تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس:

۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارند

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارند، گفت: باید برای این قشر از جامعه فکری کرد.
رویداد۲۴-غلامرضا کاتب شامگاه چهارشنبه در نشست دهمین گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان به میزبانی خانه فرهنگیان گرمسار اظهار داشت: یکی از مصوبات مجلس در راستای تصویب برنامه ششم توسعه کشور این است که ۱۰۰درصد جمعیت کشور باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و خدمات یکسان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری عدالت اجتماعی باید در  جامعه یکسان باشد که در در فصول برنامه ششم توسعه کشور به آن پرداخته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه ششم توسعه کشور در طی پنج هفته به صورت شبانه روز با حضور نمایندگان مردم و با دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از امتیازات مثبت مجلس دهم محسوب می شود.

کاتب با اشاره به اینکه باید با تدبیر لازم در پی کاهش آسیب های اجتماعی باشیم، افزود: یکی از برنامه های تصویب شده در لایحه برنامه ششم راه اندازی شورای عالی اجتماعی و سازمان آسیب های اجتماعی زیر نظر رئیس جمهور است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده در حال حاضر ۱۱میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در کشور سکونت دارند که میزان کمی نیست و قابل تامل است که باید برای این قشر از  جامعه فکری کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه ششم توسعه کشور با بیان اینکه نباید مردم را نسبت به نظام بدبین کرد، اظهار داشت: متاسفانه طی دهه اخیر وعده دادن مسئولان به مردم شدت گرفت و اکنون این موضوع به اوج خود رسیده و مسئولان باید از دادن قول های بدون عمل پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای حساب و کتاب است و نباید هرکسی هر حرفی بزند و برای نظام و کشور هزینه درست کند.


عضو خانه ملت با بیان اینکه در این نظام فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور شود، افزود: در مباحث کلان همه باید از نظام حمایت کنیم و نقدها از مسئولان کشور نیز باید از دید انصاف و بدون عرض ورزی باشد.  

کاتب با اشاره به پدیده فیش های نجومی مسئولان نیز گفت: یکی از نکاتی که در لایحه برنامه ششم توسعه کشور به آن پرداخته شد میزان دریافتی حقوق مسئولان و مدیران کشور است که در لایحه پیش بینی شد که مسئولان با احتساب حقوق، کارانه و پاداش نباید در ماه بیش از ۱۲میلیون تومان دریافت کنند و فیش حقوقی آنان نیز باید در دسترس آحاد جامعه باشد.  
منبع: مهر
برچسب ها: گرمسار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان