تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۵

مهم‌ترین تحولات امروز عراق

هلاکت 174 داعشی در حملات هوایی ارتش عراق؛ کشف مواد شیمیایی متعلق به داعش در دانشگاه آزاد شده موصل و پاکسازی دو منطقه دیگر در شرق این شهر؛ کشته شدن 12 غیر نظامی در حمله جنگنده های ائتلاف آمریکا به موصل؛ و بازداشت پنجمین یارگیر داعش در روسیه؛ از خبرهای مهم روز شنبه عراق است.
رویداد۲۴-هلاکت 174 داعشی در حملات هوایی ارتش عراق؛ کشف مواد شیمیایی متعلق به داعش در دانشگاه آزاد شده موصل و پاکسازی دو منطقه دیگر در شرق این شهر؛ کشته شدن 12 غیر نظامی در حمله جنگنده های ائتلاف آمریکا به موصل؛ و بازداشت پنجمین یارگیر داعش در روسیه؛ از خبرهای مهم روز شنبه عراق است.

 

** وزارت دفاع عراق امروز با صدور بیانیه ای از هلاکت 174 داعشی در حملات هوایی جنگنده های ارتش به مواضع تروریست ها در موصل خبر داد.
براساس این بیانیه، جنگنده های عراقی مواضع داعش در منطقه السومر واقع در محور شرقی موصل را هدف قرار دادند که در این حملات تعدادی خودروی بمب گذاری شده و زرهی داعش منهدم و دستکم 90 تروریست کشته شدند.
از سوی دیگر جنگنده - بمب افکن های عراقی منطقه یارمجه واقع در شرق شهر موصل را بمباران کردند که در این حمله ها نیز دستکم 80 تروریست کشته و تعدادی خودروی زرهی عناصر تکفیری منهدم شد.

** نیروهای عراقی، مقادیری مواد شیمیایی متعلق به گروه تروریستی داعش را در ساختمان دانشگاه موصل پس از آزادسازی کامل آن کشف کردند.
به گفته عبدالوهاب الساعدی یکی از فرماندهان سازمان مبارزه با تروریسم عراق، یگان مهندسی این سازمان در جریان عملیات پاکسازی ساختمان های دانشگاه موصل، 9 بشکه مواد شیمیایی در آزمایشگاه های دانشکده شیمی کشف کردند.

** نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق امروز دانشگاه موصل را آزاد و پرچم عراق را بر ساختمان های آن به اهتزار درآوردند.

** بنا به اعلام منابع خبری، در ادامه عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی بخش های باقی مانده شرق موصل، منطقه مدراء و روستای الشمسیات را در شرق موصل آزاد کردند که با آزادسازی این روستا عملیات آزادسازی روستاها و بخش های شرقی این شهر تکمیل شد.

** منابع خبری امروز از کشته شدن 12 غیر نظامی در حمله جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال شهر موصل خبر دادند.
بنا بر این گزارش، جنگنده های ائتلاف بین المللی به اشتباه منازل مسکونی واقع در شمال شهر موصل را هدف قرار دادند که در این حمله 12 نفر کشته و 18 نفر نیز زخمی شدند.

** به اعتقاد سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان عراق، نقش کشورهای همسایه فعال در منطقه در مورد عراق را نمی توان نادیده گرفت.
الجبوری امروز در همایش گفت وگوی بغداد گفت که مرحله سختی در عراق در انتظار ما است که وحدت و انسجام بالای ملی را می طلبد.

** رئیس جمهور عراق نیز در این همایش طی سخنانی با تاکید بر این که هیچ چارچوب و قلمرویی برای افراد جز قانون اساسی وجود ندارد، گفت که عراق هیچگاه به دوران دیکتاتوری باز نخواهد گشت.
فواد معصوم، اضافه کرد که باید بر سر اصول به اتفاق نظر برسیم تا این اتفاق نظر و وحدت، ما را از مرحله اختلاف بر سر جزییات عبور دهد.

** نشست بغداد با عنوان 'عراق بعد از داعش' صبح امروز شنبه در محل پارلمان عراق با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، لبنان، مصر، سوریه و اردن و نیز شخصیت های عالی عراق آغاز بکار کرد.

** یک منبع رسانه ای عراق گزارش داد که فرمانده لشکر 110 در الحشد الشعبی به همراه 5 نفر دیگر از نیروهایش که یکی از آنها افسر اطلاعاتی این لشکر بوده، در درگیری با عناصر داعش در منطقه امام ویس واقع در 55 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه کشته شدند.

** ماموران امنیتی روسیه موفق شدند از 10 ماه گذشته تاکنون پنجمین مبلغ و یارگیر داعش را در این کشور دستگیر کنند.
اداره امنیت استان کراسنودار روسیه امروز شنبه اعلام کرد که متهم بازداشت شده متهم به تبلیغ داعش و انجام تلاش برای عضوگیری و تقویت این گروه تروریستی است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان