تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

رئیس سازمان زندانها پاسخ ملاوردی را داد/ قانون نداریم!

شهیندخت ملاوردی درباره اینکه آیا معاونت زنان برای کاهش میزان حبس زنان زندانی برنامه ای ارائه داده است؟ گفته بود: برای جایگزینی مجازات حبس پیشنهاداتی ارائه شده و در لایحه ای که قوه قضائیه در رابطه با ساماندهی و مجازات های جایگزین حبس دارد، ما هم نظرات خود را اعلام کردیم و دستگاه قضا هم آنها را پذیرفته است. جرائم مرتبط با مواد مخدر در این زمینه از اولویت ویژه ای برخوردار است و مجازات جایگزین بنا به نظر قوه قضائیه بررسی می شود.
رویداد۲۴-شهیندخت ملاوردی درباره اینکه آیا معاونت زنان برای کاهش میزان حبس زنان زندانی برنامه ای ارائه داده است؟ گفته بود: برای جایگزینی مجازات حبس پیشنهاداتی ارائه شده و در لایحه ای که قوه قضائیه در رابطه با ساماندهی و مجازات های جایگزین حبس دارد، ما هم نظرات خود را اعلام کردیم و دستگاه قضا هم آنها را پذیرفته است. جرائم مرتبط با مواد مخدر در این زمینه از اولویت ویژه ای برخوردار است و مجازات جایگزین بنا به نظر قوه قضائیه بررسی می شود.

در پاسخ به اظهارات ملاوردی اصغر جهانگیر، گفت: موضوع کاهش و تعدیل مجازات زنان زندانی نیاز به قانون دارد. همچنین قانون تفاوتی به مجازات زنان و مردان قائل نیست.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه افزود: اگر طبق قانون و در جایی تسهیلات و ارفاقاتی باشد همانطور که برای کودکان و نوجوانان قانون تسهیلاتی را لحاظ کرده است، اگر برای زنان هم لحاظ کند و ملاحظاتی ابلاغ شود، در زندان ها اجرایی می شود و اگر قانون اصلاح نشود،این پیشنهاد به هیچ وجه عملیاتی نخواهد بود.


*جامعه خبر

برچسب ها: مولاوردی
نظرات شما
پیشخوان