تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

جزئیات اقدامات درمانی برای احیای آیت‌الله هاشمی در بیمارستان شهدای تجریش/ ۹۰دقیقه تلاش ۸پزشک متخصص

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران درباره علت انتقال، روند رسیدگی و اقدامات درمانی انجام شده در بیمارستان شهدای تجریش جهت احیای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی ارائه کردند.
رویداد۲۴-روزنامه ایران نوشت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران درباره علت انتقال، روند رسیدگی و اقدامات درمانی انجام شده در بیمارستان شهدای تجریش جهت احیای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی ارائه کردند.

اسماعیل رمضانی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حوالی ساعت 18 روز یکشنبه 19 دی ماه با حالت سیانوز(لب تیره) ناشی از ایست قلبی و تنفسی و در شرایطی که هوشیاری نداشت توسط محافظان شخصی و اتومبیل شخصی‌شان به اورژانس بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت.

وی افزود: موقع انتقال آیت‌الله هاشمی به بیمارستان شهدای تجریش ایشان نبض نداشتند. پزشکان متخصص بلافاصله با حضور بر بالین ایشان حدود یک ساعت و پانزده دقیقه عملیات احیا را انجام دادند.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: مسئولان اورژانس بیمارستان بلافاصله ماساژ قلبی را همراه با تنفس مصنوعی آغاز کردند و عملیات احیا انجام شد اما متأسفانه عملیات ناموفق بود و ایشان حدود ساعت 19.30 دار فانی را وداع گفت.

رمضانی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم پزشکی برای رسیدگی به وضعیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، گفت: اصلاً فرصت تشکیل تیم پزشکی وجود نداشت با این حال 8 پزشک اتند(پزشکان متخصصی که همیشه در بخش هستند) متشکل از متخصص قلب و طب اورژانس عملیات احیای قلب را انجام دادند. وزیرمحترم بهداشت و رئیس دانشگاه نیز بلافاصله با حضور در بیمارستان بر روند احیای قلبی و تنفسی ایشان نظارت داشتند ولی متأسفانه به رغم همه تلاش‌های تیم پزشکی، بازگشت ایشان به زندگی و ادامه حیات ممکن نشد. پیکر مطهر ایشان پس از اعلام مرگ قطعی با تصمیم خانواده ایشان و مسئولان بلافاصله از بیمارستان به حسینیه جماران منتقل شد.


نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان