تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

پلیس عمان جان ٤٧٦ آدم را نجات داد!

توجه به ایمنى در جهان امروز یک ضرورت غیر قابل تعطیل است چرا که رعایت اصول ایمنى با سلامتى و جان شهروندان در ارتباط مستقیم است.
رویداد۲۴-توجه به ایمنى در جهان امروز یک ضرورت غیر قابل تعطیل است چرا که رعایت اصول ایمنى با سلامتى و جان شهروندان در ارتباط مستقیم است.

حوادث رانندگى مرگبار را مى شود با پيشگيرى و رعايت اصول ايمنى در راهها و تقاطع ها و همين طور نظارت مستمر توسط پليس براى جلوگيرى از تخلفات خطرناك رانندگى، كاهش داد. 

به اين اتفاق مهم در كشور عمان توجه كنيد. يك موفقيت بزرگ براى پليس راهنمايى و رانندگى اين كشور با بيش از چهار و نيم ميليون جمعيت و ثبتِ بيش از ١١٠ هزار خودرو در هرسال.
خبر مهم اين است كه تعداد تلفات در جاده ها و خيابان هاى اين كشور حاشيه ى جنوبى خليج فارس و درياى عمان از ١،١٣٩ نفر در سال ٢٠١٢ به ٦٦٣ كشته در سال ٢٠١٦ كاهش يافت.
آفرين به پليس عمان! آفرين به جديت و اعمال قوانين كاملا سختگيرانه از جريمه هاى سنگين تا حتى زندانى كردن متخلفين! آفرين به جاده و خيابان و تقاطع سازى هاى استاندارد. آفرين به دوربين هاى دقيق و تجهيزات ثبت تخلفات رانندگى.
اگر اين كارها انجام نشده بود الان به احتمال زياد ٤٧٦ نفر از ما مردمى كه در اين كشور زندگى مى كنيم در اثر تصادفات جاده اى مرده بوديم!
آرزو دارم در كشور ما ايران هم مردم مطالبه ى جدى در مورد اعمال قوانين و مقررات براى رعايت اصول ايمنى از دولت داشته باشند.
بايد قبول كرد كه ما از بدو تأسيسِ صنعت، كشاورزى، تجارت، شهر سازى و جاده سازى در ايران رعايت اصول ايمنى را جدى نگرفتيم و گاه سلامتى و حتى حفظ جان خود را فقط محول كرديم به اعتقادات دينى و مذهبى و آن را با افتخار پشت كاميون ها و وانت ها نوشتيم! بسيار ديده ايم كه گاهى همان كاميون، شب هنگام در جاده ها حتى چراغ عقب هم نداشته است!
رعايت اصول ايمنى نياز به يك فهم جمعى و توافق اجتماعى دارد كه اميدوارم حادثه ى پلاسكو اين زمينه را فراهم كرده باشد تا به اين موضوعِ مهم با جديت نگاه كنيم و البته باز هم با تئورى هاى عجيب و غريبِ توطئه در مورد اين اتفاق هولناك و غم انگيز، از خودمان سلب مسئوليت نكنيم.
سقوط پلاسكو حاصلِ عدم فهم و دركِ ما اعم از مسئولين و مردم از موضوع حياتى به نام ايمنى است!
همين امروز به محل زندگى و كارمان، به ماشينى كه سوار مى شويم، به طرز رانندگى مان، به لباس و كفشى كه در حين كار مى پوشيم، به استفاده از كلاه ايمنى، به راه هاى خروج اضطرارى، به كپسول هاى آتش نشانى، به اتصالات گاز و بخارى، به آموزش اصول ايمنى به كودكان...دقت كنيم. آيا خود ما اصول ايمنى را رعايت مى كنيم و آن را جدى مى گيريم؟ آيا كسى مى داند كه چند صد هزار موتور سوار در كشورِ ما بدون كلاه ايمنى در خيابان ها و جاده ها و هر جا كه بتوانند گاز موتورهايشان را تا آخر مى پيچانند و جولان مى دهند؟
مى شود بيشتر زندگى كرد! از پليس عمان ياد بگيريم كه چطور با الزامِ شهروندان به رعايتِ اصول و قوانين ايمنى در رانندگى و نظارت بر كارِ طراحان و پيمانكارانِ خيابان ها، جاده سازى ها و تقاطع ها مى شود جان ٤٧٦ آدم را از مرگ نجات داد!

برچسب ها: پلیس ، عمان ، رانندگی ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان