تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
هاشمی دوباره در سیبل تندروها قرار گرفت

حمله به یار دیرین انقلاب در سالگرد انقلاب

یار دیرین امام و انقلاب در هفته منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب هم از حمله تندروها در امان نماند

رویداد24- یار دیرین امام و انقلاب در هفته منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب هم از حمله تندروها در امان نماند و اعتراض او به رد صلاحیت نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی با واکنش اصولگرایان تندرو مواجه شد به طوری که او را «فاسد» و «منحرف» خوانده و خواستار رد صلاحیت او شدند.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام به کشور در فرودگاه مهرآباد برگزار شد با انتقاد از رفتار شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت سید حسن خمینی گفته بود: «صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟»

او با اشاره به نحوه بررسی صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد:« البته اعتقاد ندارم که شرایط به گونه‌ای باشد که 12 هزار نفر بخواهند برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند، ولی باید قانون و سازوکار درستی طراحی شود تا افراد بتوانند به شکل صحیحی در انتخابات حاضر شوند؛ در زمان کوتاه نمی‌شود صلاحیت همه را بررسی کرد و بررسی صلاحیت‌ها باید به شکل قانونی و نه از طریق سیاسی صورت بگیرد.»

این سخنان هاشمی رفسنجانی و اعتراض او به رد صلاحیت سید حسن خمینی از سوی شورای نگهبان که پیش از این با استقبال تندروها مواجه شده بود و حتی این اقدام را اقدامی شجاعانه نامیده بودند، از سوی تندروها بی واکنش نماند.

«روزنامه کیهان» به مدیر مسوولی حسین شریعتمداری همانطور که انتظار می رفت تمام قد وارد میدان حمله به هاشمی شد. این روزنامه تندرو، در گزارش یک امروز خود سعی کرده است سخنان دیروز هاشمی را به نوعی با چاشنی تحلیل بازتاب دهد و در گزارشی ذیل عنوان«حمله به خط امام(ره)در پوشش دفاع از بیت امام» نوشت:« چرا هاشمی با ادعای دفاع از بیت حضرت امام(ره) چنین بی‌پروا به شورای نگهبان حمله می‌کند؟ پاسخ را در جای دیگری باید جست. طبق اطلاعات موثق، عامل اصلی نامزدی سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان هاشمی بوده است. حتی یکی از نزدیکان سیدحسن هم که در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد و صلاحیتش احراز نشد، با اصرار هاشمی وارد گود شد و تصمیمی در این زمینه نداشت.... خبرهای غیررسمی حاکی است تصمیم عدم شرکت سیدحسن در آزمون علمی خبرگان نیز چند شب پیش از آزمون در جلسه‌ای محفلی و باز هم با نظر وی گرفته شد. تحلیل‌های بعدی جریانات و افراد همسو با این طیف نیز موید این خبر است... با این وصف سخنان دیروز آقای هاشمی در دفاع از بیت امام را باید تلاشی برای جبران یک پروژه شکست خورده دانست. پروژه‌ای سیاسی و شخصی که متاسفانه بیت حضرت امام(ره) را ابزاری برای رسیدن به هدف می‌بیند.»

حسین شریعتمداری، در مطلبی با عنوان «شما بدهکارید یا شورای نگهبان؟!(نکته)» نوشته است: اظهارات دیروز آقای هاشمی رفسنجانی، تغییر جایگاه طلبکار و بدهکار است و ایشان به جای آن که خود را بدهکار بیت شریف امام راحل بداند و از بیت معظم‌له پوزش بخواهد، شورای نگهبان را بدهکار بیت حضرت امام معرفی کرده است... اکنون باید از جناب هاشمی رفسنجانی پرسید، شما به بیت امام بدهکارید یا شورای نگهبان؟»

«وطن امروز» یکی دیگر از روزنامه های جریان تندروی نزدیک به اصولگرایان نیز از اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت انتقاد کرده و خواستار رد صلاحیت او در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری شده است.

وطن امروز نوشت:«هاشمی‌رفسنجانی رسما ساختار نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال برده است. آن هم سازوکاری که ستون نظام اسلامی است. همزمان او به نهادهای نظامی و صدا‌وسیما نیز حمله کرده است! مشخص است برنامه سیاسی او با چه محوری دنبال می‌شود.»

این روزنامه نزدیک به جبهه پایداری اضافه کرده است:« به همان دلیلی که هاشمی‌ رفسنجانی در سال ۱۳۹۲ به درستی ردصلاحیت شد؛ اکنون نیز به طریق اولی وی فاقد صلاحیت برای حضور در مجلس خبرگان رهبری است! چراکه هاشمی همان هاشمی است و هدف وی از فتنه‌انگیزی نیز همان هدف گذشته است. با این تفاوت که وی در پیگیری این اهداف گستاخانه‌تر عمل می‌کند.»

روزنامه وطن امروز همچنین نوشته است: «در واقع آنچه در فتنه ۸۸ و در خیابان کلید خورد اکنون از طریق نهادها و ساختارهای قانونی دنبال می‌شود و عجیب و تاسف‌انگیزتر اینکه هاشمی‌رفسنجانی آنقدر بی‌پروا شده که درست پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، پروژه تخریب و تضعیف و بی‌اعتبار کردن شورای نگهبان را به بهانه دفاع از سیدحسن خمینی آغاز می‌کند.»

حمید رسایی، نماینده تندروی مجلس نهم و عضو جبهه پایداری هم درمطلبی که دروب سایت خود قرار داده به سخنان آقای هاشمی پاسخ داده و با اشاره به اظهارات امام خمینی (ره) در خصوص شورای نگهبان اورا به «انحراف» و «مفسد» بودن متهم کرده است.

رسایی به نقل قولی از امام (ره) مبنی برای این که «تضعیف و توهین به شورای نگهبان، انحراف است»، خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت: «آقای هاشمی شما منحرف هستید.»

این نماینده تندروی مجلس در ادامه با اشاره به این سخنان امام (ره) که « هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست مفسد است»، مدعی شد: «آقای هاشمی شما مفسد هستید.»


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان