تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
در گفت‏‎وگو با رویداد۲۴ مطرح شد

انتقاد رهبر از مجادله علنی و رسانه‎ای روسای قوا

بیان این اختلافات در تریبون‌های رسمی در بین مردم ابهام در توانایی مسوولان را به وجود می‌آورد و این تصور به ذهن می‌رسد که مقامات کشور نمی‌توانند رفتار با یکدیگر را مدیریت کنند.
رویداد۲۴عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از مجادله علنی و رسانه‎ای روسای قوا تاکید کرد: ما در حال حاضر به عقلانیت کارگشا نیاز داریم و رفتارهای احساسی و کارهایی براساس آن به مصلحت کشور در این شرایط نیست، همه جوامع در دنیا دارای چالش‌هایی هستند که با عقلانیت سیاسی آن را مدیریت می‌کنند و اگر در این مسئله ضعف داشته باشیم و در صدد رفع آن برنیاییم، علاوه بر تامین خوراک بیگانگان، مردم را هم در داخل ناامید خواهیم ساخت.
 
این روز‌ها قوه قضائیه و قوه مجریه به صورت آشکاری با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌اند و به محض یافتن فرصتی این اختلاف را از تریبون‌های رسمی به گوش مردم می‌رسانند. 

پس از آنکه آیت الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه در جمع مسئولان عالی قضایی گفت که «بابک زنجانی ادعا کرده میلیارد‌ها تومان به انتخابات ریاست جمهوری کمک کرده است»، رئیس جمهور در پاسخ با انتشار مطلبی در توئیتر از آمادگی دولت برای مشخص کردن تمام دخل و خرج و حساب‌های قوه مجریه خبر داد واشاره کرد که «در مقابل انتظارمی رود قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن کند.» 

در رابطه با رد و بدل شدن این پیغام‌ها، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که با رئیس جمهور در رابطه با شیوه برنامه نویسی و بودجه سال ۹۶ دیدار داشتند، توصیه کردند که این شیوه گله‎گذاری ادامه نیابد. 

غلامرضا حیدری، یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه گفته است که «برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تاکید داشتند که طبق قانون اساسی هماهنگی قوا به عهده مقام معظم رهبری است و این‌که مسائل اختلافی در تریبون‌های علنی گفته شود درست نیست، بلکه بهتر است در صورت وجود مشکل سران قوا خدمت ایشان برسند؛ زیرا اگر مطالب به شکل علنی مطرح شود، موجب آزردگی خاطر ملت می‌شود و خدای نکرده به کاهش اعتماد عمومی مردم به کل حاکمیت می‌انجامد.» 

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز ضمن انتقاد از علنی و رسانه‌ای شدن گلایه‌های مقامات و بیان آن‌ها از تریبون‌های رسمی کشور در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: قطعا طرح این مسائل به نظام لطمه وارد می‌کند و باعث خوراک‎دهی به رسانه‌های بیگانه می‌شود و متاسفانه به نظر می‎رسد که مسوولان و روسای قوا از اینکه رسانه‌های خارج از کشور منتظر تخریب نظام هستند، غافل مانده‌اند. 

وی در ادامه اظهار داشت: بیان این اختلافات در تریبون‌های رسمی در بین مردم ابهام در توانایی مسوولان را به وجود می‌آورد و این تصور به ذهن می‌رسد که مقامات کشور نمی‌توانند رفتار با یکدیگر را مدیریت کنند، بنابراین چگونه می‌خواهند با دنیا حرف بزنند و حقانیت خود را برای خارجی‌ها به اثبات برسانند. 

رهبر در ادامه یادآور شد: در داخل نظام دارای سه قوه هستیم که باید با هم هماهنگ عمل کنند. همدیگر را نزنند و اگر اشکالی وجود دارد، برای رفع آن بکوشند ومشکلات درونی را به جامعه نکشانند زیرا این مسئله بدون عواقب نیست و باید آن را در نظر گرفت. 

این عضو جامعه روحانیت مبارزدر ادامه اضافه کرد: چنین برخوردهایی به بی‌اعتمادی در داخل منجر می‌شود و این در حالی است که مردم ما برای بقای نظام فرزندانشان را به جنگ فرستاده‌اند و شهید داده‌اند. این مردم متوقع هستند که یک شرایط ثابت منطقی در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به وجود آید. 

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد، مقامات کشور درد و دل‌هایشان را در داخل جلسه‌های داخلیشان مطرح کنند، زیراهم نتیجه گیری از آن بهتر خواهد بود و هم اینکه در جامعه بر نگرانی‌ها اضافه نمی‌شود. اگر حقوق نجومی بد است، که بد هم هست باید برطرف شود. عاقلانه هم همین است که با مستندات این مسئله و سایر موارد حل و فصل شود و به جای اینکه به درون جامعه گسترش یابد و دادو فریاد راه بیافتد، به رفع آن اندیشیده شود. 

رهبردر ادامه یادآور شد: از نگاه من مقامات کشوری که چنین رفتاری را پیشه خود ساخته‌اند از پختگی سیاسی با اخلاق و مدیریت اسلامی بی‌بهره هستند. 

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: ما در حال حاضر به عقلانیت کارگشا نیاز داریم و رفتارهای احساسی و کارهایی براساس آن به مصلحت کشور در این شرایط نیست، همه جوامع در دنیا دارای چالش‌هایی هستند که با عقلانیت سیاسی آن را مدیریت می‌کنند و اگر در این مسئله ضعف داشته باشیم و در صدد رفع آن برنیاییم، همانطور که توضیح دادم علاوه بر تامین خوراک بیگانگان، مردم را هم در داخل ناامید خواهیم ساخت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
0
0
تقوای .... همه را کشته است!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان