تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
جعفر زاده ایمن‎آبادی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اعدام بابک زنجانی مضر است / به اتهامات احمدی‎نژاد هم رسیدگی شود

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی تاکید کرد که زمانی باید یک حکم اعدام به اجرا گذاشته شود که وجودیت محکوم نفعی به دنبال نداشته باشد، اما در مورد بابک زنجانی نیاز است این نکته را مورد توجه قرار داد که نبود او برای کشور در حال حاضر ضرر دارد.
رویداد۲۴- سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی تاکید کرد که زمانی باید یک حکم اعدام  به اجرا گذاشته شود که وجودیت محکوم نفعی به دنبال نداشته باشد، اما در مورد بابک زنجانی نیاز است این نکته را مورد توجه قرار داد که نبود او برای کشور در حال حاضر ضرر دارد.

عصر روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که حکم اعدام بابک زنجانی ابلاغ شده است. محسنی اژه‎ای در حالی این خبر را به اطلاع عموم رساند که هنوز بسیاری از ابعاد پرونده بابک زنجانی مبهم است و سوالات فراوانی وجود دارد که همگی بی‎پاسخ مانده‎اند.

در رابطه با این پروند بد نیست اشاره شود که کمترین توقع مردم آن است تا اسامی همدستان قدرتمند بابک زنجانی که راه را برای او به هر اسمی( دور زدن تحریم یا غیره) هموار ساخته‎اند نیز مشخص شود و آنان هم به پای میز محاکمه بیایند و حکمی در حد جرم‎شان از سوی قوه‎قضائیه بابت این تخلف، در نظر گرفته شود.

علاوه بر این هنوز مشخص نشده که بسیاری از اموال ربوده شده توسط بابک زنجانی و همدستان او در کدام گوشه از جهان پنهان شده است. به طور حتم قوه قضائیه به خوبی می‎داند که برگرداندن این پول که به بیت المال تعلق دارد به اندازه محاکمه همدستان بابک زنجانی از اهمیت برخوردار است، بنابراین در صورت اعدام به نظر می‎رسد این پول‎ها نه تنها به دست صاحبان اصلی آن باز نخواهد گشت بلکه افرادی آن را به مصرف می‎رسانند که کمترین تعلق خاطری به این سرزمین و مردم آن ندارند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره صدور حکم اعدام بابک زنجانی گفت: قدر مسلم زمانی باید یک حکم اعدام  به اجرا گذاشته شود که وجودیت محکوم نفعی به دنبال نداشته باشد، در مورد بابک زنجانی نیاز است این نکته را مورد توجه قرار داد که نبود او برای کشور در حال حاضر ضرر دارد.

وی در رابطه با این گفته خود توضیح داد: ارقام بزرگی در پرونده بابک زنجانی مورد اشاره قرار گرفته که هنوز به کشور ارجاع داده نشده، البته این سخن بدین معنا نیست که حکم او تا ابد معلق نگه داشته شود، ولی باید این پول‎ها بازگردد بعد از آن حکم به اجرا درآید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ابهامات موجود در پرونده بابک زنجانی بیان کرد: فارغ از تمام موضوعاتی که مطرح می‎شود، ابهامات مربوط به بابک زنجانی برای مردم حل نشده باقی مانده است. از یک فرد در سطح قضاوت تا یک کارمند ساده، باید برای تمامی اقشار جامعه زوایای این پرونده شفاف شود.

جعفر زاده ایمن آبادی در این خصوص افزود: باید مشخص شود یک فرد به تنهایی چگونه می‎تواند چند میلیون دلار را از آن خود سازد و هیچ کس هم به کمک او نیاید و او تک نفره نفت و نفتکش جا به جا کند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی یادآور شد: فکر می‎کنم قوه قضائیه که احترام زیادی برای آن قائل هستیم، درباره این پرونده باید دست به  شفاف‎سازی بزند و ابهامات را برای مردم برطرف سازد. متاسفانه به نوعی در نظر مردم جا افتاده که به قول معروف سر بابک زنجانی را کسانی که با او همدست هستند، دارند زیر آب می‎کنند زیرا دست‎شان با او در یک کاسه بوده است.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با فرض بر اینکه تخلفات بابک زنجانی به صورت یک تنه انجام شده است، ابراز کرد: مردم نگران هستند و باید پاسخ این نگرانی را داد هنوز بسیاری از ابعاد این پرونده مشخص نشده حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که بابک زنجانی تمام تخلفات مطرح در پرونده را به تنهایی انجام داده، انتظار می‎رود که قوه قضائیه ابعاد آن را مشخص کند گرچه هیچ وقت افکار عمومی نمی‎پذیرد که وی در تمام این جنایات تنها بوده باشد.

جعفر زاده ایمن آبادی درباره نقش دولت سابق درباره این پرنده اظهار داشت: این هم برای خود مسئله‎ای است با وجود پرونده برای دولت سابق، اما هنوز هیچ خبری از بررسی آن وجود ندارد، آقای احمدی‎نژاد نباید مصونیت قضایی داشته باشد و نیاز است تا به اتهامات وارد شده پاسخ دهد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان