تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
پزشکیان:

در حادثه پلاسکو مجموعه‌ای از قصور وجود دارد/ شهید و قهرمان به چه قیمت

نایب رییس مجلس گفت: اگر مشکلی وجود دارد یا برای تصمیم نادرست است یا نظارت نادرست وگرنه هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین اتفاقی رخ دهد چطور یک ساختمان به این صورت فرو می ریزد و چندین اما و اگر دیگر.

رویداد۲۴-نایب رییس مجلس گفت: اگر مشکلی وجود دارد یا برای تصمیم نادرست است یا نظارت نادرست وگرنه هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین اتفاقی رخ دهد چطور یک ساختمان به این صورت فرو می ریزد و چندین اما و اگر دیگر.

«مسعود پزشکیان» نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مورد فاجعه پلاسکو به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: مشکلی که ما در مملکت داریم عدم توجه به موضوع پیشگیری است. در کشور تلاش می کنیم تقصیر و گناه را به گردن دیگران بیاندازیم و خیلی واضح این موضوع را در همه سطوح می بینیم. برای مثال افرادی که زمانی در برابر مشکلات کشور ساکت بودند به محض روی کار آمدن دولت روحانی شروع به انتقاد از وضعیت بی کاری و تورم و ...کردند؛ در حالی که تورم و بیکاری نه زاییده این دولت است و نه تماما در دولت قبل پدید آمده بلکه همه در این روند تاثیرگذار بودند.

قطعا پای مجموعه از قصور در میان است

مسعود پزشکیان ادامه داد: وقتی مشکلی پیش می آید قطعا پای مجموعه ای از قصور در میان است و پلاسکو از این قاعده مستثنی نیست. در ماجرای فرو ریختن پلاسکو همانطور که شهرداری قصورهایی داشته دیگر دستگاه ها از جمله مجلس نیز مقصر بودند و متاسفانه ارزیابی و کار کارشناسی دقیقی هم در کشور وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که بودجه های مصوب شده به سازمان آتش نشانی تخصیص داده نشد، گفت: قطعا قصوراتی در این زمینه وجود دارد و شکی نیست. مشکلی که داریم همین است یعنی تقصیر و کوتاهی خود را نمی پذیریم. در واقع همه می توانستند بهتر از این عمل کنند اما این طور نبود و امروز همه به دنبال تبرئه خود هستند.

قهرمان شدن به چه قیمتی ؟!

پزشکیان گفت: آیا سازمان آتش نشانی نمی توانست بهتر عمل کند؟ اگر اطلاعات کافی از ساختمان و میزان استحکام داشت همینطور بی مهابا نیرو به داخل اعزام نمی کرد؟! شهید بودن و قهرمان بودن بسیار خوب است اما به چه قیمتی؟! به قیمت از دست دادن جان افراد؟!

نایب رییس مجلس بیان  کرد: قدم به قدم می توان مشکلات را کم کرد و به سمت برنامه ریزی پیش رفت تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و به جای متهم کردن یک دیگر به سمت اصلاح سیستم گام برداریم.

جسارت نظارت نداریم

پزشکیان در مورد نظارت مجلس و نظارت بر دستگاه هایی مانند شهرداری گفت: ما جسارت نظارت درستی نداریم و در نظارت ضعف جدی داشته باشیم. ما قانون می نویسیم اما مهارت نظارت بر آن را نداریم. مشکلی که امروز وجود دارد و من به عنوان رییس و نایب رییس آن را پیگیری می کنم داده های درست است تا بتوانیم بر اساس آن تصمیم درستی بگیریم. اگر مشکلی وجود دارد برای تصمیم نادرست است یا نظارت نادرست، وگرنه هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین اتفاقی رخ دهد چطور یک ساختمان به این صورت فرو می ریزد و چندین اما و اگر دیگر.

*برنا

 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان