تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
احمد کریمی اصفهانی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تاكيد كرد

ضرورت تشكيل دو جبهه فراگير اصولگرا و اصلاح‎طلب

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری بر این اعتقاد است که توفیق و موفقیت فعالیت‌های سیاسی در وحدت طیف‌های وابسته به آن‌ها قرار دارد و درصورتی‌که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر یک در درون جبهه‌ای واحد مربوط به خط فکری خود جای‌گیرند، رمز پیروزی آنان به‌حساب خواهد آمد.
رویداد۲۴- عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری بر این اعتقاد است که توفیق و موفقیت فعالیت‌های سیاسی در وحدت طیف‌های وابسته به آن‌ها قرار دارد و درصورتی‌که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر یک در درون جبهه‌ای واحد مربوط به خط فکری خود جای‌گیرند، رمز پیروزی آنان به‌حساب خواهد آمد.

طیف‌های سیاسی در ایران به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم‌شده‌اند که این دو طیف در درون خود احزاب مختلفی را جای‌داده‌اند. هرگاه این احزاب در قالب همان طیف سیاسی و برای یک تصمیم مهم به وحدت برسند، جبهه اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان را تشکیل می‌دهند که در پیشبرد اهدافشان بسیار می‌تواند تأثیرگذار باشد.

محسن میردامادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب چندي پيش در نشستی حرکت به تشکیل دو جبهه فراگیر را نسخه‌ای دانسته که به‌وسیله آن راحت‌تر می‌توان مسائل کلان کشور را مورد رسیدگی قرارداد. اصلاح‌طلبان در جریان دو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری گذشته نشان دادند تا حدودی از این امتیاز برخوردار هستند و البته به نتیجه دلخواه هم‌دست یافتند.

اما؛ در رفتار اصولگرایان نمی‌توان از این وحدت رویه نشانی یافت. گرچه اعلام کرده‌اند که بنا را بر یکپارچگی گذارده‌اند ولی این وعده‌ای نیست که مربوط به امسال باشد در هر انتخاباتی که در پیش روداریم اصولگرایان طرح اجماع را به میان می‌کشند، ولی درنهایت نتیجه رفتاری غیرازاین را نشان می‌دهد.

احمد کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در این رابطه به رویداد۲۴ گفت: این مسئله کاملاً مشخص است، توفیق و موفقیت فعالیت‌های سیاسی در وحدت طیف‌های وابسته به آن‌ها قرار دارد و درصورتی‌که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر یک در درون جبهه‌ای واحد مربوط به خط فکری خود جای‌گیرند، رمز پیروزی آنان به‌حساب خواهد آمد.

وی در ادامه اضافه کرد: فعالان در یک جناح سیاسی، درصورتی‌که نتوانند به تشکیل جبهه‌ای واحد دست یابند، اما اگر در دستیابی به یک کاندیدا برای انتخابات به وحدت برسند، این مقدمه پیروزی آنان خواهد بود و البته برعکس این مسئله هم وجود دارد. مشکلی برای شکل‌گیری اتحاد موردنظر بین این فعالان سیاسی به وجود آید، مقدمه شکست به‌حساب خواهد آمد و در کنار این بحث باید به این نکته هم اشاره کرد که در صورت وجود یک جبهه، اتحاد بر سر یک کاندیدا از روز اول هیچ شک و شبهه‌ای به وجود نمی‌آورد، البته در این رابطه استثنائاتی وجود دارد اما به‌صورت عادی یک اصل است.

کریمی اصفهانی در رابطه بااینکه اگر اصولگرایان از یک جبهه واحد برخوردار بودند باید تاکنون گزینه نهایی خود را برای انتخابات سال آینده به‌مانند اصلاح‌طلبان معرفی می‌کردند، یادآور شد: اطلاعاتی که در مورد اصلاح‌طلبان در دست دارید، کامل نیست و آن‌ها هم در بینشان حرف‌وحدیث‌هایی وجود دارد، اما در پاسخ به سؤال شما باید بگویم حرکت اصولگرایان برای دستیابی به وحدت روبه‌جلو است.

وی دراین‌باره توضیح داد: اختلافات به‌طور طبیعی وجود دارد، اما تلاشمان بر این اصل قرار دارد که در انتهای کار بتوانیم به یک کاندیدا واحد برسیم، البته امروز هر گروهی نامزد موردنظر خود را برای حضور در میدان انتخابات معرفی می‌کند، ولی فردی که درنهایت مدنظر قرار خواهد گرفت باید دارای توان اداره کشور از طریق برنامه‌های ارائه‌شده، باشد؛ زیرا مردم به برنامه رأی می‌دهند، بنابراین نیاز است تا فرد موردنظر در تمام جوانب کشور صاحب‌نظر باشد.

کریمی اصفهانی درباره وحدت کامل به‌طور نمونه پیوند پایداری‌ها با اصولگراها، اضافه کرد: برخی تشکل‌ها جایگاه آن‌چنانی ندارند و البته وحدت کامل مثبت‌تر است، اما درصورتی‌که روی ندهد وهمه به اصولگرایان نپیوندند، وحدت حداکثری نتیجه لازم را می‌دهد.

وی درباره کاندیداتوری قالیباف ابراز کرد: نکته مثبت قالیباف در این است که درصورت شکل نگرفتن اجماع برسر او به‌عنوان کاندیدا ریاست جمهوری در میدان رقابت حاضر نخواهد شد، اما به‌هرحال یکی از گزینه‌ها است.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تصریح کرد: مشکل کشور ما در حال حاضر مشکل اقتصادی است و وضعیت خرابی دارد، فردی که وارد حیطه انتخابات ریاست جمهوری می‌شود باید حتماً نسخه‌ای از راه‌حل‌های آن در دست داشته باشد، زیرا باید با توجه به وضعیت اقتصاد کشور، زندگی مردم و معیشت آنان سروسامان داده شود. علاوه بر این امروز یکی از معضلات کشور ما که از شاخه‌های اقتصاد هم به‌حساب می‌آید، بحث اشتغال است و درصورتی‌که مورد رسیدگی قرار نگیرد به‌مرور وضعیت بدتر خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی جبهه خط امام و رهبری بیان کرد: دولت‌ها چه در دو دوره گذشته و چه در این دوره موفق به حل موضوع فوق نشدند و درواقع نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند تا مشکل مرتفع شوند، اما تا زمانی که اصل44 به‌صورت عملی درنیاید، معضل فوق به قوت خود باقی است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان