تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

نصری: اقدام ترامپ خطرناک است، باید یک سیاست کلی برای نجات ایرانیان تدبیر شود

یک حقوقدان بین المللی نسبت به تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ایجاد محدودیت برای ویزای اتباع ایرانی ابراز نگرانی کرده است.
رویداد۲۴-یک حقوقدان بین المللی نسبت به تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ایجاد محدودیت برای ویزای اتباع ایرانی ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین رضا نصری در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: در نسخهٔ نهایی قانون اجرایی ترامپ، فرمانِ تعلیق ورود ایرانیان به آمریکا بجای ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش یافته است. این یعنی افرادی که موقتاً از آمریکا خارج شده بودند،‌ حداقل ۹۰ روز در پرداخت اجاره خانه، پرداخت قسط،‌ حضور در محل کار یا انجام تعهدات حقوقی و مالی دیگر غیبت خواهند داشت. در آمریکای شمالی، سه ماه تعویق در این امور نیز به معنیِ از دست دادنِ بسیاری از امکانات و لوازم زندگی است!‌ یعنی جایگزین شدن در کار، جایگزین شدن با مستأجر جدید، مصادرهٔ خانه و اموال قسطی، لطمه خوردن به اعتبار بانکی و از دست‌ دادن موقعیت و بسیاری از مزایا.

به نوشته نصری این اقدامِ سنگین و خصومت‌آمیز دولتِ ترامپ به هیچ‌ عنوان تصادفی نیست. این یک علامتِ خطر جدی است که نشان می‌دهد دولت فعلی بسیار مصمم و جدی برنامه دارد تا هم بر سر راهِ بازگشت احتمالی این افراد سنگ‌اندازی کند و هم محیط را برای ماندن و ادامهٔ زندگی‌ در آمریکا برای آن‌ها به شدت نامساعد سازد.

این حقوق دان در ادامه افزوده است: افزایش مدتِ تعلیق به ۹۰ روز یک اقدام کاملاً حساب‌شده است که در چارچوب یک سیاست کُلی و قاطع انجام پذیرفته است. در نتیجه، لازم است در مقابل آن، یک «سیاست کُلی» و جامع برای نجات ایرانیان از این وضعیت تدبیر شود.

نظرات شما
پیشخوان