تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
فاضل میبدی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ از مدعیان اخلاق‎مداری در جامعه انتقاد کرد

فریاد برای تار موی زنان و سکوت در مقابل دروغ‎های «شریعتمداری»

محمد تقی فاضل میبدی با اشاره به اتهامات حسین شریعتمداری به هاشمی و خاتمی، دو رئیس جمهور اسبق کشورمان این کار را ترویج بی اخلاقی در کشور دانست.
رویداد۲۴عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به دروغ‎ها و اتهامات حسین شریعتمداری در جریان مناظره با مصطفی کواکبیان این روش‎ها را ترویج بی‎اخلاقی در کشور دانست.  

مهم‌ترین نکته مناظره یکشنبه شب حسین شریعتمداری و مصطفی کواکبیان، به دور از مسائل سیاسی زیر پا گذاشته شدن اخلاقیات به واسطه دروغ‌هایی بود که از زبان مدیر مسئول روزنامه کیهان شنیده شد. 

دراین مناظره شریعتمداری ۱۴ دروغ آشکار و عیان را بدون ارائه هیچ گونه سندی مطرح کرد. این مسئله نشان می‌دهد که اخلاق در این طیف سیاسی که همه را به نداشتن آن متهم می‌سازند، جایی ندارد و گذشته از اینکه چنین رفتارهایی بر فاصله بین مردم و رسانه ملی فاصله خواهد انداخت زنگ خطری برای آینده است که نمی‌توان آن را دور از نظر داشت. 

پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس هیات دولت با ادبیات خاص خود، شاهد بودیم که این شیوه گفت‌و‌گو رفته رفته در جامعه روبه گسترش نهاد و واژه‌هایی که کاربرد آن‌ها زمانی دارای قبح بود، به سادگی رواج یافت. در بخش‌هایی از کشور نماینده‌های مجلس که در آن زمان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌رفتند با رفتارهایی روبرو شدند که تا به آن زمان مشاهده نکرده بودند. 

در صورتی که بنا باشد چنین رفتارهایی در جامعه الگو قرار گیرد و هر کسی به فرد دیگری بدون اینکه نیاز ببیند سندی ارائه دهد تهمت و افترایی را مطرح کند سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد و تنها می‌توان برای آینده افسوس خورد. 

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در این باره در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: مناظره مدیر مسوول کیهان را از طریق تلویزیون برای اولین بار بود که تماشا می‌کردم، واقعا تاسف خوردم که اینگونه و به صراحت دروغ و تهمت نسبت به افراد روا داشته می‌شود. 

وی در ادامه اظهار داشت: نظراتی که از سوی شریعتمداری در این مناظره مطرح شد، هیچ پشتوانه علمی، آماری و اخلاقی به همراه نداشت. بلافاصله در آغاز، مهدی هاشمی به این متهم شد که منشاء تحریم‌ها است و بالا‌تر از آن از آقایان خاتمی و هاشمی به عنوان کسانی که کشور را به بیگانگان سپرده‌اند، نام برد. 

فاضل میبدی در ادامه تاکید کرد: آمار وارقامی که رئیس موسسه کیهان درباره گرانی قیمت دلارارائه کرد، بسیار نادرست بود، زیرا در واقع خواست کیهان برای پاره کردن برجام از ریس جمهور جدید آمریکا سبب افزایش قیمت دلار شده بود. در این مناظره او به گونه‌ای دروغ می‎گفت که باور کردنی نبود، علاوه بر این مدعی وارد شدن خسارت به مردم به خاطردستیابی به برجام شد. 

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: شریعتمداری در مناظره با کواکبیان در کمال بی‌اخلاقی حقایق را زیر پا گذاشت و بحث‌ها شکل جناحی به خود گرفت که انگار برای حذف رقیب تلاش می‌کند، در آن بد‌ترین اتهامات را به دو چهره نظام زد. 

وی افزود: سخن آقای کواکبیان به نظرم بسیار درست بود که طرح کرد شریعتمداری حزبی تاسیس کند تا از این طریق مخاطبان و وزنش در جامعه مشخص شود. زیرا اینکه با پول بیت المال بد‌ترین تهمت‌ها را به مسوولان نظام وارد می‌سازد، ترویج بی‎اخلاقی در جامعه است. 

فاضل میبدی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با مطالبی که داخل این مناظره مطرح شد باید از سوی افراد دیگر توضیح داده شود، زیرا او اتهاماتی را به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد کرد و این از جمله مسائلی است که نیاز به اثبات دارد و علاوه بر این تکلیف مردم هم اینگونه برای شناخت خائن روشن خواهد شد. 

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: آقایان مدعی اخلاق‏‎مداری در جامعه نسبت به تار موی زنی و یا برگزاری کنسرت صدایشان در می‌آید اما در چنین مواقعی صدای کسی بلند نمی‌شود باید قوه قضائیه در این باره بی‌تفاوت نباشد زیرا شریعتمداری ادعای بسیار سنگینی درباره آقایان هاشمی و خاتمی کرد. 

وی درباره باب فقهی «مباهته» که روزی شریعتمداری بیان دروغ را به آن ربط داده بود، توضیح داد: شهید مطهری درباره این مسئله فقهی بحث مفصلی را انجام داده وچنین برداشتی از این مبحث را درست نمی‌داند. در صورتی که این باب باز شود برای هیچ کس آبرو و برای جامعه اخلاق باقی نمی‌ماند و با توسل به آن می‌توان آقای شریعتمداری را هم بی‌آبرو کرد. مسئله فوق به زمان پیامبر و کفار مطرح بوده است. 

فاضل میبدی در ادامه تصریح کرد: در مناظره بحثی درباره بابک زنجانی که با هاشمی و خاتمی عکس دارد، مطرح شد اگر بخواهیم به چنین مسائلی استناد کنیم، امام هم با بنی صدر عکس دارد یا مقام رهبری با خیلی از چهره‌ها عکس دارد، تصویر دلیل نمی‌شود. 

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: افرادی که مورد اتهام قرار گرفتند باید برای مردم این مسائل را شفاف سازند و پاسخ دهند زیرا همانطور که در بالا توضیح دادم آقایان هاشمی و خاتمی باید توضیح دهند که کارهایی که شریعتمداری درباره آن‌ها صحبت کرده، انجام شده یا خیر و آیا این آقایان حاضر شده‌اند که زهرچنین تصمیم‌هایی در خون ملت وارد شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
4
13
افرادی مثل شریعتمداری ازنظر ملت ایران منفورهستند وجزو کسانی هستند که دارن رانت خواری میکنن ودزدی ازسرو صورتشون میباره " اریخ این افراد رولعن میکنه
سرباز امام
|
Saudi Arabia
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
2
9
آقای عزیز اگر دروغ است چرا جواب نمیدهند این اطلاعات سه ساله منتشر شده اگه فتنه ایی بوده باید مشخص شود اگه جام زهری به امام خورانده شده باید مشخص شود اگر با اسرائیل رابطه برقرار شده باید مشخص شود اگر پسر رفسنجانی مشکل دارد باید مشخص شود اگر انقلاب کردیم که امام زمان بیاوریم باید مشخص شود اگر حقوق نجومی میگیرند باید مشخص شود اگر رشوه ورانت هست باید مشخص شود اگر بار قاچاق ومواد مخدر هست باید مشخص شود یا نهج البلاغه نخواندهاید دستور رفتار امام علی با ابن هرمه مامور بازار اهواز رابخوانید باید کسی که در مملکت امام زمان خیانت به خدا وامام زمان ومردم وبیت المال رامیکند با خاک یکسان کرد آیا پسر رفسنجانی بی گناه به زندان افتاده ...اگر بیگناه هست فاتحه دستگاه قضا را باید خواند واگر گناه کار هست فاتحه شما را باید خواند
علی
|
United States of America
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
4
این جه مشکلی است که همه روسای دولت که زنده مانده اند همه از خط خارجند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
3
8
مردم حرف شریعت مداری رو برایش تره خرد نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
11
2
جناب شریعتمداری یه شما اعتماد داریم و شاهد بودیم در موارد متعددی که از شما سند و مدرک خواسته شده در دادگاههای متعدد برای حرفهایتان سند داشته و تبرئه شدهاید
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
9
2
اگر امثال شریعتمداری نباشند مملکت از دیکتاتوری سکولار نابود میشه همین شما نبودید که کلی دروغ و افترا را در قالب طنز و فکاهی و سی دی بر علیه احمدی‌نژاد افکار عمومی را به نفع خودتان هدایت کردید برجام را آنقدر با کدخدا مقدس کردید اون موقع هم نظر شما در مورد حرفهای امثال شریعتمداری همینطور بود شما آنقدر افراطی هستید که توانایی انتقاد شدن را هم ندارید در مملکت یک جور دیکتاتوری رسانه‌ای اصلاح طالبی راه انداختید خیلی هم بدتان نمی آید ولایت را هم تبدیل به ولایت مطلقه هاشمی تبدیل کنید.
چرا دیگر آماری از اختلاس های زمان احمدی‌نژاد رو نمیکنید. نمی صرفه؟
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
7
1
فقط از آقاى فاضل مىبدى متعجب هستند كه به واسطه طرد اىشان درحوزه علمىه قم وطلاب حزب اللهى وولااىى اىن چنىن بردلسوزان وزجركشىدگان انقلااب مى نازد وآخرت خود رافداى دنىاطلبان ورفاه زده غربى مى كند وباعلم اىنكه حقانىت. جبهه حق رامى داند بازهم براى تطهىر آنان از هىچ كوششى درىغ نمى كند
حسن زوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
1
پناه بر خدا
یک آقایی آمده با دلیل و برهان قاطع اعلام می کند آقا اگر شما چنین رفتاری را پیشه کنید سنگ روی سنگ بند نمی شود بجای اینکه بیاییم دلیل ومستند متقن ارایه دهیم بلافاصله با کلماتی غیر متعارف طرف را مورد مهاجه قرار می دهیم که دور از ذهن وعقل سلیم هست اگر دلیل دارید اعلام کنید و ما وهمه بشنویم انصاف هم خوب چیزی هست آقای روحانی زمانی مسئولیت راپذیرا شدند که کشور در سراشیبی سقوط قرار داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
2
شریعت مداری لعنتی بدنبال تفرقه هست این اقا ضد انقلاب هست لعنت خدا بر دروغگویان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان