمی رفسنجانی براین اعتقاد است که تخریب کنندگان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای اتاق فکرهستند که درآن رفتارها بر علیه اورا تنظیم و برنامه ریزی می کنند.
رویداد۲۴مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی براین اعتقاد است که تخریب کنندگان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای اتاق فکر هستند که درآن رفتار‌ها بر علیه او را تنظیم و برنامه‎ریزی می‌کنند. 

یکشنبه شب گذشته، مناظره تلویزیونی حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان و مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس برگزار شد که مطابق معمول حمله به آیت الله هاشمی رفسنجانی و خانواده او محور مناظره از طرف شریعتمداری بود. 

مدیر مسئول روزنامه کیهان در این برنامه مدعی شد که «آقای مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی که از مسئولان عالیرتبه نظام هستند، نوار صوتی دارند که در آن نوار صوت با یکی از همکارانشان تماس می‌گیرند و وقتی می‌بینند که او قرار است از محل زندگی‌اش به واشنگتن برود، از او می‌خواهند حتماً با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد، هم نوار صوتی این مکالمه وجود دارد و هم آن طرف مقابل این مسئله را مطرح کرده است.» 

این برای اولین بار نیست که حسین شریعتمداری برای موجه نشان دادن نظرات خود به چنین حربه‌هایی دست می‌زند، پیش از این هم در یاداشتی اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره نیروهای نظامی را دعوت از آمریکا برای جنگ دانسته بود. اما نکته اینجاست که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تا به امروز نه درخواست زمان برای پاسخگویی از تریبون صدا و سیما را کرده و نه اینکه دست به شکایت برده است. 

غلامعلی رجایی، مشاورآیت الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با مناظره شریعتمداری با کواکبیان و حمله به خانواده آیت الله هاشمی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: زمانی که چنین بحث‌هایی به میان کشیده می‌شود روال قضایی آن به ذهن می‌رسد که آن هم فرایند خود را دارد. در چنین مسائلی باید طرف مقابل از تریبون‌های عمومی برای دفاع از خود بهره ببرد، اما آیت الله هاشمی تریبون ندارد و این بدین معنا است که ما با یک حرکت یک طرفه مواجه شدیم. 

وی در ادامه اضافه کرد: چنین حمله‌هایی کار درستی نیست با اصول انسانی هم همخوانی ندارد و علاوه بر این‌ها قانون اجازه این رفتار‌ها را نمی‌دهد. حمله‎کنندگان به آیت‎لله هاشمی مدعی اصولگرایی هستند و زمانی که درباره متهمی صحبت می‌کنند، اسامی را به اختصار و تنها حروف اول آن‌ها را می‌آورند و گاهی صورت‌ها را شطرنجی می‌کنند، اما وقتی به آقای هاشمی و فرزندانشان می‌رسند نه تنها این اصول را رعایت نمی‌کنند، بلکه نیازی به ارائه سند هم نمی‌بینند. 

مشاورآیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تاکید کرد: تصور می‌کنم باید فضا برای بیان صحبت‌های آقای هاشمی فراهم شود و آن گروهی که بر باطل بودن این اظهارات مطمئن هستند، حمایت کنند. 

رجایی درباره دلیل این رفتار صداوسیما با آیت‎الله هاشمی و خانواده‌اش اظهار داشت: باید از مدیران صدا و سیما در این باره سوال شود که به چه دلیل نسبت به آقای هاشمی چنین رفتار می‌کنند. با توجه به گذشته‌ای که از آقای هاشمی سراغ داریم این مسائل را نمی‌توان پشت گوش انداخت. 

وی تاکید کرد: آقای هاشمی برای نظام، خود و اموال‌اش را هزینه کرده است. فرزندشان هم تحصیل کرده هستند و پسرش که حکم دادگاه گرفته در حال گذراندن حکم خود است، اما صدا وسیما این خانواده را تخریب می‌کند و باید دید با توجه به این ویژگی‌ها مشکل در کجا است. 

رجایی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که اتاق فکری برای چنین تخریب‌هایی وجود دارد و در آنجا این رفتار‌ها بر علیه آقای هاشمی تنظیم و برنامه ریزی می‌شود. البته این درست است که برعلیه آقای هاشمی حملات زیادی صورت می‌گیرد، اما این فقط شامل حال او نمی‌شود و دیگران را هم شامل می‌شود. 

وی در این باره اضافه کرد: علی مطهری نیز از این قاعده مستثنی نیست و زمانی که برای سخنرانی به شیراز رفته بود مانع ایراد سخنان او شدند یا اتفاقی که در قم و یزد افتاد و مهر پراکنی صورت گرفت، از نمونه‌های همین تخریب‌ها است. 

مشاور آیت الله هاشمی در ادامه اظهار داشت: تمام این موارد نشانه‌هایی از افراطی‌گری در کشوردارد. نباید به تابلو‌ها نگاه کنیم افراطیون به دنبال منافع خود هستند. 

رجایی درباره خواستارهاشمی رفسنجانی از صدا وسیما برای پاسخگویی به اتهامات، تاکید کرد: آقای هاشمی اعتقادی به برخوردهایی از این دست ندارد، حتی شکایت هم نمی‌کند. ایشان پخته‌تر ازآن است که در چنین میادینی حاضر شود. 

وی در پایان اظهار داشت: در صورتی که اظهار نظر‌ها باطل باشد مردم نمی‌پذیرند، چرا که اگر غیر از این بود آقای هاشمی رفسنجانی نفر اول انتخابات مجلس خبرگان در انتخابات سال گذشته نمی‌شد و این حجم از آرا را نصیب خود نمی‌کرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان