تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
حمید رضا ترقی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

آشتی ملی موضوعیت ندارد/پلاسکو بر جایگاه اجتماعی قالیباف تاثیرگذاشت

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه درباره طرح بحث آشتی ملی گفت: آشتی ملی در حال حاضرموضوعیت ندارد زیرا این امر به شرایط خاصی در کشور مانند زمانی که یک جریان از نظام و آرمان های آن بریده باشد ودر صدد برآید تا شفاعتی بین نظام و آنها صورت گیرد، مطرح می شود که الان درچنین وضعیتی واقع نشده ایم.
رویداد۲۴- یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه درباره طرح بحث آشتی ملی گفت: آشتی ملی در حال حاضر موضوعیت ندارد زیرا این امر به شرایط خاصی در کشور مانند زمانی که یک جریان از نظام و آرمان‎های آن بریده باشد و درصدد برآید تا شفاعتی بین نظام و آنها صورت گیرد، مطرح می‎شود که الان در چنین وضعیتی واقع نشده‎ایم.

پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی آنچه بیش از سایر موارد مورد توجه اصلاح‎طلبان قرار گرفته، بحث آشتی ملی است.

سیدمحمدخاتمی، رئیس دولت اصلاحات  چندی پیش این موضوع را مورد اشاره قرار داد و گفت که« امیدوارم آشتی نسبی که از اثرات درگذشت آیت‌الله هاشمی شکل گرفته با محوریت رهبری تداوم داشته باشد. امیدوارم بزرگان کشور به خصوص مقام معظم رهبری ما را وارد عرصه جدیدی از زندگی برای خدمت به مردم و اعتلای کشور کنند.» البته او در سال 90 هم این بحث را پیش کشیده بود که با حواشی مواجه شد و مورد استقبال قرار نگرفت.

محمد رضا عارف، عبدالله رمضان زاده  و تعدادی دیگر از اصلاح طلبان نیز در این رابطه تاکید داشته اند و این بحث را مطرح کرده اند، اما طرف مقابل این قضییه اصولگرایان هستند که به طور کلی در این خصوص ظاهرا ترجیح می دهند بدون واکنش باقی بمانند و سکوت اختیار کنند.

حمیدرضا ترقی، از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت و گو با رویداد۲۴ درباره سکوت اصولگرایان در برابر بحث آشتی ملی که از سوی اصلاح‎طلبان مطرح می‎شود، گفت: آشتی ملی در حال حاضر موضوعیت ندارد زیرا این امر به شرایط خاصی در کشور مانند زمانی که یک جریان از نظام و آرمان‎های آن بریده باشد و درصدد برآید تا شفاعتی بین نظام و آنها صورت گیرد، مطرح می‎شود که  الان در چنین وضعیتی واقع نشده‎ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: شاپوربختیار، نخست وزیر محمدرضا شاه پهلوی  نمونه‎ای از طرح آشتی ملی بود که در ابتدا و پیروزی انقلاب دولتی تحت همین عنوان را تشکیل داد تا نیروهای انقلاب دست از مبارزه بردارند و رژیم شاه هم تغییراتی در وضعیت کشور دهد.

ترقی تاکیدکرد: الان هم باید تابع ولایت فقیه باشیم و براساس سیاست‎های آن حرکت کنیم کسانی که می‎خواهند آشتی ملی صورت گیرد، ابتدا باید از گذشته خود توبه کنند و با توجه به این مسئله به دامن انقلاب بازگردند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در این‎باره که آیا اصولگرایان به دنبال منزوی شدن بیشتر اصلاح طلبان نیستند، گفت: هر قدر که پیش برویم، جریاناتی که  با شاکله سیاسی نظام مشکل دارند منزوی‎تر می‎شوند خصوصا گروهی که به فتنه وابسته هستند و دست از فتنه‎گری برنداشته‎اند. این دسته می‎خواهند بدون عذرخواهی از ملت به خاطر اعتراضات اشتباه‎شان در سال 88 به فضای سیاسی ورود پیدا کنند. جامعه می‎تواند پذیرای این افراد باشد، اما آنان هم باید شرایطی را بپذیرند.

ترقی در این باره افزود: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که  تمام اصلاح‎طلبان را با یک چوب نباید زد. در این جریان سیاسی گروهی هستند که با نظام مشکل دارند، اما بخشی از آنان هم معتقدند و الان در دستگاه‎های اجرایی و دولت در حال فعالیت هستند. به طور کلی ممکن است با روش‎های اصلاح‎طلبان موافقت نداشته باشیم ولی به دنبال حذف آنان هم نیستیم.  

وی در این خصوص اظهار داشت: اصل موضوع این است، کسانی که با نظام مبتنی بر ولایت فقیه مشکل دارند نمی‎توانند در قدرت باقی بمانند. وقتی لشکر کشی خیابانی صورت می‎گیرد و حاضر نیستند فصل الخطاب نظام را بپذیرند، چگونه می‎خواهند دوباره به قدرت بازگردند؟

ترقی در ادامه تصریح کرد: کسانی که این مسائل را مطرح می‎کنند، می‎خواهند واسطه بازگشت ساختارشکنان در قدرت شوند. این افراد به دنبال ورود مجدد جریانات تندرو بدون عذرخواهی از ملت به قدرت هستند و می‎خواهند به نام آشتی ملی در حق مردم بی‎انصافی کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره تصمیم اصولگرایان برای کاندیداهای ریاست جمهوری هم گفت: هنوز بحث‎ها ادامه دارد و به نتیجه‎ای دست نیافته‎ایم ودر حال بررسی پیشنهادات هستیم.

وی درباره  حذف احتمالی محمد باقر  قالیباف از لیست اصولگرایان به خاطرحادثه پلاسکو،  یادآورشد: بسیاری از این اتفاقات به افراد ربط ندارد و آنان براساس شاخص‎ها و معیارهایی که مجموعه مدنظر دارد مورد ائتلاف قرار می‎گیرند، البته ممکن است این مسئله در جایگاه اجتماعی آقای قالیباف اثر گذاشته باشد، اما هنوز تصمیم‎گیری صورت نگرفته است. 
برچسب ها: ترقی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
عحب ادمایی هستید شما!!

با شما هستم رویدادی ها!

دوروز پیش میگفتید بیایید اشتی کنیم با فتنه گرا

حالا چیزی که تقصیر شهر داری هم نیست رو میخواید بزور بندازید گردنش.. بعدشم میگید اشتی معنا نداره..

خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
واقعا‌‌بغدادی‌باید‌بیاد‌شاگردترقی‌ شود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان